کد خبر: ۴۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه زمان می‌برد تا افرادی که چند خودرو دارند شناسایی شوند، گفت: نهایتا سهمیه به یک خودرو تعلق می‌گیرد.

به گزارش آوای نشاط، امیر وکیل‌زاده مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ، در پاسخ به این سوال که وضعیت کارت سوخت خودروهای بالای 30 سال کار کرده چه می‌شود آیا کارت سوخت به آنها تعلق می‌گیرد،  اظهار داشت: اگر اسم اینها را خودروی فرسوده بگذاریم کارگروهی روی این موضوع کار می‌کند و نیت همه این است که برای این خودروها تمهید موثری اندیشیده شود؛ راهش را کم و بیش پیدا کردیم وقتی مصوب شد اطلاع‌رسانی می‌کنیم. 

معاون وزیر نفت در پاسخ به این سوال که چرا که زمان سوخت سهمیه‌ای حداکثر 6 ماه است و آیا بعد از 6 ماه این سهمیه می‌سوزد، گفت: 360 لیتر در 6 ماه به ازای خودروی شخصی سواری تعلق می‌گیرد تا این میزان سوخت می‌توانند به اندازه  6 ماه در کارت خود ذخیره کنند و پس از آن می‌سوزد. 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران در مورد اینکه برخی از شهروندان چهار رقم آخر کار ملی را برای رمز کارت سوخت وارد می‌کنند اما سامانه قبول نمی‌کند این احتمال داده شده که رمز را قبلا تغییر داده‌اند، گفت: حتی اگر رمز قبلا تغییر یافته باشد چهار رقم آخر شماره ملی صاحب کارت سوخت که نامش پشت آن قید شده ملاک عمل است؛ فرض کنید یک خودرو چهار دست چرخیده و کارت سوخت به نام صاحب  اول خودرو است؛ بنابراین شماره ملی او باید به عنوان رمز وارد شود؛  اگر این موضوع جواب نداد آدرس مراکز حذف رمز در تهران و شهرستان‌ها در سایت شرکت ملی پخش فراورد‌ه‌ها وجود دارد که می‌توانند با مراجعه حضوری کار خود را انجام دهند. 

وی در پاسخ به این سوال که اگر فردی صاحب دو خودروی شخصی باشد سهمیه به هر دو خودرو تعلیق می‌گیرد گفت: بله در حال حاضر به هر دو خودرو شخصی سهمیه تعلق می‌گیرد.  

وکیل‌زاده در پاسخ به این سوال که عده‌ای معتقدند چرا باید سهمیه و یارانه سوخت به افرادی که دارای چند خودرو هستند تعلق بگیرد گفت: این سوال شبیه به سوال قبل است در حال حاضر این سهمیه به چند خودرو برای یک فرد اختصاص می‌یابد زمان می‌برد تا شناسایی کنیم که مثلا از چهار خودرو یک فرد به کدام آن سهمیه بدهیم. زمان کوتاهی این کار انجام می‌شود و نهایتا سهمیه به یک خودرو داده خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران در پاسخ به این سوال که چگونه وانت‌بار کم مصرف و پرمصرف شناسایی می‌شود و به آن سهمیه اختصاص داده خواهد شد گفت: پشت کارت خودرو کم مصرف یا پرمصرف بودن آن درج شده است در عین حال اطلاعیه دادیم برای خودروهایی که پشت کارت آنها عنوان کم مصرف یا پرمصرف مشخص نیست می‌توانند به سایت مراجعه کنند؛ آنجا توضیح داده شده است. 

وی درمورد هزینه تمام شده بنزین عنوان کرد: پالایشگاه‌های داخل کشور بنزین را تولید می‌کنند و آنها به نرخ فوب خلیج فارس به دولت می‌فروشند. اکنون نرخ فوب خلیج فارس بنزین 44 تا 45 سنت دلار است.به این نرخ دولت یارانه می‌دهد و با قیمت‌های کنونی به دست مردم می‌رسد. 

 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: