کد خبر: ۴۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
آکادمی اسکار اعلام کرد فیلم «جوی» به نویسندگی و کارگردانی سودابه مرتضایی که به عنوان نماینده سینمای اتریش در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز سینمایی اسکار ۲۰۲۰ پذیرفته شده بود پس از بررسی به دلیل دیالوگ‌های غالبا انگلیسی واجد شرایط رقابت در این شاخه از این جوایز شناخته نشد.

به گزارش آوای نشاط، آکادمی اسکار اعلام کرد فیلم «جوی» به نویسندگی و کارگردانی سودابه مرتضایی که به عنوان نماینده سینمای اتریش در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز سینمایی اسکار ۲۰۲۰ پذیرفته شده بود پس از بررسی به دلیل دیالوگ‌های غالبا انگلیسی واجد شرایط رقابت در این شاخه از این جوایز شناخته نشد.

بر اساس قوانین آکادمی اسکار، فیلم‌های حاضر در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی باید به زبانی غیر از انگلیسی ساخته شده باشند و یا بخش عمده‌ای از دیالوگ‌های فیلم به زبانی غیر از انگلیسی باشد؛ این در حالی است که دو سوم از دیالوگ‌های فیلم «جوی» انگلیسی است.

سینمای اتریش تاکنون چهار بار به جمع نامزدهای نهایی جایزه شاخه بهترین خارجی راه یافته است و دوبار با فیلم‌های «جاعلان» ساخته «اشتفان روزویتسکی» (۲۰۰۷) و «عشق» از «میشائیل هانکه» (۲۰۱۲) موفق به کسب جایزه اسکار خارجی شده است.

فهرست نامزدهای اولیه شاخه بهترین فیلم خارجی (که از امسال به شاخه بهترین فیلم بین‌المللی تغییر نام داده است) شامل ۱۰ فیلم در ماه دسامبر اعلام می‌شود و پنج فیلم راه یافته به جمع نامزدهای نهایی نیز روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) مشخص و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ ۹ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: