کد خبر: ۴۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
به دنبال عقب‌نشینی امارات از عدن در جنوب یمن، پرچم‌های این کشور از سازمان‌های دولتی پایین کشیده و تصاویر سران امارات نیز از داخل مؤسسات حذف شد.

به گزارش آوای نشاط، منابع یمنی اعلام کردند، پس از عقب‌نشینی نیروهای اماراتی از عدن و ورود نیروهای سعودی و اماراتی به این شهر در جنوب یمن، نیروهای دولت مستعفی یمن پرچم‌های امارات را از موسسات دولتی در عدن پایین کشیدند.

بر اساس گزارش روزنامه «القدس العربی»، «محمد قیزان» معاون وزارت رسانه دولت مستعفی یمن اعلام کرد، تصاویر «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی و دیگر سران امارات به همراه پرچم‌های این کشور از ساختمان‌ها و سازمان‌های دولتی و فرودگاه بین‌المللی عدن پایین کشیده شد.

وی ادامه داد، از بین بردن این نشانه‌های نیروهای اماراتی که از تابستان 2015 بر عدن مسلط شده بودند، در چارچوب تحویل سازمان‌های مذکور به نیروهای سعودی صورت گرفت تا مقدمه‌ای برای تحویل آنها به نیروهای امنیتی وابسته به وزارت کشور دولت مستفی یمن باشد.

قیزان سپس فاش کرد: تعدادی از وزرای یمنی تابع دولت مستعفی یمن به فرماندهی «عبد ربه منصور هادی» سه‌شنبه (دیروز) وارد فرودگاه «سیئون» در استان «حضرموت» شدند و قرار است در مرحله بعدی تمام اعضای دولت مستعفی برای ادامه کار خود به یمن بازگردند، موضوعی که حضور نیروهای اماراتی جلوی آن را گرفته بود.

القدس العربی در ادامه به نقل از منابع محلی نوشت: مدیریت فرودگاه عدن تصویر محمد بن‌زاید و دیگر مقامات اماراتی را در این فرودگاه جمع‌آوری کرد و مقامات محلی تصاویر مسؤولانی اماراتی را پس از پایین کشیدن از تأسیسات و سازمان‌های دولتی، پاره کردند.

در ادامه این گزارش آمده، نیروهای سعودی هفته گذشته وارد عدن شدند و کنترل پایگاه‌های نظامی و امنیتی در این شهر را بر عهده گرفتند که از جمله آنها فرودگاه عدن و بندر «الزیت» در منطقه «البریقه» بود.

القدس العربی افزود، عقب‌نشینی نیروهای اماراتی و جایگزین شدن نیروهای سعودی به جای آنها و نیز بازگشت تعدادی از اعضای دولت مستعفی یمن در نتیجه توافق‌های انجام شده میان ائتلاف متجاوز به فرماندهی عربستان بوده است، عربستانی که اکنون نظارت بر گفت‌وگوی سیاسی میان دولت یمن و شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، امارات ، عدن
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: