کد خبر: ۴۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۲
در دومین روز تبادل آتش میان غزه و فلسطین اشغالی در پی ترور عضو بلندپایه جهاد اسلامی، مقاومت فلسطین از لحظات اولیه صبح امروز چندین راکت به سمت شهرک‌های صهیونیستی شلیک کرد.

به گزارش آوای نشاط، رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه، ۲۱ آبان با حمله همزمان به غزه و دمشق، دو عضو بلندپایه جنبش جهاد اسلامی را ترور کرد. در ترور غزه، «بهاء ابوالعطا» به شهادت رسید اما در ترور دمشق،‌ تل‌آویو به هدفش، یعنی شهادت «اکرم العجوری» نرسید.

 در پی این دو اقدام تروریستی، مقاومت در غزه نیز با شلیک موشک به شهرک‌های اسرائیلی و همچنین تل‌آویو، واکنش نشان داد و وضعیت متشنج شده است.

رژیم صهیونیستی در پایان روز اول اعلام کرد، بیش از ۱۹۰ موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است. همچنین یازده فلسطینی به شهادت رسیدند.

* * *

در حال بروزرسانی:

..:.. 

۲۰:۰۶ آژیرهای خطر در «ناحال عوز» واقع در شرق مرز غزه به صدا درآمد.

۱۹:۵۵ سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از شهادت «یوسف رزق ابو کمیل» ۳۵ ساله یکی از اعضای خود در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه «الرزقاء» غزه خبر داد.

۱۹:۰۸ رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که گروه‌های مقاومت از دیروز تا به الآن بیشاز ۳۵۰ موشک و راکت به فلسطین اشغالی شلیک کرده‌اند. ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی گزارش داد که از صبح امروز، ۱۶۰ راکت و موشک به سمت شهرک‌هاب صهیونیست‌نشین شلیک شده است.

۱۸:۲۵ گروه‌های مقاومت فلسطین از کشته شدن یک شهرک‌نشین بر اثر اصابت یک فروند موشک گروه‌های مقاومت به جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند.

۱۷:۰۰ در میان ۷۰ مجروح فلسطینی در پی حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۳۰ کودک و ۱۳ زن وجود دارند (المیادین)

۱۶:۵۵جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد، دشمن صهیونیستی باید بهای حماقت‌های خود و ورود به ماجراجوییِ محاسبه نشده را بپردازد و اجازه تحمیل معادلات بر ملت فلسطین به این رژیم داده نخواهد شد.

۱۶:۵۰ سرایاالقدس اعلام کرد، «محمد عبدالله شراب» و «هیثم حافظ البکری» که امروز در خانیونس به شهادت رسیدند از اعضایش بوده‌اند.

۱۵:۵۷ در پی حمله رژیم صهیونیستی به منطقه «المناره» در خانیونس واقع در جنوب نوار غزه دو فلسطینی شهید شدند.

۱۵:۵۰  ارتش رژیم صهیونیستی پیش از ترور فرمانده جهاد اسلامی، از یک فروند پهپاد برای مکان‌یابی منزل وی استفاده کرده بود(شبکه «آی۲۴»).

 ۱۵:۳۰ مقاومت فلسطین پایگاه نظامی «ملکه» رژیم صهیونیستی را با خمپاره ۱۲۰ هدف گرفت و شعله‌های آتش از این پایگاه زبانه کشید.

۱۵:۲۵ روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد، در روز اول پاسخ جهاد اسلامی به ترور بهاء ابوالعطا، ۱۰۰ میلیون شکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) به این رژیم خسارت وارد شده است.

۱۵:۰۰ اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی اعلام کرد، مقاومت به مسیر خود در پاسخ به حملات دشمن و گرفتن انتقام خون شهدا ادامه خواهد داد و درسی به دشمن می‌دهد که آن را ابدا فراموش نخواهد کرد. صهیونیست‌هایی که اکنون در پناهگاه زندگی می‌کنند باید نتایج حماقت‌های سران سیاسی و نظامی خود را ببینند.  

۱۴:۴۷ وزارت بهداشت فلسطین از افزایش تعداد شهدا به ۲۲ تن و افزایش تعداد مجروحان به ۶۹ نفر خبر داد.

۱۴:۰۸ دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه اعلام کرد، تا کنون بیش از پنجاه حمله هوایی و بیست و یک حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی رصد شده و منازل مسکونی، اراضی زراعی و پایگاه‌های مقاومت هدف گرفته شده‌اند. این نهاد افزود، چهل و هشت منزل به صورت کلی و جزئی تخریب شده‌اند .

۱۳:۵۵ برخی رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند، تا کنون ۲۰ فلسطینی از جمله یک زن و یک کودک شهید شده‌اند و تعداد مجروحان به بیش از ۵۰ نفر رسیده است.

۱۳:۴۵ «الجبهه الشعبیه لتحریر فلسطین» (جبهه مردمی برای آزادی فلسطین) در بیانیه‌ای بر مقابله تمام گروه‌های مقاومتی فلسطین با حملات رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

۱۳:۴۱ در پی حمله رژیم صهیونیستی به یک موتورسیکلت در شجاعیه، یک شهید به نام «مومن قدوم» به همراه دو زخمی به درمانگاه شفا منتقل شدند.

۱۳:۰۵ سرایا القدس اعلام کرد، از دیروز تا امروز با دهها راکت و موشک قدس اشغالی، الخضیره، تل‌آویو، عسقلان، نتیفوت، و شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه را هدف گرفته است. 

۱۳:۰۲ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک موتورسیکلت را در منطقه «شجاعیه» در شرق غزه هدف گرفتند. چند نفر مجروح شدند.

۱۳:۰۰ وزارت بهداشت فلسطین از افزایش تعداد شهدا به ۱۸ نفر خبر داد و تعداد مجروحان را پنجاه نفر اعلام کرد.

۱۲:۳۵ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این رژیم به حمله به جهاد اسلامی فلسطین ادامه خواهد داد.

۱۲:۲۲ جهاد اسلامی از هدف گرفتن پایگا‌ه‌های نظامی «ابومطیبق» و «ناحل عوز» رژیم صهیونیستی خبر داد.

۱۲:۲۰ «ابومجاهد» سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین اعلام کرد، هماهنگی زیادی میان گروه‌های مقاومت در جریان است و آنچه در جریان است، بخشی از پاسخی است که اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت تصمیم به آن گرفته است.

۱۱:۵۶ شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین و گردان‌های «المجاهدین» با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند، با ۲۰ موشک گراد، شهرک‌های عسقلان و سدیروت در فلسطین اشغالی را هدف گرفته اند.

۱۱:۵۵ «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در انجام عملیات‌های ترور بیشتر تردید نخواهیم کرد.

۱۱:۵۰ سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، دور جدید تنش‌ها احتمالا چند روز ادامه پیدا می‌کند.

۱۱:۴۵ «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، لحظاتی قبل پیکر سه شهید به درمانگاه پزشکی «شفا» و پیکر یک شهید به بیمارستان «القدس» تحویل داده شد.

این چهار نفر در پی بمباران شرق و جنوب نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

۱۱:۲۵ رژیم صهیونیستی یک موتورسیکلت را در منطقه «الزیتون» غزه هدف گرفت که طی آن دستکم یک نفر زخمی شد.

۱۱:۰۵ ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به شلیک ۲۵۰ راکت از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی، اعلام کرد تقریبا در هر هفت و نیم دقیقه، یک راکت به سمت آنها شلیک شده است

۱۱:۰۰ وزارت بهداشت فلسطین به صورت رسمی اعلام کرد، از دیروز تا کنون ۱۲ فلسطینی از جمله یک زن به شهادت رسیده‌اند و ۵۰ نفر زخمی شده‌اند.

۱۰:۵۵ به راننده‌های آمبولانس‌ها دستور داده شده از آژیر استفاده نکنند تا در میان شهرک‌نشینان ترس و ارعاب ایجاد نشود. (روزنامه صهیونیستی )

۱۰:۵۰ رژیم صهیونیستی در حملات خود به نوار غزه برخی مناطق مسکونی را هدف گرفته و آن را تخریب کرده است.

۱۰:۳۰  روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» به نقل از «یووال اشتاینیتز» وزیر انرژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی مدعی شد: اگر حماس در راستای توقف شلیک راکت‌های جهاد اسلامی کار نکند دایره حملات به نوار غزه را افزایش خواهیم داد.  

۱۰:۱۵ المیادین اعلام کرد، یک «نفربر» رژیم صهیونیستی در شرق غزه هدف گرفته شده و رژیم صهیونیستی برای پوشش دادن به نظامیانش، بمب‌های دودزا شلیک کرد؛ سه بالگرد رژیم صهیونیستی نیز در این منطقه فرود آمده‌اند.

 ۱۰:۰۰رژیم صهیونیستی منزل یکی از فرماندهان سرایاالقدس در شرق شهر رفح را هدف گرفت.

۹:۵۵ در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه «الزیتون» در شرق شهر غزه یک فلسطینی دیگر به نام «علاء جبر شتیوی» شهید شد و تعداد شهدا از دیروز تا کنون به دوازده نفر رسید؛ تعداد مجروحان چهل و پنج نفر اعلام شده است.

۹:۵۰ رژیم صهیونیستی دو برج دیدبانی مقاومت در منطقه جبالیا را مورد حمله قرار دارد و اعلام کرد، راکت‌های اخیر سرایا القدس «دقیق» است و با راکت‌های سابق تفاوت دارد.

۹:۴۵ مقاومت فلسطین یک خودروی زرهی رژیم صهیونیستی در شرق جبایا در شمال نوار غزه را هدف گرفت.

۹:۴۰ ارتش رژیم صهیونیستی امروز ادعا کرد، این رژیم روز گذشته ۹۰ درصد از ۲۲۰ موشک‌ و راکت‌ شلیک شده از غزه را رهگیری و خنثی کرده است.

۹:۳۰ شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد، اولین شهید امروز به نام «خالد معوض سالم فراح» (۳۸) ساله از اعضایش بوده است .

۹:۱۰ آژیر خطر در شهرک‌ها و مناطق «اشدود»، «عسقلان»، «بیت عزرا» و  «ناحال عوز» به صدا در آمد.

۹:۰۵ گزارش سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی؛ از دیروز تا صبح امروز حدود ۱۵۰ راکت و موشک به فلسطین اشغالی شلیک شده است. بر اساس برآورد تل‌آویو، جهاد اسلامی به شلیک راکت‌ها ادامه خواهد داد.

۸:۵۵ یک فلسطینی دیگر شهید شد؛ در پی حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به منطقه میانی نوار غزه، یک فلسطینی شهید و دو نفر زخمی شدند.

۸:۳۰  مقاومت فلسطین تعدادی راکت به سمت شهرک «نتیفوت» شلیک کرد (خبرگزاری شهاب).

۸:۱۵ صدای انفجارهای ناشی از فعال شدن «گنبد آهنین» برای مقابله با راکت‌ها شنیده می‌شود (منابع محلی). رژیم صهیونیستی برای روز دوم مدارس در شهرکهای مجاور غزه را تعطیل و حرکت تمام قطارها را متوقف کرده و تعدادی از مسیرهای اصلی مجاور غزه را بسته است.

۸:۰۰ به دلیل پاسخ راکتی مقاومت، آژیرهای خطر در بسیاری از شهرک‌های صهیونیستی از جمله «بیت شِمِش» در نزدیکی قدس اشغالی، شهرک‌های مجاور غزه مانند «کرم ابوسالم» به صدا در آمده است.

۷:۵۲ ادامه تبادل آتش میان غزه و فلسطین اشغالی برای روز دوم؛ بر اساس گزارش «فلسطین الیوم» رژیم صهیونیستی یک زمین زراعی در منطقه «تل الهوا» در غرب غزه را هدف گرفت.

انتهای پیام/

 
 
منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، غزه ، فلسطین
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: