کد خبر: ۴۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
یک مقام مطلع درباره پرداخت یارانه جدید بنزینی به مردم گفت: لیست 18 میلیون خانوار جمع‌بندی شده، منابع مورد نیاز نیز تامین شده و در اختیار خزانه قرار گرفته و پس از تصویب در دولت پرداخت خواهد شد.

به گزارش آوای نشاط، در جلسه عصر امروز هیات وزیران موضوع پرداخت کمک معیشتی دولت از محل مابه‌التفاوت افزایش قیمت بنزین در دستورکار قرار گرفته و برنامه‌ریزی شده به زودی و در چند روز آینده اولین پرداختی از این محل به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گفته نوبخت، 18 میلیون خانوار و حدود 60 میلیون نفر مشمول کمک معیشتی دولت از محل افزایش قیمت بنزین می‌شوند.

در جلسه روز گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، بر پرداخت هرچه سریع‌تر این کمک معیشتی به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مردم تاکید شد. همچنین احمد توکلی روایتی از جلسه با مقام معظم رهبری ارائه کرد که مقام معظم رهبری به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رئیس جمهور گفته اند که خوب بود همزمان با اجرای طرح اولین پرداخت نقدی یارانه صورت بگیرد، ولی حالا که انجام نشده لازم است زودتر اقدام کنید.

به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت ماهانه به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 18 میلیون خانوار رقمی حدود 2500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در سال 30 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که از محل مابه‌التفاوت افزایش قیمت بنزین به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دست خواهد آمد.

بر اساس گزارش‌ها، روال کار برای پرداخت یارانه یا کمک معیشتی از محل افزایش قیمت بنزین بدین گونه است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی لیست مربوط به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 60 میلیون نفر واجد شرایط دریافت این بسته را به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سازمان برنامه و بودجه ارائه خواهد کرد و شماره حساب سرپرستان خانوار از سازمان هدفمندی به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خزانه‌داری کل کشور ارسال و از سوی خزانه‌داری برای مردم واریز می‌شود.

طبق گفته مسئولان، خانوار یکنفره 55 هزار تومان، دو نفره 103 هزار نفر، سه نفره 138 هزار تومان، چهارنفره 172 هزار تومان و پنج نفره 205 هزار تومان دریافت می‌کنند.

یک مقام مطلع به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فارس گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سعی دولت بر این است که تا چند روز آینده نسبت به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یارانه نقدی جدید ناشی از مابه‌التفاوت افزایش قیمت بنزین واریز اقدام کند.

وی افزود: در حال حاضر این موضوع در جلسه هیات وزیران در حال بحث و بررسی است. لیست 18 میلیون خانواری که قرار است یارانه دریافت کنند تقریبا جمع‌بندی شده است، منابع مورد نیاز نیز تامین شده و در اختیار خزانه قرار گرفته و به محض تصویب در دولت پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز میزان منابع مورد نیاز از محل فروش بنزین با قیمت‌های جدید تامین نشده است، این منابع به صورت تنخواه از وزارت نفت تامین شده است تا در آینده با فروش بنزین جایگزین شود.

انتهای پیام/

 
منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: