کد خبر: ۴۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
رئیس دانشگاه امیر کبیر با تاکید بر این که گزارشی از بازداشت دانشجویان این دانشگاه از وقایع اخیر دریافت نکرده‌ام گفت: براساس پیگیری‌های صورت گرفته دانشجوی بازداشتی و زندانی از دانشگاه امیر کبیر نداریم. فقط یکی از دانشجویان ما در مورد مسائل سال های قبل بیرون از دانشگاه بازداشت شد که براساس اخبار دریافتی این دانشجو نیز آزاد شده است.

به گزارش آوای نشاط، سید احمد معتمدی به تشریح برنامه‌های دانشگاه امیرکبیر برای روز دانشجو پرداخت و گفت: ما هفته مربوط به دانشجو و روز ۱۶ آذر را متعلق به دانشجویان می‌دانیم و مجوزهای لازم را برای انجام فعالیت‌های دانشجویی صادر می‌کنیم. خوشبختانه تشکل های دانشجویی در این زمینه فعال هستند و برنامه ریزی‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: در گذشته دانشگاه نیز در مواردی برنامه‌هایی را به مناسبت روز دانشجو تدارک می‌دید اما دانشجویان به نوعی به این موضوع اعتراض داشتند و عنوان می‌کردند که این روز به دانشجویان تعلق دارد و برنامه ریزی باید از سوی آنها باشد، ما نیز خواسته آنها را پذیرفتیم و عنوان نمودیم که خود دانشجویان برای هفته دانشجو برنامه ریزی کرده و فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه امیر کبیر با تاکید بر این که دستور العمل جدیدی برای انجام فعالیت‌های روز دانشجو نداریم، خاطر نشان کرد: هر یک از تشکل‌های دانشجویی طبق معمول درخواست‌های خود را در این زمینه ارائه می‌دهند و هیات نظارت بعد از بررسی‌های لازم مجوز برگزاری برنامه را صادر می‌کند بنابراین تغییر خاصی در رویه دانشگاه در این زمینه وجود ندارد و هر اندازه که دانشجویان فعال باشند ما استقبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: تشکل‌های دانشجویی در انجام انواع فعالیت‌ها فعال هستند اما گرایش دانشجویان به برنامه‌های این تشکل‌ها کمتر شده است که پدیده فضای مجازی را می توان علت این بی میلی دانست. اما این بی رغبتی دانشجویان از نظر ما نقص محسوب می‌شود و اگر دلیل این نقص به عملکرد ما برمی‌گردد دانشجویان آن را عنوان کنند در غیر این صورت تنوعی به برنامه‌های دانشجویی از سوی تشکل‌ها باید داده شود.

دکتر معتمدی با تاکید بر این که برنامه‌های روز دانشجوی دانشگاه امیر کبیر در هفته دانشجو آغاز می‌شود، گفت: این برنامه‌ها از هفته آینده در دانشگاه برگزار خواهند شد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر در پایان با اشاره به حوادث اخیر،ضمن تاکید بر این که هیچ دانشجوی بازداشتی از دانشگاه امیرکبیر نداریم، خاطرنشان کرد: در جریان وقایع اخیر نیز گزارشی از بازداشت دانشجویان امیر کبیر دریافت نکردیم به طور کلی در مورد مسائل دانشجویی، آموزشی و غیره دانشجویی از این دانشگاه در بازداشت نیست. فقط یکی از دانشجویان ما در مورد مسائل سال های قبل بیرون از دانشگاه بازداشت شد که براساس اخبار دریافتی این دانشجو نیز آزاد شده است.

انتهای پیام/
 
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: