کد خبر: ۴۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
یکی از بحران هایی که جامعه چین در چند دهه اخیر گرفتار آن شده است عدم کنترل جوانان بر روی موجودی کارت‌های بانکی است و همین موضوع باعث شده است تا اغلب این جوانان با مشکل بدهی به بانک‌ها دست و پنجه نرم کنند.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از وال استریت ژورنال، در چند هفته اخیر یکی از خبرسازترین موضوع های هفته وضعیت خرج و مخارج جوانان چینی بوده است و اینکه چرا و چگونه بدهی آنها سر به فلک می کشد؟

در میان جمعیت ۱ میلیارد و ۴۳۴ میلیون نفری چین، ۳۳۰ میلیون نفر زیر بار بدهی‌های هنگفت به بانک اهستند که اغلب آن ها متولد سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۹ هستند.

این جوانان از کارت های اعتباری که بانک‌ها در اختیارشان می گذارند برای گذراندن تعطیلات، خرید لباس و تفریح استفاده می کنند و خیلی از آنها از بیشتر از سه کارت اعتباری برای برطرف کردن نیازهایشان استفاده می کنند.

لیو بیتینگ یکی از دختران چینی است که ۲۵ سال سن دارد، او اهل شانگهای است و در این خصوص می گوید:” من تمام حقوقم را هر ماه خرج خرید لباس و تفریح و گذراندن تعطیلات می‌کنم و حتی بعضی ماه ها از موجودی کارت اعتباریم نیز استفاده می کنم.”

وی در ادامه می گوید:” نه تنها من بلکه تمام دوستانم نیز همین سبک زندگی را دارند و ما هیچ پس انداز و سرمایه ای نداریم و بابت این موضوع نگران هم نیستیم.”

وانگ زینیو یکی دیگر از جوانان چینی است که ۲۴ سال سن دارد، او در پکن زندگی می کند و تا کنون ۶ کارت اعتباری از بانک ها گرفته است که بدهی ۱۱ هزار ۲۰۰ دلاری برای او به وجود آورده.

وانگ در این خصوص می گوید:” هر ماه تمام حقوقم را صرف پرداخت بدهی‌های کارت‌های بانکی می کنم و با این وجود هنوزم بعضی اوقات به استفاده از کارت اعتباری جدید فکر می کنم.”

یانگ هویزاون یکی از دخترانی است که گرفتار این کارت‌های اعتباری شده است، او ۲۲ سال سن دارد و ساکن نانجینگ است. وی در خصوص استفاده از کارت های اعتباری اش می گوید:”‌ من برای اینکه بتوانم کفش و لباس زیادی بخرم و به فشن بلاگر تبدیل شوم مجبور شدم از بانک ها وام بگیرم و همیشه به این موضوع فکر می کنم که من از پول خودم خرج نمی کنم که نگران آن باشم.”

این شیوه استفاده از کارت‌های اعتباری باعث افزایش نجومی بدهی‌های جوانان چینی شده است و تحلیلگران اجتماعی در خصوص سمتی که جامعه به سمت آن هدایت شده است می‌گویند:” این شیوه زندگی که جوانان چینی انتخاب کرده اند بر خلاف شیوه زندگی گذشتگان آن ها است و زندگی جوانان آمریکایی الگو آنها شده است.”

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: