کد خبر: ۴۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
جریان های مسلح وابسته به محور غربی - عبری - عربی در تلاش هستند از اعتراضات و ناآرامی ها در شهر «ناصریه» عراق سوء استفاده و به زندان مرکزی «الحوت» حمله کنند و یک فاجعه تمام عیار را در عراق بیافرینند.

به گزارش آوای نشاط، در روزهای گذشته ناآرامی ها در مناطق مرکزی و جنوبی عراق افزایش یافت و در این میان شهر «ناصریه» مرکز استان «ذی قار» نسبت به سایر شهرها شاهد بیشترین خشونت ها و درگیری ها بود؛ شهر ناصریه در جنوب شرق عراق واقع شده و چهارمین شهر بزرگ این کشور محسوب می شود.

پنج شنبه هفته گذشته در جریان اعتراضات و آشوب ها در شهر «ناصریه» حداقل ۱۶ تن جان باختند و دهها تن دیگر نیز زخمی شدند؛ شهر «ناصریه» از شروع اعتراضات مردمی در مهرماه امسال یکی از کانون های اصلی ناآرامی ها و تجمعات ضد دولتی بوده است.

در روزهایی که رسانه های مستقل و جریان های میهن دوست عراق نسبت به مصادره اعتراضات مردمی در شهر ناصریه توسط جریان های افراطی و شبه نظامی مسلح هشدار دادند و از یک خطر جدی خبر دادند مورد سرزنش و تمسخر قرار گرفتند.

افراد و جریان های شناسامه دار از دخالت و نقش ویژه دولت های خارجی به سرکردگی آمریکایی ها و رژیم های مرتجع منطقه در به انحراف کشیدن تجمعات آرام شهر «ناصریه» صحبت به میان آوردند اما هدف حملات پیاده نظام رسانه ای جریان آشوب قرار گرفتند و متهم به توهم توطئه شدند.
 



حالا که زمان گذشته است و قدری از هیجانات زود گذر کم شده، پرده ها در حال کنار رفتن هستند و واقعیت ها یکی پس از دیگری آشکار می شوند و درستی کلام گروه های مدافع وحدت و آرامش در عراق به اثبات می رسد.

جریان هایی که به ضرورت جدا شدن صف معترضان و گروه های سیاسی مخالف دولت با گروه های شبه نظامی مسلح تاکید دارند فقط از ایجاد آشوب احساس نگرانی نمی کنند و از یک خطر می‌گویند که تمام کشور عراق را در معرض تهدید جدی قرار می دهد.

به گزارش مشرق، حمله به زندان «الحوت» در شهر «ناصریه» همان خطر بزرگی است که دلسوزان عراقی نسبت به وقوع آن هشدار می دهند و از تلاش و برنامه ریزی گسترده محور غربی - عبری - عربی برای بازکردن درهای این زندان بسیار مهم اطلاع دادند.

بدون شک اگر درهای زندان «الحوت» باز شود یک فاجعه تمام عیار برای عراق و منطقه به بار خواهد آمد و همین مسئله باعث شد که شهر «ناصریه» از همان شروع اعترضات به صورت ویژه مورد توجه دولت ها و رژیم های خارجی قرار گیرد.
 


براساس اطلاعات به دست آمده، جریان های مسلح وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در تلاش هستند در میانه تظاهرات های مردمی و آشوب ها به زندان «الحوت» حمله کنند و هزاران تن از عناصر گروهک تروریستی داعش و القاعده را فراری دهند.

به گفته منابع میدانی، وجود هزاران تروریست در زندان «الحوت» است که ناصریه را به یک شهر پر اهمیت برای آمریکایی ها و رژیم های مزدور و مرتجع تبدیل کرده است و ریشه ناامنی ها و هرج و مرج ها را در این شهر باید در این مسئله دید.

دولت های و رژیم های خارجی با مصادره اعتراضات مردمی و ایجاد ناامنی در «ناصریه» درصدد هستند در نهایت فرصت را برای جریان های مسلح فراهم کنند تا به زندان «الحوت» حمله کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نماینده های رژیم سعودی نیز در ماه های گذشته به بهانه ملاقات و پیگیری وضعیت زندانیان عربستانی وارد زندان «الحوت» شدند و تروریست‌ها را از تصمیم برای حمله آگاه کرده اند.

زندان «الحوت» در حومه جنوب غربی شهر ناصریه واقع شده و یکی از مهم ترین زندان های عراق به شمار می آید و در حال حاضر جنایت کاران متعدد به همراه صدها تن از عناصر بعثی و هزاران تروریست داعش و القاعده با ملیت های خارجی به ویژه سعودی در این زندان نگه داری می شوند.
 


برخی منابع میدانی فقط از زندانی شدن ۶ هزار تروریست داعشی در «الحوت» خبر داده اند که تاکنون تایید نشده است اما شمار زیادی از فرماندهان و سرکرده های ارشد گروهک های تروریستی داعش و القاعده در «الحوت» زندانی هستند.

عناصر گروه تروریستی القاعده در سی ام تیرماه سال ۹۲ حملات انتحاری گسترده ای را ترتیب دادند و توانستند وارد زندان «الحوت» شوند و دهها تن از تروریست های ارشد و خطرناک خود را فراری دهند.

در سال ۲۰۱۸ نیز ۲۰۰ تن از تروریست های انتحاری داعش به فرماندهی «بدر فارس مطلک» یکی از سرکرده های ارشد گروهک تروریستی داعش تلاش کردند در یک عملیات مخفیانه وارد شهر «ناصریه» شوند و به زندان «الحوت» حمله کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست ها انتحاری تحت فرمان «بدر فارس مطلک» از صحرای شرقی سوریه وارد استان الانبار عراق شده بودند و با کمک نیروهای خیانت کار درصدد بودند به شهر ناصریه نفوذ کنند اما در کمین گرفتار شدند.
 


نیروهای اطلاعات و امنیتی عراق با هوشیاری موفق شدند تروریست های انتحاری داعش را به همراه فرمانده آنان در صحرای غربی استان الانبار شناسایی و عملیات تروریست ها را در نطفه خفه کنند.

روند تحولات میدانی اثبات می کند که محور شرارت در منطقه به سرکردگی آمریکایی ها به شدت در تلاش است به هر شیوه ممکن راه را برای فرار تروریست ها باز کند چرا که برای ناامنی دوباره در عراق برنامه و سرمایه گذاری هنگفتی کرده اند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آوای نشاط ، ناصریه ، عراق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: