کد خبر: ۴۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
مردم آمریکا با حضور در مراسم تجلیل از کهنه سربازان آمریکایی از این فرصت استفاده کردند تا این جشن ملی آمریکایی را به یک صحنه اعتراض آمیز علیه سیاست های آمریکا تبدیل کنند.

به گزارش آوای نشاط، بنابر گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، روز تجلیل از کهنه سربازان آمریکایی امسال بسیار متفاوت از سال های گذشته برگزار شد و بیشتر به روز شکایت از دانلد ترامپ شباهت داشت.

مراسم تجلیل از کهنه سربازان آمریکایی که هر ساله در تاریخ 11 نوامبر در شهر نیویورک برگزار میشود، یکی از نمادهای ملی و از جلوه های وطن پرستی و یا بنابر عقیده بیش از نیمی از مردم آمریکا از جلوه های نژادپرستی است که امسال یکصدمین سالگرد آن برگزار شد.

مردم آمریکا با حضور در این مراسم، چهره آمریکاپرستی این مراسم را به چهره ضدآمریکایی تبدیل کردند و در گوشه کنار این مراسم شعارهای ضد امپریالیستی، ضد جنگ و ضد ترامپ سر دادند.

در ویدئوهایی که از این مراسم پخش شده است، که در فضای مجازی نیز جنجال آفریده است، یکی از کهنه سربازان جنگ جهانی دوم با مشاهده جمعیتی که ضد آمریکا شعار میداد خشمگین شد و به اطرافیان خود گفت که یک اسلحه به من بدهید تا همه آن‌ها را تیر بار کنیم! و در ادامه به فحاشی به سمت جمعیت معترضین سیاست های آمریکا پرداخت.

مردم حاضر در صحنه پلاکاردهایی در دست داشتند که حکایت از اعتراض آن‌ها به سیاست‌های آمریکا بود، شعارهایی همچون: "او را بازداشت کنید، ترامپ خطر اصلی برای آمریکا است، او را استیضاح کنید، جنگ ها را متوقف کنید، ترامپ به آمریکا تعلق ندارد" در دستان مردم حاضر در این مراسم به چشم می‌خورد.

در کلیپ جنجالی دیگر یکی از کهنه‌سربازان در مصاحبه خیابانی خود با یکی از رسانه های محلی گفت: "امروز روز خاصی است، و اگر ترامپ حضور نداشت بسیار خاص تر بود."

 

یکی دیگر از کهنه سربازان که در عراق و افغانستان جنگیده بود خطاب به دوربین‌ها اظهار نظر کرد و گفت: "ترامپ به شدت احساس نیاز به دریافت احترام نظامی دارد، لذا در مراسم امروز حضور پیدا کرد تا روز تجلیل ما را تسخیر و از آن خود کند."

مراسم روز تجلیل از کهنه سربازان با حضور دانلد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هیاهوی بلندتری به خود گرفت و فریادهای هو کردن ترامپ در سرتاسر محل برگزاری مراسم شنیده می‌شد، به گفته نیویورک تایمز فضای مراسم به گونه‌ای بود که باید از تک تک مردم سئوال می‌شد که آیا در حال تشویق هستند یا در حال هو کردن مسئولین دولت آمریکا هستند.

در ادامه گزارش آمده است که بسیاری از کهنه سربازان نیز با پیوستن به جمع مردم و سر دادن شعارهای ضد ترامپ و ضد سیاست های جنگ طلبانه آمریکا نسب به حضور دانلد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در این مراسم اعتراض کردند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: