کد خبر: ۴۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
پرهیزکار:
رئیس کمیته فوتسال ضمن اعلام دلیل کناره‌گیری تیم ملی فوتسال اوکراین از تورنمنت چهارجانبه مشهد، گفت: تغییر تابعیت فوتسالیست‌ها مثل فرار مغزها است و نمی‌توان آن را کنترل کرد.

به گزارش آوای نشاط، داوود پرهیزکار با اشاره به برنامه های آماده سازی تیم ملی فوتسال ایران، گفت: از ۱۰ تا ۱۳ آذر تورنمنت چهار جانبه ای را با حضور اوکراین، بلاروس، اسلواکی و تیم ملی فوتسال ایران پیش بینی کرده بودیم. هر سه کشور خارجی حضورشان را در ایران تایید کرده بودند اما چند روز پیش اوکراین به این دلیل که ممکن است در مسابقات قهرمانی اروپا با اسلواکی همگروه شود، از حضور در این تورنمنت انصراف داد.

جایگزین اوکراین به زودی مشخص می‌شود
وی ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته و حتی دیروز با چند شکور مذاکره داشتیم. احتمالا امروز یا فردا تیم جایگزین اوکراین که احتمالا اروپایی است، مشخص خواهد شد.

هزینه تورنمنت مشهد را اسپانسر می‌دهد
رئیس کمیته فوتسال در پاسخ به این سئوال که آیا هزینه برگزاری تورنمنت مشهد بر عهده این کمیته است یا هیات فوتبال مشهد؟ تاکید کرد: برگزاری بر عهده هیات فوتبال مشهد است و البته توانسته ایم اسپانسر هم بگیریم. بهتر است هیات های فوتبال در این زمینه خودشان فعال شوند تا اینکه بخش خصوصی مستقیم بخواهد ورود کند.

برای فیفادی فوریه هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم
پرهیزکار در پاسخ به این سئوال که آیا رایزنی با تیم های اروپایی برای «فیفادی» ماه فوریه و پیش از اعزام تیم ملی به جام ملت های آسیا نتیجه ای داشته است؟ گفت: متاسفانه هنوز نتوانسته ایم به جایی برسیم ولی همزمان با چند کشور در حال مذاکره هستیم. بازی های مرحله مقدماتی اروپا تمام شده است و رایزنی ها ادامه دارد. حتما در هفته های آینده یک تیم را مشخص می کنیم.

آذربایجان گزینه ما است و مذاکره کرده‌ایم
وی درباره احتمال رویارویی با آذربایجان و مذاکره با این کشور، اظهار کرد: آذربایجان هم یکی از گزینه های ما است و با این کشور صحبت کرده ایم. آذربایجان در فوتسال تیم خیلی خوبی دارد و مشتاق هستیم با آنها بازی کنیم چرا که تیم گردن کلفتی هستند و از نظر فنی هم به کار تیم ملی می آیند.

تغییر تابعیت فوتسالیست‌ها مثل فرار مغزها است
رئیس کمیته فوتسال در ادامه صحبت هایش درباره تغییر تابعیت چند بازیکن فوتسال ایران و حضورشان در تیم آذربایجان، یادآور شد: اصل تغییر تابعیت غلط است و مورد تایید ما نیست. فوتسال ایران روی یک جوان سرمایه گذاری می کند و سپس از ایران خارج می شوند. به نظرم تغییر تابعیت فوتسالیست ها مثل فرار مغزها و نخبه ها است که گریبانگیر ورزش هم شده است.

نمی‌توان تغییر تابعیت را کنترل کرد
پرهیزکار افزود: بخش عمده این اتفاق به خاطر قراردادهای مالی است که در ایران بسته می شود و پول زیادی نصیب بازیکنان نمی شود. اکثر این بازیکنان هم درجه دو و درجه سه هستند وگرنه فوتسالیست های تاپ ایران علاقه های به ترک کشور و بازی در تیم دیگری ندارند. معمولا فوتسالیست های ما با ۲ تا ۳ هزار دلار تغییر تابعیت می دهند. کاری هم نمی شود کرد و نمی توان کنترلی روی این مسئله داشت!

دنبال رئیس برای کمیته فنی نیستیم!
وی در خصوص اضافه شدن حسین شمس به کمیته فنی و احتمال معرفی وی به عنوان رئیس این کمیته، گفت: ما کمیته فنی را به صورت یک کمیته می بینیم و دنبال این نیستیم که حتما رئیس داشته باشد! از آقای شمس در مرحله مقدماتی فوتسال آسیا خواهش کردیم کنار تیم ملی باشد و سپس به خاطر جدایی چند نفر از کمیته فنی، از آقای شمس دعوت کردیم به ما در این بخش کمک کند. هدفمان این بود تا بار فنی کمیته افت نکند. خوشبختانه خودش هم پذیرفت و در اولین جلسه کمیته فنی از آقای شمس دعوت می کنیم.

رزومه گزینه‌های تیم زیر ۲۰ سال دختران را گرفته‌ایم
«انتخاب سرمربی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال دختران به کجا رسید؟» رئیس کمیته فوتسال در پاسخ به این سئوال، گفت: از چهار مربی لیگ برتر رزومه گرفته ایم و برنامه هایشان را ارائه داده اند. کمیته فنی دو هفته فرصت خواست تا فردی که واجد شرایط است را به عنوان سرمربی مشخص کند.

حیدریان انتخاب نشده و رعدی هنوز مدیرفنی است
پرهیزکار درباره احتمال انتخاب محمدرضا حیدریان به عنوان مدیرفنی تیم ملی فوتسال بانوان، اظهار کرد: فعلا کسی معرفی نشده و آقای علی رعدی هنوز در پست خودش حضور دارد. در این مقطع که باید استعدادیابی صورت بگیرد، مربیان ملی خودشان درگیر لیگ هستند و شاید خیلی به انتخاب مدیر فنی نباشد!

می‌توانیم تجربه سازمان لیگ فوتبال را فوتسالی کنیم
رئیس کمیته فوتسال در پایان صحبت هایش با بیان اینکه دخالتی در برنامه های لیگ برتر فوتسال ندارد، به برگزاری کلاس آموزشی کنفدراسیون فوتبال آسیا اشاره کرد و افزود: یک دوره سه روزه برگزار شد که خیلی برای فوتسالمان مفید بود. اگر مدیران باشگاه ها بتوانند از این فرصت ها استفاده کنند می توانیم حرفه ای تر فوتسال را پیش ببریم. در بحث استانداردسازی باشگاه های فوتسال کارمان را شروع کرده ایم. می توانیم تجربه دوستانی که در سازمان لیگ فوتبال هستند را فوتسالی کنیم و در این بخش هم از کمک آنها بهره ببریم.

انتهای پیام/
 
منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: