کد خبر: ۴۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
رئیس جمهور ترکیه با ادعای اینکه کشورش به تنهایی داعش را در سوریه شکست داده، خواستار افزایش حمایت ناتو از آنکارا شد.

به گزارش آوای نشاط، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) در سخنانی پیش از عزیمت برای شرکت در نشست سران ناتو در لندن، خواستار افزایش حمایت‌های کشورهای عضو ناتو از ترکیه شد.

به نوشته خبرگزاری تی آر تی، او در ابتدا گفت که ترکیه عضو جداناپذیر از ناتو است و بیش از بسیاری از کشورها از این ائتلاف حمایت کرده است و نمی‌توان ترکیه را نادیده گرفت. 

رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد که برخی کشورها تلاش دارند عضویت ترکیه در ناتو را کم اهمیت جلوه دهند در حالی که ترکیه تنها کشوری بود که رو در رو با داعش در سوریه جنگید و توانست شکستش دهد.

اردوغان با بیان اینکه امیدوار است سازمان ناتو در بحث مبارزه با تروریسم با ترکیه همراه باشد، گفت که در نشست لندن در خصوص پرونده‌های منطقه‌ای از جمله سوریه و لیبی رایزنی خواهد کرد.

او خواستار نوسازی سازمان ناتو با توجه به تهدیدات موجود شد و گفت که ناتو باید قدرت خود را برای مقابله با تهدیدات افزایش دهد تا کشورهای عضو مجبور نباشند به دنبال ائتلاف‌های جایگزین بروند.

اردوغان در ادامه با اشاره به بحث سوریه گفت که با رهبران انگلیس، آلمان و فرانسه در خصوص سوریه گفت‌و‌گو خواهد کرد و موضوع «منطقه امن» در شمال سوریه در رأس رایزنی‌های نشست چهارجانبه با این سه کشور خواهد بود.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «اگر ناتو گروه‌هایی را که برای ترکیه ایجاد تهدید می‌کنند تروریستی نشناسد، موضع خود را در خصوص طرح بالتیک تغییر نخواهیم داد.» 

آنکارا پیش از این حمایت از طرح‌های دفاعی ناتو برای منطقه بالتیک و لهستان را به دریافت حمایت‌های بیشتر از عملیات‌هایش در شمال سوریه مشروط کرده بود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، اردوغان ، داعش
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: