کد خبر: ۴۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
رئیس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از برگزاری مراسم افتتاحیه این کنفرانس در روز پنچشنبه ۲۳ آبان‌ماه با سخنرانی رئیس جمهور در سالن کنفرانس اسلامی و با حضور ۶۰۰ نفر از علمای جهان اسلام برگزار خواهد شد.

به گزارش آوای نشاط، محمد دلبری رئیس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، صبح امروز در نشست خبری سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که با موضوع وحدت امت در نجات مسجدالاقصی بناست ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه در جمهوری اسلامی ایران برگزار شود، اظهار داشت: جنایت صرب‌ها در ۳۰ سال پیش که حدود ۳۰۰ هزار مسلمان را قتل عام کردند، فراموش نمی‌کنیم که نهادهای حقوق بشر در این خصوص سخنی نگفته‌اند اما امروز برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی بر وضعیت کنونی جهان تاثیرات بسیاری داشته است.

هزینه میلیاردی استکبار برای تفرقه میان مسلمانان

وی افزود: زمانی که جریان استکبار مشاهده کرد که مسلمانان از کعبه، پیامبر و کتاب آسمانی خود دست برنمی‌دارند، نقشه تفرقه میان مسلمانان را چید و هزینه میلیارد دلاری برای آن کرد اما شهدای ترور، تفرقه، و مبارزه با تکفیر مانع تحقق اهداف آنها شدند و این امنیت امروز را در منطقه ایجاد کردند.

رئیس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با اشاره به اینکه وحدت و فلسطین دو ویژگی مهم سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت است، تصریح کرد:‌در شعار امسال که وحدت امت اسلامی در دفاع از مسجدالاقصی است به هر دو موضوع توجه شده است و در فراخوان مقاله نیز به این مهم پرداخته شده است. 

ارسال ۶۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس وحدت اسلامی

دلبری با بیان اینکه بیش از ۶۰ مقاله مرتبط با موضوع این فراخوان به دبیرخانه رسیده است که مورد ارزیابی قرار گرفته و در اختتامیه به چاپ خواهد رسید،‌گفت: با مجوز اخذ شده از وزارت علوم،‌مقالات امسال در نشریات پژوهشی و علمی چاپ خواهد شد.

برنامه‌های کنفرانس سی و سوم

وی با اشاره به روز شمار هفته وحدت که از شنبه ۱۷ آبان ماه آغاز شده است گفت:‌ این روز به عنوان وحدت اسلامی، رسالت رسانه‌ها، علما و نخبگان نامگذاری شده است که روز گذشته هم اندیشی اصحاب رسانه با دبیرکل برگزار شد.

رئیس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی افزود:‌دومین روز این هفته با عنوان تمدن نوین اسلامی، هویت اسلامی وخودشکوفایی نامگذاری شده است که همزمان با ولادت پیامبر به روایت اهل سنت و آغاز جشن‌های وحدت در ایران و جهان اسلام است.

دلبری افزود:روز دوشنبه ۲۰ آبان ماه به نام تشکل‌های مردم نهاد، زنان و جوانان پیشگام نامگذاری شده است که در این روز به تکریم بانوان،‌جوانان و تشکل‌های فعال در حوزه وحدت خواهیم پرداخت. همچنین روز سه‌شنبه ۲۱ آبان نیز با عنوان ایثار، شهادت و مقاومت اسلامی در برابر استکبار جهانی نامگذاری شده است که تجلیل از شهدای جبهه مقاومت از جمله برنامه‌های این روز است.

وی گفت: روز چهارشنبه ۲۲ آبان ماه با عنوان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پرچمدار امت واحده نامگذاری شده است که در این روز برنامه تجدید میثاق با آرمان‌های امام با حضور مهمانان این کنفرانس در مرقد مطهر امام خمینی (ره) در شب پنجشنبه برگزار خواهد شد.

دیدار مهمانان کنفرانس وحدت با مقام معظم رهبری

رئیس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اضافه کرد: روز پنجشنبه ۲۳ آبان ماه به نام وحدت امت در دفاع از مسجدالاقصی نامگذاری شده که در این روز سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی با سخنرانی رئیس‌جمهور و علما و نخبگان جهان اسلام از بیش از ۹۰ کشور برگزار خواهد شد و در نهایت روز جمعه ۲۴ آبان ماه نیز به عنوان پیامبر اعظم خورشید و منادی وحدت نامگذاری شده است که در این روز شرکت‌کنندگان کنفرانس با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد و در نماز جمعه تهران نیز حضور خواهند یافت.

دلبری گفت: روز چهارشنبه ۲۲ آبان ماه مراسم تجدید میثاق مهمانان کنفرانس بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی آیت‌الله اراکی و تولیت مرقد مطهر امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

برگزاری ۱۶ نشست تخصصی در کنفرانس بین‌المللی

وی گفت: امسال ۱۶ نشست تخصصی با محوریت اتحادیه‌های پیش‌بینی شده برگزار شد، تصریح کرد:‌اتحادیه تخصصی علمای مقاومت، ورزشکاران تقرییی که در برابر رژیم صهیونیستی مسابقه ندادند، فعالان قرآنی، بانوان مسلمان، دانشجویان و بازاریان و تجار تشکیل شده که در کنفرانس امسال با موضوع دفاع از فلسطین نشست‌های تخصصی را برگزار خواهند کرد و ۴ کمیسیون نیز به بررسی مقالات ارسالی خواهند پرداخت. همچنین در این نشست‌ها بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری در حوزه بین‌المللی بحث و تبادل نظر خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی  تصریح کرد: رونمایی از ۱۰ اثر برگزیده تقریبی، رونمایی از هنر مقاومت شامل بافت فرش مقاومت،‌تقدیر از ۵ شخصیت بارز تقریبی و ارائه دستاوردهای تقریبی با ایجاد غرفه‌های نمایشگاهی از دیگر برنامه‌های این کنفرانس سه روزه است.

دلبری با بیان اینکه امسال همچون سال گذشته نماز وحدت در روز افتتاحیه با شکوه بالایی برگزار خواهد شد،‌گفت:‌فارغ از این نماد جلوه‌هایی  از وحدت مذاهب اسلامی را در پیاده روی اربعین امسال شاهد بودیم که با کمک دفتر مجمع تقریب در کشور عراق امسال اهل تسنن موکبی نیز برای پذیرایی از زائران برپا کردند.

تجدید میثاق مهمانان کنفرانس اسلامی با آرمان‌های امام خمینی(ره)

وی گفت:‌مراسم افتتاحیه کنفرانس امسال از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۳ آبان ماه در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد و بعد از ظهر آن روز نیز در هتل آزادی نشست کمیسیون‌ها برگزار خواهد شد. همچنین در پنجشنبه شب با همکاری بنیاد صلوات جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) با سخنرانی آیت‌الله اراکی در سالن اجلاس برگزار خواهد شد.

حضور ۶۰۰ نفر از علمای جهان اسلام در کنفرانس​

رئیس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی  با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه کنفرانس امسال عصر روز شنبه ۲۵ آبان در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد، گفت: برای شرکت در کنفرانس امسال  به نخبگان و سران ۱۱۰ کشور جهان دعوتنامه ارسال کردیم که نمایندگان ۹۳ کشور شامل ۳۵۰ نفر اعلام حضور کردند و از عربستان سعودی نیز نماینده خواهیم داشت. البته تلاش کردیم تمرکز بیشتری بر روی جوانان این کشورها داشته باشیم. همچنین ۲۵۰ نفر از علمای اهل تسنن و شیعی داخل کشور نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: