کد خبر: ۴۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد که سه عملیات نظامی این کشور در سوریه موجب بازگشت 365 هزار سوری به کشورشان شده است.

به گزارش آوای نشاط، طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز (یکشنبه) در مراسم هشتاد و یکمین سالگرد درگذشت «مصطفی کمال آتاتورک» مؤسس جمهوری ترکیه در آنکارا شرکت کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی ترکیه، در این مراسم که در کنار محل دفن آتاتورک برگزار شد، «کمال قلیچ دار اوغلو» رئیس حزب جمهوری و «مرال آکشنر» رئیس حزب «ایی» و نمایندگان دیگر احزاب و فرماندهان ارتش و مسئولان ترکیه نیز حضور داشتند و اردوغان تاج گلی به شکل پرچم ترکیه را در محل دفن آتاتورک قرار داد.

رئیس‌جمهور ترکیه سپس در سخنان پس از تمجید و بزرگداشت آتاتورک، مدعی شد که در سه عملیات نظامی ترکیه امنیت ۸۱۰۰ کیلومتر مربع در خاک سوریه تأمین شده و ۳۶۵ هزار پناهنده سوری توانسته‌اند از ترکیه به کشورشان بازگردند.

منظور اردوغان عملیات «سپر فرات» در ۲۴ دسامبر ۲۰۱۶ (ششم دی ماه ۹۵) و عملیات «شاخه زیتون» در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸ (۳۰ خرداد سال ۹۷)  و عملیات «چشمه صلح» که از نهم اکتبر گذشته (۱۷مهر) آغاز شده، است.

او در ادامه بار دیگر گفت که ترکیه با تهدیدات اقتصادی و نظامی به خصوص از طرف خاک سوریه مواجه است و تا کنون توانسته در مقابل تمامی «توطئه‌ها» ایستاده و آنها را از بین ببرد.

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: