کد خبر: ۴۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
«رافائل گروسی»، امروز در جلسه ویژه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بعنوان مدیرکل جدید آژانس برای یک دوره چهارساله مورد تأیید قرار گرفت.

به گزارش آوای نشاط، «رافائل گروسی» در جلسه ویژه کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی بعنوان مدیرکل جدید آژانس برای یک دوره چهارساله مورد تأیید قرار گرفت.

گروسی پس از تأیید در جلسه امروز (دوشنبه) آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بعنوان مدیرکل جدید آژانس سوگند یاد کرد.

این دیپلمات آرژانتینی از روز سوم دسامبر (12 آذرماه) رسماً کار خود را بعنوان ششمین مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آغاز بنیانگذاری این سازمان در سال 1957 تاکنون، آغاز می‌کند.

رافائل گروسی در جلسه ویژه کنفرانس عمومی آژانس بعد از انتصاب رسمی بعنوان مدیرکل جدید این سازمان گفت: «آژانس یک نهاد قدرتمند با یک مأموریت منحصر به فرد است و من می‌خواهم اطمینان دهم که این نهاد، با تمام توان خدمت‌رسانی می‌کند».

وی ادامه داد: «عملکرد‌های ما حوزه‌های بسیار متنوعی را پوشش می‌دهد که شامل دارو، کشاورزی، انرژی، تغییرات اقلیمی و عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای می‌شود. فعالیت‌های آژانس برای تمامی کشورهای عضو و شهروندان آنها حائز اهمیت است».

گروسی، 58 ساله، پیش از این در بین سالهای 2013 تا 2019 بعنوان سفیر آرژانتین در اتبریس و نماینده این کشور در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دیگر سازمانهای بین‌المللی مستقر در وین فعالیت داشت.

وی در سخنرانی خود تأکید کرد: «آژانس امروز بیش از هر زمانی اهمیت پیدا کرده است. مدیریت من بر چالشَهای فعلی همچون ممانعت از گسترش سلاح‌های هسته‌ای، تقویت رشد و مقابله با تغییرات اقلیمی متمرکز خواهد بود. برای رسیدن به این اهداف، ما تلاش‌های را بیشتر می‌کنیم و راههای جدید و خلاقانه‌ای برای تقویت مدیریت آژانس کشف خواهیم کرد».

گروسی هم‌اکنون جانشین، «یوکیا آمانو» مدیرکل ژاپنی پیشین آژانس می‌شود که در 18 ژوئیه 2019 (27 تیرماه)  درگذشت. آمانو در سال 2009 بعنوان مدیرکل آژانس منصوب شد. پیش از او، «محمد البرادعی» از مصر، مدیریت آژانس را برعهده داشت که در بین سالهای 1997 تا 2009، این سمت را برعهده داشت. 

«هانس بلیکس» از سوئد در بین سالهای 1981 تا 1997، «سیگوارد اکلوند» از سوئد در بین سالهای 1961 تا 1981 و «استرلینگ کول» از ایالات متحده آمریکا و د ر بین سالهای 1957 تا 1961، ریاست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برعهده داشتند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: