کد خبر: ۴۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
علاوه‌ بر آنکه مصرف توتون و تنباکو خود به تنهایی مضرات جدی برای انسان دارد، مصرف توتون معطر از آنجا که دارای مواد آلی و شیمیایی است، ضرر به مراتب بیشتری خواهد داشت. اما، موضوعی که اکنون با آن روبه‌رو شدیم، استفاده از فضولات حیوانی در تهیه تنباکو است که می‌تواند انواع آلودگی‌های قارچی، میکروبی و انگلی را وارد بدن انسان کند.

به گزارش آوای نشاط، دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران به دنبال انتشار فیلمی از یک کارگاه تولیدی توتون و تنباکو با فضولات حیوانی و اسانس‌های میوه‌ای در فضای مجازی، ضمن تاکید چند باره بر عوارض استفاده از توتون‌های معطر، گفت: علاوه‌ بر آنکه مصرف توتون و تنباکو خود به تنهایی مضرات جدی برای انسان دارد، مصرف توتون معطر از آنجا که دارای مواد آلی و شیمیایی است، ضرر به مراتب بیشتری خواهد داشت. اما، موضوعی که اکنون با آن روبه‌رو شدیم، استفاده از فضولات حیوانی در تهیه تنباکو است که می‌تواند انواع آلودگی‌های قارچی، میکروبی و انگلی را وارد بدن انسان کند.

دکتر محمدرضا مسجدی با اشاره به سایر عوارض این نوع از تنباکو اظهار کرد: از آنجا که وجود فضولات حیوانی باعث ایجاد بوی بد در تنباکو می‌شود، متخلفان اقدام به اضافه کردن اسانس و طعم به تنباکو می‌کنند. مصرف تنباکوهای معطر به این شکل می‌تواند منجر به نوعی ذات‌الریه شده و حتی فرد مصرف کننده را به سوی نارسایی تنفسی، بستری شدن در آی‌سی‌یو و حتی مرگ سوق دهد.

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران با اشاره به تحقیقاتی که بر حدود ۳۰۰ نوع تنباکو انجام شده است، گفت: مدتی قبل دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت با همکاری نیروی انتظامی حدود ۳۰۰ نوع از تنباکوهای میوه‌ای را مورد آزمایش قرار دادند که نتیجه‌ آن منجر به کشف انواع مواد افزودنی شیمیایی، مخدر و میکروبی شد. اما اکنون موضوع وجود فضولات حیوانی در تنباکو فاجعه‌ای وحشتناک است که می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری به خانواده‌ها وارد کند.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: