کد خبر: ۴۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
نمایندگان مجلس امروز با استعفای کاظم جلالی، نماینده پنج دوره گذشته تهران موافقت کردند تا او به‌عنوان سفیر راهی روسیه شود.

به گزارش آوای نشاط، در جلسه علنی امروز مجلس بررسی استعفای کاظم جلالی نماینده مردم تهران و رئیس مرکز پژوهش‌ها به منظور ماموریت جدید در سفارت روسیه در دستور کار قرار گرفت که نمایندگان با استعفای او موافقت کردند و در پایان علی لاریجانی برای او آرزوی توفیق کرد.

در این جلسه کاظم جلالی گفت: وزارت خارجه دو رسته دارد؛ رسته اداری و رسته سیاسی که افراد در رسته سیاسی همانند اعضای هیأت علمی ارتقاء پیدا می‌کنند، بنده نیز از وابستگی شروع کردم و سپس مراحل دبیر سوم، دبیر دوم، دبیر اول، رایزن سوم، رایزن دوم ، رایزن اول را طی کردم و هم اکنون مقام رایزن اولی را دارم.

وی با بیان اینکه مقام سفیر آخرین مقام در وزارت امور خارجه بوده و با پست سفیر متفاوت است، اظهار کرد: در ۳۲ سالگی وارد مجلس شدم و حال ۵۲ سال دارم، در ۵ دوره حضور در مجلس عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بودم؛ در مجلس ششم از سال دوم عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در مجلس هفتم و هشتم ‌به عنوان سخنگو و در مجلس نهم و دهم مسئولیت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشتم.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: علاقه اصلی من سیاست خارجی است اما به دلیل نمایندگی مجلس لاجرم در حوزه سیاست داخلی نیز ورود پیدا کردم، در طول ۲۰ سال حضور در مجلس در حوزه دیپلماسی پارلمانی فعال بوده و عضو کمیته اجرایی بین‌المجالس جهانی از طرف قاره آسیا و اقیانوسیه بودم و در مجمع عمومی IPU انتخاب شدم که برای دومین بار یک ایرانی توانست به این مقام دست یابد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۱۰ سال عضو کمیته حقوق بشر بین‌المجالس جهانی بودم که این مقام نیز به انتخاب آسیاپاسفیک انجام گرفت و در مجمع عمومی IPU با آن موافقت شد، ادامه داد: به مدت ۱۸ سال عضو کمیته اجرایی و شورای بین‌المجالس اسلامی بودم.

جلالی تصریح کرد: در مجلس هشتم، نهم و دهم ریاست روابط پارلمان اروپا و پارلمان جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشتم، همچنین در مقاطعی رئیس گروه پارلمانی ایران – روسیه، سوریه، فرانسه، ساحل عاج، رومانی، مالی و … بودم.

وی با بیان اینکه در مقطعی رئیس گروه اجرایی پارلمانی ایران بودم، ادامه داد: هفت دوره در مذاکرات رژیم حقوقی دریای خزر حضور داشتم و در حال حاضر نیز عضو گروه عالی مشورتی ضد تروریسم IPU هستم.

جلالی با بیان اینکه در طول چهار سال گذشته مسئولیت‌های بسیاری برای حضور در دولت به بنده پیشنهاد شد که به دلیل نمایندگی از پذیرفتن آن سر باز زدم، اضافه کرد: پذیرش بنده در مرداد ماه از سوی کشور روسیه صادر شد و استوارنامه بنده نیز در شهریور ماه صادر شده بود اما بنده در تلاش بودم که تا زمان حضور در کرسی نمایندگی آن را به تأخیر بیندازم اما فوت دختر و تنها فرزند دکتر سنایی موجب شد این امر تسریع شود.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: