کد خبر: ۴۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
وکیل محمدعلی نجفی از برگزاری دادگاه موکلش در تاریخ 6 آذر خبر داد و گفت: 17 ابهام به نظریه جدید کارشناسی وارد است و چنانچه قتل شبه‌عمد تأیید شود، حداقل یک تا 3 سال حبس در انتظار شهردار اسبق تهران خواهد بود.

به گزارش آوای نشاط، حمیدرضا گودرزی وکیل محمدعلی نجفی ، گفت: نظریه کارشناسان نسبت به نظریات قبلی بهتر بوده و همراه با تغییراتی است. 

وی ادامه داد: در نظریه قبلی کارشناسان معتقد بودند شلیک گلوله مستقیم به قفسه سینه اصابت کرده اما اکنون معتقدند «شلیک غیرمستقیم» اصابت شده است. 

وی ادامه داد: همچین کارشناسان معتقدند گلوله ابتدا به دست و سپس خارج شده و به صورت «زاویه‌دار» به قفسه سینه خورده است و این دلایل درها را برای دفاع قتل شبه‌عمد باز می‌کند. 

وکیل شهردار اسبق تهران گفت: جلسه مجدد دادگاه، 6 آذر ماه برگزار می‌شود و چنانچه قتل شبه‌عمد تأیید شود، حداقل یک سال و حداکثر 3 سال مجازات در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پرونده ابهامات زیادی دارد،‌گفت: تقاضای رفع این ابهامات را داده‌ایم، ما 17 نقطه ابهام را مشخص و تعریف کرده‌ایم چرا که معتقدیم باید زوایا روشن شود.

گودرزی گفت: ما معتقد بودیم که گلوله دفرمه شده اما کارشناسان این موضوع را نپذیرفتند و در نظریه جدید معتقدند دفرمه شدن گلوله به دلیل اصابت به دست بوده نه اصابت به سطوح دیگر بنابر این تغییرات بنیادی در نظریه جدید اتفاق افتاده است. 

این وکیل دادگستری گفت:‌به عنوان نمونه 6کارشناس شامل 3 کارشناس اسلحه و 3 کارشناس پزشک قانونی در این پرونده باید رأی و نظر خود را بدهند در حالی که یکی از پزشکان قانونی نظریه خود را اعلام نکرده است یا به طور  غیرتخصصی امضاء‌ها ر انجام داده و مشخص نیست که کارشناس اسلحه نظر داده یا کارشناس پزشکی قانونی.

گودرزی تصریح کرد: همچنین کارشناسان در نظریه خود معتقد بودند شلیک گلوله در داخل وان بوده یعنی مرحوم «میترا استاد» به عقب رفته و داخل وان افتاده و بعد گلوله به بدنش اصابت کرده در حالی که اگر چنین بود داخل وان باید از خون پر می‌شد اما اینگونه نبوده و نشان می دهد گلوله خارج از وان اصابت کرده است.

وی گفت: یکی دیگر از نقاط ابهام مطرح شده این بوده که گلوله زیر استخوان ترقوه چپ اصابت کرده و نشان می‌دهد گلوله به صورت کج از بالا خورده و باید پزشکی قانونی نظر بدهد؛ اگر گلوله  از دست خارج و به قسفه سینه اصابت می‌کرد به دلیل قدرت شلیک، از آن طرف بدن خارج می‌شد در حالی که این نشان می‌دهد گلوله ابتدا به یک جای سفتی برخورد کرده و فشار و قدرتش گرفته شده و به صورت کج از بالا زیر استخوان ترقوه چپ خورده است.

این وکیل دادگستری گفت: از طرفی دیوان عالی کشور خواسته بود که تصویر روشنی کارشناسان نسبت به اینکه گلوله به دست و سپس به قفسه اصابت کرده ارائه دهند چرا که در پرونده تصویر روشنی وجود نداشت و باید مستنداتی بدهند، دادگاه نیز در این خصوص از کارشناسان خواست تا صراحتا در این خصوص نظر بدهند اما در این نظریه جدید مستندات ارائه نشده است. 

وی گفت: بنابر این در دادرسی که قرار است انجام شود نمی‌توان تمام موارد را ارائه کرد چرا که اگر دادگاه از کارشناس سوال کند او باید ابتدا مشاوره انجام دهد و بعد نظر دهد و در نتیجه دادرسی مشکل‌دار می‌شود.

گودرزی گفت: دادگاه ابهامات ما را به کارشناسان ابلاغ نکرده در نتیجه فقط وقت رسیدگی صادر شده و چون در جلسه محاکمه نمی‌توان فی‌البداهه پاسخ داد در نتیجه ابهامات هم برطرف نخواهد شد و این موضوع با عرف قضایی ما نیز تطابق ندارد.

وکیل شهردار اسبق تهران گفت: چنانچه قتل عمد ثابت شود سه تا 10 سال حبس در انتظار موکلم خواهد بود. 

 محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران خرداد امسال میترا استاد همسر دوم خود را به قتل رساند و از سوی شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی به قصاص محکوم شد اما دیوان عالی کشور در تحقیقات این پرونده، نقصهایی مطرح کرد و در نتیجه قرار شد محاکمه مجدد تکرار شود.

اولیای دم مرحوم میترا استاد البته از قصاص نجفی گذشتند اما عمدی یا غیرعمدی بودن قتل در میزان مجازات ناشی از جنبه عمومی جرم تاثیر دارد.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: