کد خبر: ۴۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
آخرین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس و دومین روز ثبت نام داوطلبین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح در فرمانداری های سراسر کشور و محل ثبت نام وزارت کشور آغاز شد.

به گزارش آوای نشاط، آخرین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس و دومین روز ثبت نام داوطلبین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم  از ساعت هشت صبح در فرمانداری های سراسر کشور و محل ثبت نام وزارت کشور  و برای انتخابات خبرگان در حوزه های انتخابیه مذکور آغاز شد.

بنابر این گزارش، داوطلبان انتخابات مجلس تا امروز فرصت دارند با در دست داشتن مدارک لازم، در انتخابات ثبت‌نام کنند. مدت زمان ثبت‌نام در هر روز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ عصر و به مدت ۱۰ ساعت است.

** ثبت نام مظفر در ابتدای آغاز آخرین روز نام‌نویسی‌ها

حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای آغاز آخرین روز نام‌نویسی‌ها برای ثبت‌نام از حوزه انتخابیه تهران وارد ستاد انتخابات کشور شد.

عبدالحسین روح‌الامینی هم برای ثبت‌نام از حوزه انتخابیه تهران وارد ستاد انتخابات کشور شد.

** ثبت نام زیباکلام و روح الامینی

عبدالحسین روح‌الامینی و سعید زیباکلام هم برای ثبت‌نام از حوزه انتخابیه تهران وارد ستاد انتخابات کشور شدند.

** ثبت نام پروانه مافی

پروانه مافی نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری تهران برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس اقدام کرد.


پروانه مافی

** ثبت نام مقیمی و زریبافان از تهران

محمد حسین مقیمی استاندار سابق تهران، مسعود زریبافان رئیس اسبق بنیاد شهید و امور ایثارگران و ابراهیم انصاریان داماد مرحوم آیت الله مهدوی کنی هم با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری تهران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کردند.


انصاریان و مقیمی در فرمانداری تهران

** ثبت نام معاون سابق رئیس جمهور

الهام امین زاده معاون حقوقی سابق رئیس جمهور با حضور در فرمانداری تهران برای شرکت در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

** ثبت نام دو نماینده ادوار 

حسن ونایی نماینده ادوار مجلس برای شرکت در انتخابات از حوزه انتخابیه ملایر و علی شاهرخی دیگر نماینده ادوار با برای شرکت در انتخابات از حوزه انتخابیه کوهدشت با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام کردند.


** نه به «بی‌تدبیری» و «ناامیدی» راه حل مشکلات کشور است

حسن ونایی نماینده ادوار مجلس پس از حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور و ثبت ‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: من از حوزه انتخابیه ملایر برای انتخابات اسفندماه حضور پیدا کردم.

وی افزود: نیروهای دلسوز انقلاب باید وارد میدان شده و با شعار نه به بی‌تدبیری و نه به ناامیدی مشکلات کشور را حل کرده و با اقدامی جهادی آنها را رفع کنیم.

نماینده ادوار مجلس اظهار داشت: من حتما هزینه‌های انتخاباتی‌ام را شفاف به مردم اعلام خواهم کرد؛ چراکه اگر من به عنوان وکیل مردم نتوانم عملکرد شفاف داشته باشم، توان اعمال اقدامات نظارتی را هم در دستگاه‌های اجرایی نخواهم داشت و با کمال میل هزینه‌های انتخاباتی‌ام را شفاف خواهم کرد.

** ثبت نام امیرابراهیم رسولی

امیرابراهیم رسولی مدیرمسئول هفته نامه نماینده با حضور در ستاد انتخابات کشور برای شرکت در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

** ثبت نام الیاس نادران

الیاس نادران نماینده ادوار مجلس نیز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای شرکت در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.


** مجلس به‌واسطه عملکرد رئیس آن برای دفاع از حقوق مردم فعال نشد

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجالس هشتم و نهم پس از حضور در ستاد انتخابات کشور و ثبت‌نام برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: برای سامان‌بخشی به این بلبشوها و بی‌تدبیری‌ها‌ی مستمر تصمیم‌گرفتم از ظرفیت خودم برای ادای دین به مردم‌ در صحنه حاضر شوم و با توکل‌به حضرت حق فرصت خدمت‌گذاری را پیدا کنم.

نادران گفت: مجلس خیلی به بازی‌ گرفته نشده است و‌ مقصر اصلی این موضوع، ریاست آن است که‌ مجلس را برای دفاع از حقوق مردم فعال نکرد.

وی تصریح کرد: در فاجعه بنزین به نظر‌ من مجلس بیشتر از دولت، ‌و ریاست مجلس بیشتر از رئیس‌جمهور ‌مقصر‌ بوده‌ و باید پاسخگو‌ باشد. اگر ریل‌گذاری مناسبی می‌شد، حتما شاهد این فجایع نمی‌شدیم.

این نماینده ادوار مجلس گفت: عذرخواهی‌های رییس‌جمهور‌ را شنیدم؛ فقط خدا خدا کردم‌ نگوید که این‌هایی که در این اعتراض‌ها کشته شدند خانواده‌هایشان بیمه هستند، چون سابقه‌ داشته‌ است که مدیران ‌دولتی ‌از‌ این‌ ادبیات استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر شما به قدرت بازگردید به دنبال خروج ایران از ‌برجام ‌خواهید بود؟ اظهار داشت: اقای روحانی اخیرا گفتند که اجازه نخواهیم داد آمریکا کلاه سرمان بگذارد؛ ما در مجلس نهم تلاشمان این بوده کلاه سر دولت نروند و بعد از این هم تلاشمان این خواهد بود که کلاه سر دولت نرود و منافع ملی را حفظ کنیم. ما معتقد به تعامل با دولت هستیم.

نادران درباره مذاکرات با غرب گفت: مذاکره افراد توانمند و‌آگاه لازم دارد.

نماینده مردم تهران در مجالس هشتم و نهم در پاسخ به این سوال که آیا اصولگراها با هدف استیضاح برخی وزرایی که عملکرد مناسبی نداشتند وارد مجلس می‌شود؟ گفت: ما با هدف تعامل‌ و‌ کمک به وزرا وارد مجلس می‌شویم‌، اما اگر‌ عملکردها ضعیف باشد استیضاح، کار شق‌القمری نیست.

** ثبت نام رجبی دوانی از تهران

محمدحسین رجبی دوانی کارشناس مسائل تاریخ اسلام و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس وارد ستاد انتخابات فرمانداری تهران شد.

** ثبت نام محمدجواد ابطحی از تهران

محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس دهم برای ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران وارد وزارت کشور شد.

** ثبت نام پنج عضو فراکسیون امید

فاطمه ذوالقدر، سهیلا جلودارزاده،‌ فریده اولاد قباد،‌ طیبه سیاوشی و فاطمه سعیدی از اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس وارد ستاد انتخابات فرمانداری تهران شدند.

** ثبت نام غضنفرآبادی از بم

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس دادگاه انقلاب تهران و نماینده دوره هفتم و هشتم بم در مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای شرکت در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه بم ثبت نام کرد.

** ثبت نام حسین بیادی

حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد حوزه انتخابی فرمانداری تهران شد.

** ثبت نام زاکانی، امیرآبادی و ذوالنور از قم

علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس، احمد امیرآبادی فراهانی و مجتبی ذوالنوری نمایندگان فعلی قم در مجلس شورای اسلامی، برای شرکت از حوزه انتخابیه قم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

** ثبت نام مهدی کوچک زاده

مهدی کوچک زاده نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس اقدام کرد.

** ثبت نام دو تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی

حشمت الله فلاحت پیشه و شهروز برزگر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

 

** نگران نحوه هزینه‌کرد درآمد ناشی از گران کردن بنزین هستیم

حشمت الله فلاحت پیشه داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران در ستاد انتخاباتی وزارت کشور گفت: به اصرار دوستان آمدم و قصد ثبت نام در انتخابات را نداشتم؛ شرایطی شکل گرفته است که باعث شد نظر دوستان را بپذیریم. 

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع اول این است که نباید مجلس آینده مجلسی افراطی باشند. معتقد هستیم عصر ترامپیست می گذرد و یک عصر مقطعی است و ما نباید وارد فضای افراطی شویم. خیلی از کسانی که برای مجلس آینده نقشه کشیدند اگر وارد مجلس شوند اولین کاری که می کنند این است که از مجمع تشخیص می خواهند سی‌اف‌تی و پالرمو را به مجلس بازگردانند. 

فلاحت پیشه گفت: این شروع سلسله نوسانات چالشی برای کشور است که شبیه آن را در مجلس هفتم شکل دادند؛ البته در آن مجلس نگاه توام با حسن نیت بود. به طور مثال قانون برنامه چهارم را مجلس خواست که برگردانند، اما در شریط فعلی که کشور نیازمند شفافیت است این اقدام به ضرر کشور است و مجمع تشخیص مصلحت باید رای مصلحتی بدهد. کشور نیازمند شفافیت است ، همین الان معتقد هستم گران شدن بنزین یکی از بزرگ ترین مالیات‌گیری‌ها در تاریخ ایران بود که به صورت غیر مستقیم انجام شد.

وی بیان داشت: چیزی حدود پنجاه تا شصت میلیارد تومان از این طریق عاید دولت می‌شود، به طور میانگین روزی دویست میلیارد تومان درآمد جدید بدون توسل به هر منبع دیگری با دولت مردم وارد خزانه دولت می‌شود که برای هزینه کرد آن به شفافیت نیاز است. مشکلات کشور را احصا کنیم؛ با اختصاص درآمد هرروز بنزین به یکی از مشکلات همه مشکلات کشور داخل می‌شود.

داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما نگران هستیم این پول در راه دیگری خرج شود و پول ملت به جایی برود که امکان برگشت آن نباشد. مسئولان گذشته و حال باید نسبت به پول‌هایی که در داخل و خارج هزینه کردند پاسخ‌گو باشند؛ لذا برای جلوگیری از روند ثروت و قدرت در آینده لازم دانستیم افرادی که نگاه‌شان کلیدی هست در مجلس حضور پیدا کنند.

وی همچنین گفت: از حوزه کرمانشاه کاندید می شوم.

** ثبت نام سید حسن موسوی تبریزی

سید حسن موسوی تبریزی نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران وارد فرمانداری تهران شد.

** ثبت نام موسی‌پور و عباس جدیدی

محمدحسین موسی‌پور عضو جامعه روحانیت مبارز و عباس جدیدی عضو سابق شورای شهر تهران برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد ستاد انتخابات فرمانداری تهران شدند.


حجت الاسلام موسی پور


عباس جدیدی

** ثبت نام وحید یامین پور

وحید یامین پور فعال رسانه‌ای و مجری رسانه ملی برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد ستاد انتخابات فرمانداری تهران شد.


وحید یامین پور

** ثبت نام نمایندگان اصفهان

حسن کامران، نیره اخوان، حیدرعلی عابدی و ناهید تاج الدین نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز از حوزه انتخابیه اصفهان برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

** ثبت نام میرزایی نکو از تهران

قاسم میرزایی نکو نماینده فعلی دماوند در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید با حضور در ستاد انتخابات کشور برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

** ثبت نام پورمختار و نقیب زاده

احمد نقیب زاده عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد ستاد انتخابات فرمانداری تهران شد. همچنین محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی مجلس نیز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای شرکت در انتخابات دوره یازدهم مجلس از حوزه انتخابیه کبودرآهنگ ثبت نام کرد.

** محمد قمی: عملکرد خوبی داشتم/ باز هم می‌خواهم خدمتگذار باشم

محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس و کاندید انتخابات یازدهم مجلس در گفت‌وگو باخبرنگار فارس درباره ورود مجدد به عرصه انتخابات اظهار کرد: تمایل مجدد به خدمت‌گذاری را دارم.

وی در ادامه افزود: پس از چندین دوره خدمت‌گذاری در مجلس عملکرد مناسبی داشته‌ام و رضایت مردم بزرگترین پاداش برای بنده است، در ادامه خدمت‌گذاری به مردم بازهم می‌خواهم  این روند را ادامه بدهم.

نماینده مردم پاکدشت درباره هدف شرکت مجدد در انتخابات بیان داشت: برخی کارهای نیمه کاره را به اتمام رساندم و زمینه را برای توسعه شهرستان مهیا ساختم.

قمی درباره مشکلات شهرستان پاکدشت مطرح کرد: مترو و فاضلاب شهری در اولویت قرار داشته و همچنین توسعه دانشگاه‌ها و افزایش دانشجو را در برنامه داریم.

وی درباره شفافیت مالی خاطرنشان کرد: شفافیت مالی نه تنها در انتخابات بسیار خوب است بلکه در زندگی خصوصی هم با آن موافق هستم.

** حضور چند چهره اصلاح‌طلب برای ثبت نام

الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، محمدعلی افشانی شهردار سابق تهران با حضور در ستاد انتخابات کشور برای شرکت در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.


الیاس حضرتی و افشانی

همچنین علی صوفی فعال سیاسی اصلاح طلب با حضور در ستاد انتخابات کشور برای ثبت نام از حوزه انتخابیه رشت ثبت نام کرد.


علی صوفی


** افشانی: احتمال ثبت نام چهره‌های شاخص اصلاح طلب وجود دارد

محمدعلی افشانی دبیر جنبش نسل نو ملت ایران(نما) با حضور در وزارت کشور جهت ثبت‌نام برای انتخابات مجلس در جمع خبرنگاران گفت: من اصلاح طلبم و الان ثبت‌نام می‌کنیم و بعداً لیست ها هم مشخص می‌شود.

وی افزود: نتیجه نهایی را مردم رقم می‌زنند و نتیجه ای که با رای مردم باشد برای ما محترم است.

افشانی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حضور چهره های مطرح اصلاح طلب در انتخابات تأکید کرد: چند ساعت به پایان ثبت نام مانده و احتمال می دهم که  چهره‌های شاخص اصلاح طلب هم در راه باشند.

** ثبت نام مجید انصاری

حجت الاسلام مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد ستاد انتخابات فرمانداری تهران شد.

** ثبت نام شمس‌الدین حسینی و حسین راغفر

سید شمس‌الدین حسینی وزیر اسبق اقتصاد و حسین راغفر کارشناس مسائل اقتصادی برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس وارد ستاد انتخابات فرمانداری تهران شدند.

** ثبت نام چند چهره اصلاح‌طلب

فاطمه راکعی، شهیندخت مولاوردی، ابراهیم اصغرزاده و جواد امام از فعالان سیاسی اصلاح طلب برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.


جواد امام و ابراهیم اصغرزاده

 

** بهروز مرادی و آلیا ثبت نام کردند

بهروز مرادی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی در دولت دهم و فاطمه آلیا نماینده ادوار مجلس برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد حوزه انتخابیه فرمانداری تهران شدند.


بهروز مرادی و فاطمه آلیا

** ثبت نام دو نماینده مجلس

محمد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا در مجلس برای شرکت در انتخابات از حوزه انتخابیه فسا و قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر و چالوس نیز برای شرکت در انتخابات از حوزه انتخابیه تهران با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشو ثبت نام کردند.


قاسم احمدی لاشکی و محمدجواد جمالی نوبندگانی

 

** قالیباف برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس وارد ستاد انتخابات کشور شد

محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  برای  کاندیداتوری در انتخابات مجلس، وارد ستاد انتخابات کشور شد.

** هم و غم خود را کنترل دولت و وادار کردن آن به فعالیت قرار می‌دهم

محمد باقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه‌ای در خصوص حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم و غم خود را کنترل دولت و وادار کردن آن به کار و فعالیت در این یک سال و نیم باقیمانده از عمرش قرار می‌دهم

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

مردم عزیز و شریف تهران

 

سلام 

برکسی پوشیده نیست که این روزها مردم احوال خوبی ندارند. بر این باور بودم  درختی که ۴سال ثمر ندهد دیگر ثمر نمی دهد از همین رو تلاش شد تا نهال تازه ای کاشته شود اما دولت مستقر دو قطبی دروغین ساخت و بر موج سوار شد و توانست با وعده های کاذب  اعتماد مردم  را جلب کند. متاسفم که بگویم در این مدت 2سال  یک روز هم آب خوش از گلوی مردم پایین نرفته است. گرانی های افسارگسیخته، افزایش چند برابری قیمت  ارز ، ماجرای تاسف بار ارز 4200 تومانی، محترم نشمردن مردم و بی توجهی به شان و منزلت مردم، در این مدت 2 سال اجازه نداده است که مردم روزی را بدون نگرانی از آینده به شب برسانند.  همه اینها بیش از پیش روشن می کرد که ما نیاز به یک دولت جهادی و کارآمد داریم تا چرخ اجرایی این کشور پر از منابع و ذخایر مادی و انسانی را به حرکت درآورد و  امید را به مردم برگرداند. بعنوان پیش درآمدی بر این اتفاق ما باید شاهد ایجاد مجلسی نو با حضور چهره های نو، رویکرد نو و ایده های نو باشیم لذا تلاش کردم با طرح مجلس نو فضایی را برای این مساله ایجاد کنم و به جوان ترها کمک کنم تا با ورود به مجلس ، چنین اتفاقی را رقم بزنند.

اما ماجرای افزایش قیمت بنزین درس بزرگی به ما داد و آن این بود که این درخت نه تنها بعد از 4 سال ثمر نداده است بلکه در حال آسیب زدن جدی به مردم است و این نگرانی را به جد ایجاد کرد که  تا سال 1400 یعنی 1سال و نیم آینده  تصمیماتی نابخردانه از جنس ماجرای افزایش قیمت بنزین، اصلا دور از ذهن نیست و اینجا بود که به این جمع بندی رسیدم که باید مجلسی قوی و کارآمد تشکیل شود و تمام هم و غم خود را کنترل دولت و وادار کردن آن به کار و فعالیت  در این یک سال و نیم باقیمانده از عمرش قرار دهد.

بر این اساس تصمیم گرفتم به دور از مصلحت اندیشی های شخصی وارد عرصه انتخابات مجلس شوم با این امید که بتوانم با وارد کردن جمعی از چهره های نو، مومن و متخصص در تهران و برخی دیگر از شهرهای کشور به مجلس، در یک سال و نیم باقیمانده  این دولت خسته را مجبور به حرکت کنیم.

از مردم عزیز ایران خصوصا تهران می خواهم با حضور آگاهانه خود به ما کمک کنند تا  مجلسی قوی و کارآمد تشکیل شود تا با نظارت مقتدرانه و تصویب قوانین به موقع بتواند مراقب باشد تا در این یک سال و نیم پیش رو وضعیت زندگی مردم بدتر نشود و زمینه ساز روی کارآمدن دولتی جهادی و کارآمد باشد.

والسلام

محمد باقر قالیباف

** ثبت نام مصباحی مقدم از تهران

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برای حضور در یازدهمین دوره از انتخابات مجلس و اولین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

** مصباحی‌مقدم: حضورم در انتخابات به اصرار آیت‌الله موحدی کرمانی بود

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز پس از حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور و ثبت‌نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران گفت: حضورم در انتخابات به اصرار آیت‌الله موحدی کرمانی بود. 

** تاکنون ۱۴ هزار نفر در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرده‌اند/ نام‌نویسی ۲۷۲۲ نفر در تهران

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور دقایقی پیش با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری تهران ضمن بازدید از روند ثبت نام داوطلبین در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امیدوارم انشاءالله کار با همین هماهنگی در مراحل بعد هم ادامه یابد و ما امسال هم انتخابات خوب و با شکوهی داشته باشیم. 

وی با اشاره به آخرین آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: آماری که آلان گرفتم حدود ۱۴ هزار نفر است که نسبت به دور قبل که حدود ۱۲ هزار نفر بود، ۲ هزار نفر تا الآن افزایش داریم. 

رحمانی فضلی ادامه داد: تا کنون ۲۷۲۲ نفر در تهران تا امروز ثبت نام کرده‌اند.

** ثبت نام پژمانفر از مشهد

نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری مشهد برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

 

** ثبت نام محمدصادق شهبازی

محمدصادق شهبازی دبیر سابق جنبش عدالتخواه دانشجویی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.


** موسوی: ثبت‌نام ۱۳۸۹۶ داوطلب تا ساعت ۱۹/ افزایش ۱۵ درصدی داوطلبان نسبت به دوره گذشته

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات وزات کشور درباره آخرین آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: آخرین روز ثبت نام امروز و ساعت ۱۸ به پایان رسید.

وی افزود: تعدادی از داوطلبان در حوزه ها و مراکز ثبت نام هستند که باید تا حداکثر ۱۲ امشب کار خود را به پایان برسانند.

موسوی تاکید کرد: تا این لحظه ۱۳۸۹۶ داوطلب ثبت نام خود را نهایی کردند که در قیاس با قبل ۱۵ درصد افزایش داشتیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: ۱۶۰۵ نفر زن و ۱۲ هزار و ۲۹۱ نفر مرد با نسبت ۱۲ درصد خانم‌ها و ۸۸ درصد آقایان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: ۶۰۱ نفر معادل چهار درصد دارای تحصیلات حوزوی هستند، ۱۴ درصد تحصیلات دکتری، ۷۷ درصد تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی لیسانس و پایین‌تر هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیان کرد: ۳۷ درصد از داوطلبان زیر ۴۰ سال سن دارند، ۲۶ درصد داوطلبان، ایثارگر، چهار درصد دارای سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی و ۲۳ درصد هم در گذشته حداقل یکبار داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده‌اند.

موسوی اظهار داشت: استان‌های تهران با ۳۱۳۸ نفر، اصفهان با ۱۰۹۹ نفر، خراسان‌رضوی با ۹۸۰ نفر، خوزستان با ۸۰۰ نفر و فارس با ۷۳۹ نفر به ترتیب بیشترین داوطلب را در سراسر کشور داشته‌اند.

وی در خصوص ثبت‌نام مجلس خبرگان گفت: دومین روز از ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری به پایان رسید و مجموعاً ۵۷ نفر ثبت‌نام کرده‌اند. از استان‌های تهران ۳۱ نفر، قم ۱۷ نفر، فارس ۲ نفر، خراسان‌رضوی ۲ نفر و خراسان‌شمالی ۲ نفر برای حضور در مجلس خبرگان ثبت‌نام کردند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان تأکید کرد: ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی به پایان رسیده اما ثبت‌نام برای داوطلبان مجلس خبرگان رهبری تا ۲۱ آذر ماه ادامه خواهد داشت. فرمانداری‌های پنج استان میزبان داوطلبان مجلس خبرگان خواهند بود.

موسوی همچنین گفت: ۵ نفر از خارج کشور برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کردند.

** آخرین آمار ثبت‌نام از حوزه انتخابیه تهران/ نام‌نویسی ۲۸۴۰ داوطلب مجلس

نظام ملکشاهی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تهران آخرین آمار ثبت نام کنندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در جمع خبرنگاران اعلام کرد.

وی با بیان اینکه آمار کلی‌مان تا ساعت ۱۹ و ۲۰ دقیقه هفتمین روز از ثبت نام از داوطلبین ۲۸۴۰ نفر است که از این تعداد ۱۷ درصد یعنی۴۷۰ نفر زن و ۸۳ درصد با ۲۳۷۲نفر مرد هستند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تهران افزود: در هفتمین روز ثبت نام تا این لحظه ۱۶۰ نفر ثبت‌نام شده نهایی داشتیم که ۱۷ درصد زن یعنی ۹۵ نفر و ۸۳ درصد مرد یعنی ۴۶۹ نفر هستند.

وی با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان انتخابات میان دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ۳۱ نفر در دومین روز ثبت نام کرده اند.

ملکشاهی همچنین ضمن اشاره به آمار ثبت نام کنندگان از اقلیت‌های دینی و مذهبی تصریح کرد: ۱۶ نفر در اقلیت ها آخرین آماری است که ثبت نام کرده‌اند.

* داوطلبان انتخابات مجلس و انتخاب خبرگان باید چه مدارکی داشته باشند؟

بنابر اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات کشور، داوطلبان می­‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک زیر به وزارت کشور، فرمانداری­‌های مراکز حوزه­‌های انتخابیه، سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی ‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.

وزیر کشور: تاکنون ۱۴ هزار نفر در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرده‌اند/ نام‌نویسی ۲۷۲۲ نفر در تهران

 عبدالرضارحمانی فضلی وزیر کشور در واپسین دقایق مهلت قانونی ثبت نام داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای بازدید، وارد ستاد انتخابات فرمانداری تهران شد.

وزیر کشور در جریان این بازدید از آخرین روند نام‌نویسی داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس یازدهم مطلع شد.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور دقایقی پیش با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری تهران ضمن بازدید از روند ثبت نام داوطلبین در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امیدوارم انشاءالله کار با همین هماهنگی در مراحل بعد هم ادامه یابد و ما امسال هم انتخابات خوب و با شکوهی داشته باشیم. 

وی با اشاره به آخرین آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: آماری که آلان گرفتم حدود ۱۴ هزار نفر است که نسبت به دور قبل که حدود ۱۲ هزار نفر بود، ۲ هزار نفر تا الآن افزایش داریم. 

رحمانی فضلی ادامه داد: تا کنون ۲۷۲۲ نفر در تهران تا امروز ثبت نام کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به نا آرامی های اخیر مردم حضور پر شوری در انتخابات خواهند داشت،‌ تصریح کرد: اولا وقتی از مردم صحبت میکنیم با ۸۰ میلیون نفر طرف هستیم، علیرغم اینکه ناراضی بوده و یا نقد داشته باشند، مردم ما اهل تفکیک مسائل هستند و می‌دانند که اگر میخواهند وضعیت مساعد و مشکلات حل شود، به دست خود مردم خواهد بود؛ یعنی تجلی اراده مردم، نمایندگان مجلس می‌شوند و اینها هستند که در حل مسائل قانون‌گذاری و نظارت کمک می‌کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: بنابراین مردم فهیم و با شعور ما هم برای آنکه از این اختیارشان استفاده کنند و هم برای اینکه تاثیر گذاری خود را به نهایت برسانند، و کسانی که ایران امن و توسعه یافته را می‌خواهند مثل همه کسانی که ثبت نام کرده اند، حتما حضور خوبی خواهند داشت.

وی افزود: چون در قبل از ثبت نام‌ها هم از من این سؤال را پرسیدند که با توجه به شرایط فکر می‌کنید که نامزدهای این دوره مانند دوره قبلی ۱۲ هزار نفر خواهند شد و من همین پاسخ را به آنها دادم و دیدیم که ۲ هزار نفر افزایش یافتند و انشاءالله بیشتر هم خواهد شد. 

وی در مورد زمان ثبت نام داوطلبین انتخابات مجلس تاکید کرد: زمان ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای نیز تمدید نخواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: