کد خبر: ۴۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
"اگبر ادلبروک" مدیر و بنیانگذار شرکت "SpaceBorn United" به تازگی اظهار کرده که شرکت او در حال طراحی ماموریت‌هایی است که

به گزارش آوای نشاط، دکتر "اگبر ادلبروک" مدیر و بنیانگذار شرکت "SpaceBorn United" به تازگی اظهار کرده که شرکت او در حال طراحی ماموریت‌هایی است که طی آن خانم‌های باردار می‌توانند در مدار زمین فرزند خود را به دنیا بیاورند.

هدف این ماموریت این نیست که کل ۹ ماه بارداری در فضا سپری شود، اما در عوض یک عملیات ۲۴ تا ۳۶ ساعته برای زایمان نوزاد انجام شود.

ادلبروک این صحبت‌ها را در یک گنگره فضایی و علمی در آلمان ارائه داد و گفت که احتمالا این مهم تا سال ۲۰۳۱ میلادی میسر می‌شود.

در این کنگره برخی از الزامات مربوط به مادرانی که در این پروژه شرکت می‌کنند، مورد بررسی قرار گرفت.

"SpaceBorn United" استارتاپی است که در زمینه شرایط تولید مثل انسان در فضا فعالیت می‌کند و روی فناوری‌های مربوط این حوزه تمرکز دارد.

"اگبر ادلبروک" همچنین گفته که تولد نوزاد در فضا فعلا تنها در "مدار نزدیک زمین"(LEO) میسر است.

مدار نزدیک زمین از سطح زمین تا ارتفاع دو هزار کیلومتری است.

البته باید گفت، مادرانی که در این پروژه شرکت می‌کنند، باید ویژگی‌هایی را هم داشته باشند. به عنوان مثال این افراد باید پیش از این دو زایمان بی عیب و نقص را تجربه کرده باشند و به اشعه‌های طبیعی مقاوم باشند.

"اگبر ادلبروک" افزود، روند زایمان در فضا مانند فرآیندی است که در زمین اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد، ما نمی‌توانیم این پروژه را تنها با یک زن پیش ببریم. ما شاید ۳۰ شرکت‌کننده داشته باشیم. من و کارشناسان این حوزه معتقدیم که فرآیند زایمان در فضا نسبت به یک زایمان متداول با روش‌ غربی‌ها، با خطر کمتری مواجه است. به این ترتیب انجام این کار ممکن خواهد بود.

ادلبروک با اشاره به امکان انجام این پروژه در ۱۲ سال آتی اظهار کرد، انجام پروژه بستگی به سرمایه‌گذاری‌ها و تحولات بخش گردشگری فضایی دارد.

البته این بخش به پیشرفت‌های خود سرعت بخشیده و بازار هدفی از افراد ثروتمند را برای آن تعیین کرده است.

بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۱۹۹۷ میلادی توسط ناسا انجام شده است، موش‌ها توانستند با موفقیت در فضا زایمان انجام دهند ولی انقباضات آن‌ها به هنگام درد زایمان دو برابر موش‌های شاهد در زمین بود.

 
منبع: ایسنا
برچسب ها: آوای نشاط ، فضا ، فضانورد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: