کد خبر: ۴۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
اینستاگرام تصمیم گرفته تمامی فیلترهای عکس سلفی را که با هدف اصلاح معایب صورت از تکنیک های شبیه ساز جراحی زیبایی استفاده می کردند از پلتفرم خود حذف کند.

به گزارش آوای نشاط، به نظر می سد ماجرای تغییر چهره های عجیب و غریب در اینستاگرام که زمینه ساز اعتراض بسیاری از افراد هم بود بالاخره حاشیه ساز شده و قرار است اینستاگرام بالاخره فکری به حال این تغییر چهره های افراطی کند.

بر اساس تصمیم جدید اینستاگرام، به زودی فیلترهای ویژه برای جراحی زیبایی مانند فیلتر "بازسازی من" ممنوع می شود. اینستاگرام می گوید این ممنوعیت ارتقاء بهزیستی است و این شرکت مایل است کاربرانشان تجربه مثبتی با فیلترها داشته باشند.اما این اپلیکیشن چه تاثیری مثبت در نوجوانان دارد؟میکایلا فولتز ، استاد دانشکده جامعه شناسی دانشگاه جفرسون ، گفت: "این تغییرات می تواند به افزایش اعتماد به نفس نوجوانان و جوانان و پذیرش خویش کمک کند."

با فیلترهای جراحی زیبایی اینستاگرام خداحافظی کنید

سینتیا لونسبار ، استاد دانشکده روانشناسی نیویورک نیز گفت: "اینستاگرام در این زمینه درست فکر می کند. البته این ممنوعیت همه چیز را برطرف نمی کند اما می تواند راه خوبی برای شروع باشد." تحقیقات نشان می دهد که بین نرخ استفاده از شبکه های اجتماعی و سلامت روان ارتباط وجود دارد.

بسیاری از نوجوانان تمام روز با تلفن خود حرکت می کنند و به دنبال تأثیرگذاری بر دیگران با کمک مو ، چهره و بدن متناسب هستند. بر همین اساس روانشناسان می گویند تغییراتی که توسط اینستاگرام ایجاد شده است به محافظت از نوجوانان در برابر مشکلات عزت نفس آینده کمک می کند.البته این طرح منتقدانی جدی هم دارد که اغلبشان را استفاده کنندگان حرفه ای از این فیلترها تشکیل می دهند.

انتهای پیام/
 
منبع: انتخاب
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: