کد خبر: ۴۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: پرونده پرداخت جریمه غیبت سربازی در سال ۱۳۹۷ بسته شده و زمان آن گذشته است، بنابراین دیگر امکان نام نویسی از افراد متقاضی استفاده از امکانات این طرح وجود ندارد و بهتر است این افراد به مراکز مربوطه مراجعه نکنند.

آوای نشاط، سردار تقی مهری  افزود: طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و در پایان سال ۱۳۹۷ به اتمام رسید. بر این اساس غایبان تا پایان سال ۱۳۹۷ در هر جایگاهی که قرار داشتند، می توانستند با پرداخت جریمه غیبت، برگه معافیت دریافت کنند.

وی ادامه داد: در مدت یادشده بیش از ۵۸۰ هزار نفر برای پرداخت جریمه غیبت خود نام نویسی کردند و پرونده این طرح که مصوب مجلس شورای اسلامی بود، بسته شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در مورد طرح کسر خدمت فرزندان ایثارگر، افزود: برابر قانون یک فرزند از افرادی که ۳۰ ماه خدمت در مناطق عملیاتی را در هشت سال دفاع مقدس داشته، یا ۲۵ درصد جانبازی حتی در دوران بعد از دفاع مقدس دارند و همچنین افرادی که ۲۴ ماه سابقه آزادگی داشته باشند، از خدمت سربازی معاف می شود.

سردار مهری در مورد کسری خدمت فرزندان ایثارگران، گفت: چنانچه این افراد غیبت نداشته باشند و والدین آن ها بتوانند مدارک مرتبط به ایثارگری را ارائه دهند، به ازای هر یک درصد جانبازی ۱۲ روز، هر یک ماه خدمت در مناطق جبهه و عملیات ۱۲ روز و به ازی هر ماه اسارت نیز ۱۲ روز از کسر خدمت برخوردار می شوند.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی افزود: در برخی موارد شرایط تلفیقی نیز وجود دارد؛ به عنوان نمونه ممکن است فردی ۲۰ ماه حضور در جبهه و ۱۰ درصد جانبازی داشته باشد که این شرایط با یکدیگر تلفیق شده و کارت معافیت برای چنین افرادی صادر می شود، چنانچه والدین فرد مشمول کمتر از ۲۰ ماه حضور در جبهه و کمتر از ۱۰ درصد جانبازی داشته باشد، از کسر خدمت برخوردار می شود.

سردار مهری افزود: افرادی که والدین آن ها ایثارگر هستند هر زمان که برای سربازی اقدام کردند، می توانند برای برخورداری از این طرح نام نویسی کنند، باید این افراد مشغول خدمت سربازی شوند تا کسر خدمت آن ها لحاظ شود. البته افرادی که شرط ۳۰ ماه خدمت در مناطق جنگی را داشته باشند، قبل از اینکه به خدمت سربازی بروند، باید درخواست خود را برای استفاده از این طرح با حضور در دفاتر خدمات الکترونیک پلیس +۱۰ ارائه دهند.

ضمن رایزنی با ستادکل نیروهای مسلح و مجلس شورای اسلامی، توافق شد تا کسر خدمت فرزندان ایثارگر به این ترتیب انجام شود که به ازای هر یک ماه ایثارگری و حضور در جبهه، به ازای هر درصد جانبازی و هر یک ماه آزادگی ۱۲ روز کسر خدمت داده شود تا از این طریق به توان رزمی نیروهای مسلح خللی وارد نشود و از سوی دیگر همه ایثارگران بتوانند از این طرح بهره مند شوند. این طرح از سال ۱۳۹۷ اجرایی شد و اکنون سربازانی که وارد خدمت سربازی می شوند، در صورت داشتن شرایط ذکر شده و با ارائه مدارک لازم، می توانند از کسر خدمت سربازی برخوردار شوند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آوای نشاط ، ناجا ، سربازی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: