کد خبر: ۴۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
گرچه در اولین ساعات جمعه شب اعتراضات محدودی به سهمیه‌بندی بنزین در برخی مناطق کشور گزارش شده،‌ اما بیشتر این اعتراضات با عدم استقبال اکثریت مردم، خاتمه یافته است.

به گزارش آوای نشاط، با تصمیم دولت، بنزین از بامداد جمعه ۲۴ آبان ماه بار دیگر سهمیه‌بندی و قیمت‌های جدید آن نیز اعلام شد. با وجود اعلام ناگهانی آغاز سهمیه‌بندی، با گذشت 24 ساعت از اجرا، عرضه بنزین در جایگاههای سراسر کشور بصورت عادی ادامه دارد و با برداشتن محدودیت کارت‌ جایگاه‌داران، مشکلی از بابت توزیع بنزین برای افرادی که تا کنون موفق به دریافت کارت سوخت خود نشده‌اند، وجود ندارد.

روز جمعه، همچنین تحرکات و اعتراضات محدودی در برخی شهرها گزارش شد که با حضور نیروهای انتظامی و البته عدم استقبال عموم مردم، کمرنگ شده و رو به آرامش است.

در ادامه،‌ گزارشی از آخرین وضعیت شهرهای مختلف کشور پس از اعلام سهمیه‌بندی بنزین ارائه می‌شود:


فرماندار سیرجان: آرامش کامل در سیرجان برقرار است

محمد محمودآبادی در گفتگو با خبرگزاری مهر اظهار کرد: شهر سیرجان در آرامش کامل است و  هیچ مشکل امنیتی وجود ندارد و هیچگونه طرح امنیتی خاصی هم در شهر سیرجان اجر ا نشده است.

محمودآبادی با اشاره به اینکه تردد به صورت عادی در سیرجان در حال انجام است، افزود: در حال حاضر هم هیچگونه تجمعی در شهر وجود ندارد.

فرماندار سیرجان با اشاره به اینکه تمامی راه ها ها باز و تردد در جریان است، گفت: همچنین  توزیع سوخت طبق روال عادی در حال انجام است.

روز جمعه در سیرجان کرمان اعتراضاتی به افزایش ناگهانی قیمت بنزین رخ داد که عمده این تجمعات در دسته های حدودا ۵۰ تا ۱۵۰ نفره انجام شد. در این تجمعات شعار سیاسی داده نشده و بیشتر اعتراضات به افزایش ناگهانی قیمت بنزین بود. سیرجان از جمله کانون‌های شایعه‌سازی کانال‌های ضدانقلاب و بیگانه بود.

تجمع چند ده نفره در سیرجان که با استقبال رسانه‌های ضدایرانی همراه شد، با مدیریت مردم و پلیس به پایان رسید.

شرایط در شهر کرمان عادی است

طبق گزارشی که خبرگزاری مهر منتشر کرده است، برخلاف برخی شایعات مبنی بر وقوع برخی ناآرامی ها در شهر کرمان وضعیت این شهر عادی بوده و امنیت کامل برقرار است. علیرغم شایعات در خصوص برخی آشوب ها در محدوده پل ابوذر، تردد عادی و بدون هیچ مشکلی در این منطقه از شهر کرمان در حال انجام است. هم اکنون کما فی سابق امنیت کامل در شهر کرمان برقرار است.

 

وضعیت عادی در جایگاه‌های بنزین خراسان رضوی‌

خبرگزاری تسنیم هم گزارش داده است: در حال حاضر وضعیت در پمپ‌های بنزین خراسان رضوی عادی و آرام است و مشکل تعدادی از پمپ‌های گاز مشهد نیز از امروز برطرف شده است. ‌ مشاهدات میدانی در مشهد و گزارش‌های واصله از شهرستان‌های استان خراسان رضوی بیانگر این است که پس از افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی صورت گرفته، وضعیت در جایگاه‌های عرضه بنزین استان آرام است.

‌معاون‌سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی نیز در این زمینه اظهار داشت: طی جلسه‌ای که روز گذشته برگزار شد مشکل تعطیلی پمپ‌های گاز سطح شهر مشهد و خراسان‌رضوی پیگیری و حل شد و پمپ‌ها از امروز فعال هستند. ‌

به گزارش مشرق، در برخی خیابان‌های مشهد ترافیک ناشی از اعتراض به افزایش قیمت بنزین از سوی تعدادی از مردم و راننده ها گزارش شده است که با مدیریت نیروی انتظامی به تدریج از حجم آن کاسته شده و شرایط به سمت عادی شدن پیش رفته است.

تصویری که رسانه‌های بیگانه از تجمعی در مشهد منتشر کرده‌اند

آرامش کامل در جایگاه‌های سوخت‌ کردستان‌

معاون سیاسی‌ ‌استاندار کردستان گفت: هیچ مشکلی برای عرضه بنزین به مردم نداشته و آرامش کامل در جایگاه‌های سوخت‌ کردستان برقرار است.

حسین خوش‌اقبال در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به وضعیت جایگاه‌های سوخت استان کردستان بعد از اعلام سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین اظهار داشت: براساس دستورالعمل‌های ارسالی، قبل از اجرای این طرح، تمهیدات لازم برای عدم وقفه در ارائه خدمت و تحویل به‌موقع سوخت به مردم و رانندگان اندیشیده شده و هیچ مشکلی برای عرضه بنزین به مردم نداشته و آرامش کامل در جایگاه‌های سوخت‌ کردستان برقرار است.

 

وضعیت عادی در جایگاه‌های عرضه سوخت‌ خوزستان‌ / هیچ جایگاهی از مدار خارج نشده است‌

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان گفت: درحال حاضر هیچ مشکلی برای موجودی جایگاه‌ها و وضعیت صف‌های بنزین در خوزستان وجود ندارد.

نعمت‌الله نجفی با اشاره به آغاز نظام سهمیه‌بندی بنزین از بامداد جمعه، اظهارداشت: نظام سهمیه‌بندی براساس دستورالعمل قبلی در خوزستان اجرا شد و اکنون در جایگاه‌های سوخت مشکل کمبود فرآورده‌های نفتی و همچنین صف‌های طولانی وجود ندارد. درحال حاضر همه جایگاه‌های سوخت خوزستان درحال ارائه فرآورده‌های نفتی هستند و هیچ جایگاهی از مدار خارج نشده است.

به گزارش مشرق؛ برخی منابع خبری از اعتراضات پراکنده در برخی مناطق استان خوزستان از جمله تجمعات ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره در چند نقطه اهواز خبر داده‌اند که براساس آخرین پیگیری‌ها، هم اکنون شرایط در تمام نقاط این استان، عادی و تحت مدیریت و رو به آرامش است. این تجمعات با پادرمیانی مردم و پلیس پایان یافت.

‌شرایط عادی در جایگاه‌های سوخت فارس‌

سید احمد احمدی‌زاده ‌معاون‌ سیاسی استاندار فارس گفت: در حال حاضر عرضه سوخت در تمام جایگاه‌های بنزین در حال انجام است و هیچ مشکلی وجود ندارد. تمام پیش‌بینی‌های لازم برای عرضه سوخت در جایگاه‌ها انجام شده و جلسات مرتبط با آن نیز شب گذشته و امروز نیز با حضور دستگاه‌های متولی برگزار و با کمبود در عرصه سوخت مواجه نیستیم. هم‌اکنون وضعیت عرضه بنزین در سراسر استان به طور عادی در حال انجام است. ‌

رسانه‌های بیگانه تصاویری از اعتراض چند نفر در برخی خیابان‌های منطقه معالی‌آباد شیراز منتشر کرده بودند که بنابر گزارش‌ها، با بی‌توجهی مردم مواجه شد و به پایان رسید.

 

‌وضعیت عادی در جایگاه‌های سوخت ‌اصفهان‌ /‌ تکذیب آتش زدن ‌جایگاه‌ سوخت در خمینی‌شهر

حیدر قاسمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به وضعیت جایگاه‌های سوخت استان اصفهان بعد از سهمیه بندی و افزایش نرخ بنزین گفت: تا کنون مشکلی پیش نیامده و وضعیت عادی است. ‌

وی در خصوص شایعاتی که مبنی بر ایجاد مشکل در عرضه و توزیع بنزین مطرح می‌شود، گفت: شایعات صحت ندارد و وضعیت عرضه بنزین در سراسر استان به طور عادی در حال انجام است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان همچنین درباره خبری که در برخی شبکه‌های مجازی پیرامون آتش زدن یکی از جایگاه‌های سوخت خمینی‌شهر مطرح شده است، گفت: این خبر درست نیست و بالاخره شایعات وجود دارد.

جایگاهی که رسانه‌های ضدایرانی مدعی به آتش کشیده‌شدن آن توسط معترضین بودند!

‌مشکل خاصی در جایگاه‌های سوخت گیلان نداریم / تامین سوخت در گیلان

محمود قاسم‌نژاد سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان از وجود بالای ۵ میلیون لیتر بنزین در جایگاه‌های سوخت این استان خبر داد و گفت: پس از سهمیه‌بندی مشکل خاصی در جایگاه‌های سوخت گیلان نداریم. ‌در حال حاضر بالای ۵ میلیون لیتر بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت سراسر گیلان موجود بوده که این مقدار ذخیره، ۴۰ درصد بیشتر از زمان‌های عادی است.

‌سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به اینکه حتی در دورترین شهرستان‌ها و مناطق صعب‌العبور استان مشکلی از حیث ذخیره سوخت در جایگاه‌ها وجود ندارد افزود: در بحث سوخت‌رسانی، توزیع بنزین و تحویل کارت‌های سوخت به مالکان و افراد متقاضی نیز مشکل خاصی وجود ندارد و شرایط عادی است.

 

فرمانده انتظامی استان زنجان: آرامش کامل در جایگاه‌های سوخت‌ زنجان برقرار است ‌

سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی استان زنجان درباره آخرین وضعیت این استان گفت: مشکلی در سطح استان گزارش نشده است. ‌با توجه به اعمال سهمیه‌بندی و اعمال بنزین دو نرخی٬ مشکل خاصی در پمپ بنزین‌های سطح استان گزارش نشده و آرامش کامل در جایگاه‌های سوخت‌ برقرار است. هیچ مشکل امنیتی هم تاکنون از استان در این زمینه گزارش نشده و آرامش کامل در استان وجود دارد.

 

‌آرامش کامل در جایگاه‌های سوخت‌ آذربایجان شرقی برقرار است

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین بنزین مورد نیاز مردم وجود ندارد، گفت: ذخیره کافی در آذربایجان شرقی برای نیاز مردم وجود دارد و تمامی تقاضاها را می‌توانیم پاسخگو باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تمامی پمپ بنزین‌های استان در مدار است و در حال خدمات‌رسانی هستند، تصریح کرد: هیچ مشکل امنیتی هم تاکنون از استان در این زمینه گزارش نشده و آرامش کامل در استان وجود دارد.

‌افزایش قیمت بنزین به نفع مردم سیستان و بلوچستان است‌

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین به نفع مردم این استان است، گفت: مردم سیستان و بلوچستان ‌به خوبی می‌دانند افزایش قیمت بنزین به نفع آنهاست. ‌

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان از قبل با کارت سوخت مورد نیاز خود را دریافت می‌کردند و از طرفی مردمی که مازاد کارت نیاز به دریافت سوخت داشتند با قیمتی بسیار بالاتر از مبلغ اعلامی جدید سوخت می‌گرفتند.

وی اضافه کرد: با تمام شدن سهمیه سوخت مردم مجبور بودند در جاده و خیابان با مبلغی حدود ۵۰۰۰ تومان بنزین مورد نیاز خود را تامین کنند اما حالا با بالا رفتن قیمت بنزین می‌توانند به راحتی بهترین بنزین را با مبلغ مصوب لیتری ۳۰۰۰ تومان تهیه کنند.

 

‌آرامش کامل در جایگاه‌های سوخت استان البرز / مشکلی در تامین سوخت نیست

عزیزالله شهبازی استاندار البرز با بیان اینکه بعد از سهمیه‌بندی سوخت آرامش کامل در جایگاه‌های سوخت استان ‌برقرار است، گفت: ‌مشکلی در تامین سوخت نیست.

وی افزود: قبل از اجرای این طرح تدابیر لازم برای انجام این طرح و آمادگی آن در استان انجام شده بود و جایگاه‌ها و نازل‌های سوخت‌رسانی البرز مورد بررسی و به‌روزرسانی قرار گرفت.

شهبازی با بیان اینکه سوخت‌گیری در استان البرز با روند عادی و معمولی در حال انجام است، گفت: با توجه به اینکه استان البرز محل عبور و مرور ۱۴ استان کشور است باید برای خودروهای عبوری تدبیر ویژه‌ای در نظر می‌گرفتیم که این موضوع با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های متولی انجام شد و سوخت‌رسانی به خودروهای عبوری از استان در محور کرج ـ چالوس  و آزادراه تهران ـ کرج و کرج ـ قزوین طبق روال معمول انجام شد.

انتهای پیام/

 

منبع: مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: