کد خبر: ۴۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸

به گزارش آوای نشاط، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست مطبوعاتی در آنکارا در ارزیابی عملیات «چشمه صلح» نیروهای مسلح کشور با هدف از بین بردن کریدور تروریستی در مرزهای جنوبی، اعلام کرد: بیشترین حمایت از عملیات چشمه صلح توسط کردهای سوریه صورت می‌گیرد.

وی در این نشست مطبوعاتی اظهار داشت:

دقایقی پیش گفت‌وگوی طولانی با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان داشتیم. اولویت ما اجرای آن همراه با متحدانمان در منطقه است، طرفدار حل این مساله با همراهی آنان هستیم.

موضوع مهم اتمام این روند با حداقل تلفات و خسارت است. در حال حاضر مرکز شهر راس العین و 4 روستای اطراف آن تحت کنترل درآمده‌اند.

در حملات به شهرهای مرزی‌مان 18 شهروندمان که اغلب آنان کودک هستند به شهادت رسیده و 147 نفر نیز زخمی شدند.

اولویت ما اجرای آن همراه با متحدانمان در منطقه است، طرفدار حل این مساله با همراهی آنان هستیم.

مناطق مسکونی ما در استان‌های غازی آنتپ، شیرناق، ماردین و شانلی اورفا ترکیه تاکنون با 652 فروند راکت و خمپاره مورد حمله قرار گرفته است.

کاملا محرز و روشن است که عملیات ما علیه تروریست‌هاست نه کردهای سوریه، این عملیات به هیچ عنوان کردها را هدف قرار نمی‌دهد.

تا به این لحظه منطقه‌ای به وسعت 109 کیلومتر مربع تحت کنترل درآمده است.

شمار تروریست‌هایی که در عملیات چشمه صلح از پای درآمده اند، به 490 نفر رسید. 440 نفر از آنان کشته شدند، 26 نفر نیز زخمی و 254 نفر نیز تسلیم نیروهای مسلح ترکیه شدند.

در عملیات چشمه صلح 2 سربازمان و 16 عضو ارتش ملی سوریه شهید شدند.

اجازه تشکیل دولت تروریستی در شمال سوریه را نداده و نخواهیم داد. این مسئله برای ترکیه یک مسئله بقاست.

ما به هیچ عنوان با تروریست‌ها پای میز مذاکره نمی‌نشینیم. آیا تاکنون دیده‌اید که یک دولت با گروه تروریستی بر سر یک میز بنشیند؟

نگاه ما به تروریست‌ها با نگاه ما به انسان‌ها متفاوت است. از سوی دیگر ما نژادپرست نیستیم.

در این میان برخی خواستار میانجی‌گری میان ما با گروه تروریستی هستند، درک اینکه اینها چطور نخست وزیر و رئیس جمهوری هستند، غیرممکن می‌نماید.

هفته جاری در آنکارا نشستی با نمایندگان سازمان‌های بین المللی حاضر در ترکیه خواهم داشت.

نیروی نظامی ترکیه اگر حساسیت انسانی نداشته باشد برای نابود کردن گروه تروریستی طی چند روز در منطقه عملیاتی کافی است. اما ما مانند حساسیت یک جواهرساز اقدام و برای آسیب ندیدن حتی یک غیرنظامی تلاش می کنیم.

به عراق و سوریه گفته‌ام که برای من کُرد بودن این تروریست ها اصلاً مهم نیست، شما باید این تروریست ها را نابود می کردید

انتهای پیام/

 

منبع: انتخاب
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: