کد خبر: ۴۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
تهیه کننده سریال «آقازاده» گفت: احسان علیخانی یکی از کاندیداهای اصلی و حتی فراتر از کاندیدا بود چرا که خیلی جدی با هم صحبت کرده بودیم و به اجرا هم نزدیک شده بودیم اما در نهایت این اتفاق نیافتاد.

به گزارش آوای نشاط، برنامه «صحنه» که از رادیو تهران پخش می‌شود، این بار تغییر سبک زندگی اصیل ایرانی در آثار سینمایی و تلویزیونی را با گفت‌وگو با «حامد عنقا» و «بیژن بیرنگ» مورد بررسی قرار داد.

بنا بر این گزارش، بیژن بیرنگ درباره دلیل  تغییر مفاهیم اخلاقی و از بین رفتن دورهمی‌های خانوادگی و افزایش خیانت و بی‌اخلاقی در آثار نمایشی گفت: اصلا ممکن است جامعه در وضعیت اسف‌باری به لحاظ اخلاق باشد اما لازم نیست که صاحب اثر آینه جامعه باشد بلکه باید تخیل کند و جهانی را دوست دارد بسازد. واقعیت دنیای تلخی دارد که نباید به آن خیلی نزدیک شد.

در بخش دیگر برنامه نیز حامد عنقا در سخنانی تاکید کرد: فیلم‌هایی مثل مهمان مامان و آثار خانوادگی دیگر، که در بردارنده مفاهیم اخلاقی و کمترین خشونت بودند، هم در شرایطی ساخته شدند که در جامعه دزد و اختلاس‌گر و بی‌اخلاقی وجود داشته است. در حقیقت رئالیسم و واقع‌گرایی در آثار ممکن است که باعث تزریق نامایدی هم بشود ولی صاحب اثر نباید همه چیز را گردن مخاطب بیاندازد و بگوید خودش مقصر است بلکه باید تصویر درستی ارائه بدهد تا فرهنگسازی درست صورت بگیرد.

عنقا که در حال حاضر مشغول تولید سریال «آقازاده» برای شبکه نمایش خانگی است، در این باره گفت: این روزها در یکی از آلوده‌ترین مناطق تهران یعنی فرودگاه مهرآباد مشغول کار هستیم و امیدوارم که بتوانیم از ابتدای فصل زمستان یا اوایل بهمن ماه کار را توزیع کنیم. تا به حال هم تصمیم بر 24 قسمت بوده که اگر لازم باشد، شاید یک یا دو قسمت هم به آن اضافه کنیم.

عنقا در پاسخ به این سوال ظلی‌پور که درست است احسان علیخانی کاندیدای نقش آقازاده بوده که حالا امیر آقایی آن را ایفا می‌کند؟ عنوان داشت: بله. در حال حاضر امیر آقایی یکی از اصلی‌ترین نقش‌های این سریال است و البته احسان علیخانی هم یکی از کاندیداهای اصلی و حتی فراتر از کاندیدا بود چرا که خیلی جدی با هم صحبت کرده بودیم و به اجرا هم نزدیک شده بودیم اما از آنجایی که احسان علیخانی می‌خواست خیلی زود وارد پیش تولید فصل دوم «عصر جدید» بشود، در نهایت این هماهنگی اتفاق نیافتاد.

وی ادامه داد: احسان  علیخانی به  هرحال  در  مسیر  خودش  اگر  نگوییم  بهترین، اما  جزو  یکی  دو  نفر  اصلی  و بهترین‌های  حوزه  خودش است که  نه  فقط  به  عنوان  مجری  بلکه  مؤلف  هم  هست  و  من  به  او  حق  می‌دهم  که  درباره  بازیگری  حساسیت  داشته  باشد.  چون  برای  این  تغییر مسیر  دادن  باید  ریسک  بالایی  را  متحمل  شود.  شاید  دوست  نداشته  باشد  که  بگویم  اما  او  بسیار  دوست  داشت  که  این  تجربه را  با  سریال «آقازاده»  انجام  بدهد  و  مفصل  هم  حرف  زدیم. چندین  و  چند  جلسه  با  هم  داشتیم  اما  فکر  می‌کنم  باز هم  در نهایت  نتوانست  به  آن  نیروی مقابله درونی‌اش غلبه کند.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: