کد خبر: ۴۳۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
کارشناسان و تحلیلگران سیاسی، اسب‌سواری امروز رهبر کره شمالی و اعلامیه نشست کمیته مرکزی حزب حاکم این کشور را نشانه‌ای از اتخاذ احتمالی تصمیمی مهم در آینده نزدیک می‌دانند.

به گزارش آوای نشاط، رسانه دولتی کره شمالی امروز (چهارشنبه) تصاویری از اسب‌سواری مجدد «کیم جونگ‌اون»‌ رهبر این کشور منتشر کرده و همزمان از اعلامیه حزب حاکم کره‌شمالی جهت برگزاری نشستی مهم خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» تحلیلگران سیاسی، نشستن مجدد کیم بر یک اسب سفید و سواری کردن در جنگل‌های برف گرفته کوه پکتو و همچنین اجلاس کم‌سابقه حزب حاکم کره شمالی را نشانه‌هایی از آماده‌شدن پیونگ‌یانگ برای اتخاذ موضعی سخت‌تر و درگیرانه‌تر توصیف می‌کنند.

رسانه دولتی کره شمالی (کِی. سی. اِن. اِی) گزارش داد این دومین اسب‌سواری کیم طی دو ماه اخیر در کوه پکتو است و این بار مقام‌های نظامی ارشد پیونگ یانگ نیز وی را همراهی کردند تا «روحیه انقلابی» را در مردم بدمند.

کارشناسان سیاسی و تحلیلگران مسائل بین‌الملل می‌گویند این اقدام کیم که در روزهای پایانی سال 2019 انجام شده، شاید پیامی به مقام‌های آمریکایی باشد که ضرب‌الاجل وی به واشنگتن برای اتخاذ رویکردی متعادل‌تر و اعطای امتیاز در مذاکرات هسته‌زدایی شبه‌جزیره کره را کم اهمیت جلوه دادند.

رویترز به نقل از این تحلیلگران می‌نویسد که اعلامیه برگزاری نشست جامع کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی در اواخر ماه دسامبر نیز نشانه‌ای از جدیّت پیونگ‌یانگ برای اتخاذ تصمیمی بزرگ است؛ زیرا چنین دیدارهایی به ندرت در کره شمالی اتفاق می‌افتد و زمانی هم که انجام شدند تغییرات مهمی در سیاست‌های این کشور رخ دادند.

 

پیش از این نیز در تاریخ بیست‌وچهارم مهر ماه، رسانه‌های کره شمالی تصاویری از رهبر این کشور سوار بر اسب سفید در کوه مقدس، که اکثر تصمیم‌گیری‌های مهم رهبر پیونگ‌یانگ بعد از بازدید از این کوه رخ می‌دهد، منتشر کردند که در آن بازدید کیم متعهد به مبارزه با تحریم‌های آمریکا شد.

نشریه‌ «چوسان سیمبو» کره شمالی چند ماه پیش در گزارشی نوشته بود پیونگ‌یانگ آماده است در صورت عدم حصول پیشرفت چشمگیر در دیپلماسی با آمریکا، در «مسیر جدیدی» قدم بردارد و تولید سامانه‌های تسلیحاتی جدید خود را تسریع بخشد بنابراین واشنگتن نباید فرصت حیاتی گفت‌وگو با کره شمالی را از دست بدهد.

رهبر کره شمالی پیشتر به واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی برای اتخاذ یک رویکرد منعطف در قبال کره شمالی مهلت داده بود و  چوسان سیمبو با اشاره به این ضرب‌الاجل نوشت که «محدوده زمانی برای گفت‌وگو که در سخنرانی سیاسی رهبر عالی کره شمالی (23 فروردین ماه) برای آمریکا معین شد، پایان امسال است». 

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا و  رهبر کره شمالی در سال 2018 و در کشور سنگاپور مذاکراتی را برگزار کردند که نتیجه‌ای نداشت. پس از آن دور دوم مذاکرات میان رهبران این دو کشور در پایتخت ویتنام برگزار شد که آن نیز به شکست ختم شد. بار سوم، ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از  آن به بعد به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در مقابل کره شمالی، هیچ‌گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشده است.

همچنین سال گذشته سران دو کره سه نشست برگزار کردند و مون و کیم توافق کردند که روابط را بهبود ببخشند و طرح‌های تجاری متوقف شده خود را ازسربگیرند اما به واسطه تشدید تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی و عدم انعطاف واشنگتن در مقابل پیونگ‌یانگ، تاکنون هیچ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در روابط دو کشور و همچنین روابط کره شمالی با آمریکا صورت نگرفته است.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: