کد خبر: ۴۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
وزیر اطلاعات:
حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در جریان بازدید از پایانه مرزی چذابه، شلمچه و مهران اظهار کرد: تمهیدات سیاسی و اطلاعاتی برای برگزاری ایمن و بدون مشکل اربعین اندیشیده شده و اشراف امنیتی بر مقوله اربعین حاکم و راه هرگونه خرابکاری از سوی معاندان بسته است و تردد زائران اربعین حسینی در مرزهای کشور بدون کوچکترین مشکل امنیتی در حال برگزاری است.

به گزارش آوای نشاط، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات روز دوشنبه (22 مهر ماه 98) در جریان بازدید از پایانه مرزی چذابه، شلمچه و مهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمهیدات سیاسی و اطلاعاتی برای برگزاری ایمن و بدون مشکل اربعین اندیشیده شده و اشراف امنیتی بر مقوله اربعین حاکم و راه هرگونه خرابکاری از سوی معاندان بسته است و تردد زائران اربعین حسینی در مرزهای کشور بدون کوچکترین مشکل امنیتی در حال برگزاری است.
وی بیان داشت: استقبال زائران اربعین امسال بسیار چشم گیر بوده است و حماسه با شکوهی در اربعین امسال رقم خورده است و خدمت رسانی به زائران اربعین در مرزها همچنان ادامه دارد.
دکتر علوی افزود: همه مسئولان و دستگاه‌ های اجرایی هر آنچه در وسع خود داشتند پای کار آورده‌اند و در این زمینه به زائران خدمت کرده‌اند و هیچ منتی هم بر زائران ندارند.
وزیر اطلاعات بیان کرد: طی روزهای اخیر ۲ مورد عملیات بمب گذاری در مسیر تردد کاروان‌ های زائران اربعین حسینی در خوزستان قبل از عملیاتی شدن کشف و نقشه آن ‌ها خنثی شد. 
دکتر علوی تصریح کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) در این ارتباط ۵۰ قبضه سلاح را از افرادی که قصد عملیات خرابکارانه را داشتند کشف و ضبط کردند و با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) و نیروهای انتظامی، سپاه، بسیج، ارتش و دستگاه قضائی توان هرگونه عملیات تروریستی از معاندان و دشمنان قسم خورده نظام گرفته شده و توانسته‌اند امنیت را برقرار کنند.
حجت الاسلام علوی همچنین از بیمارستان صحرایی برپا شده و موکب هایی که مشغول خدمت رسانی به زائران بودند بازدید و با تعدادی از زائران اربعین و موکب داران دیدار و به گفت و گوی صمیمانه پرداخت.
دکتر علوی با بیان اینکه امسال میزان حضور مردم در اربعین بیشتر از سال های قبل بوده و بدون شک با توجه به شور و اشتیاق آنها این حضور در سال های بعد بیشتر خواهد بود بیان کرد: مشکلات زیرساختی و خدماتی اربعین امسال شناسایی شود و رفع آنها برای سال آینده در دستور کار ستاد اربعین و مسئولان قرار بگیرد تا این نواقص سال به سال کمتر شود. 
وی ضمن تقدیر از همکاری و همراهی همه دستگاه ها و نهادهای لشگری و کشوری افزود: با انجام تقسیمات کاری که بین مسئولان دستگاه ها و نهادهای لشگری، کشوری و امنیتی و همراهی طرف عراقی وجود دارد، زائران با وجود تراکم جمعیتی از رفاه و امنیت در طول مسیر راهپیمایی برخوردار هستند.
دکتر علوی یادآور شد: البته همراهی و همکاری مردم با مسئولان نیز قابل تقدیر است و تمام تلاش مسئولان انجام خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین تا زمان پایان یافتن موج برگشت آنها است.
حجت الاسلام علوی طبق سنوات سال های گذشته در ایام اربعین با تعدادی از زائران خواهر و برادر بازگشته از سفر کربلا گفت و گو کرد و پای صحبت و خاطرات تعدادی از زائران نشست و به آنان "زیارت قبولی" گفتند.
وزیر اطلاعات در بخش پایانی بازدید از پایانه های مرزی چذابه، شلمچه و مهران در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های گروهی ضمن تقدیر از تلاش های مخلصانه موکب داران، خادمان حسینی و دستگاه های اجرایی گفت: خدمات رسانی به زائران دارای اجر اخروی و برکت در دنیا و آخرت است و همه ما مفتخریم که به زائران سید الشهدا(ع) خدمت می کنیم و بر آنان هیچ منتی نداریم.
شایان ذکر است وزیر اطلاعات در ابتدای ورود به گذرگاه های مرزی مورد استقبال فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی مستقر در منطقه مرزی، مسئولین، موکب داران و زائران حسینی قرار گرفت.

*واجا

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: