کد خبر: ۴۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۵
حکومت انتقالی در سودان قانون انحلال رژیم عمر البشیر رئیس جمهور برکنار شده این کشور و حزب متبوع آن را صادر کرد.

به گزارش آوای نشاط، تلویزیون رسمی سودان اعلام کرد، جلسه مشترک شورای حکومت انتقالی و شورای وزیران سودان اواخر روز پنجشنبه قانونی با هدف انحلال و ریشه کنی رژیم عمر البشیر رئیس جمهور سابق این کشور به تصویب رسانده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز ، «عبدالله حمدوک» نخست وزیر دولت انتقالی سودان در واکنش به این تصمیم نوشت: قانون برچیدن رژیم گذشته و از بین بردن توانمندی آن  قانونی برای انتقام نیست ، بلکه برای حفظ عزت این مردم است که  از ضربه‌های دیکتاتورها و بازی که با مال و سرنوشت آنها کردند خسته شدند. کسانی که در زمینه ارزش‌ها ، افتخار ، صداقت و حقوق کوتاهی کرده و پای عهد و پیمان خود نبودند.

وی افزود: ما این قانون را در یک نشست مشترک به منظور برقراری عدالت، احترام به عزت مردم و پاسداری از دستاوردهای آنها تصویب کردیم تا ثروت غارت شده از نعمات مردمی را بازیابیم. مردمی قدرتمند و انقلابی که درهای تاریکی را شکستند و طلوع نجات را دیدند .

«وجدی صالح» یکی از رهبران ائتلاف «قوی الحریه و التغییر»، «آزادی و تغییر) سودان در صفحه فیس بوک خود نوشت: قانون مذکور شامل  انحلال (حزب) کنگره ملی، نهادها و سازمان‌های آن و کلیه نمادهای آن و برچیده شدن رژیم سابق است.

پیش نویس قانون ویژه انحلال حزب کنگره ملی سودان روز سه شنبه توسط شورای حاکمیتی و شورای وزیران سودان مطرح شد.

اعتراضات علیه عمر البشیر در دسامبر ۲۰۱۸ آغاز شده و به سرعت گسترش یافت و در ۱۱ آوریل گذشته به سرنگونی حکومت او منجر شد. عمر البشیر نیز به زندان خارطوم رفت و به اتهام فساد تحت محاکمه قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: