کد خبر: ۴۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
جمهوری خواهان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال ارائه طرحی برای اعمال تحریم‌های شدید علیه مقامات ترکیه از جمله رئیس جمهور این کشور هستند.

به گزارش آوای نشاط، «لیندسی گراهام» و «کریس ون هولن» دو سناتور جمهوری خواه آمریکایی پیشتر طرحی را ارائه داده بودند که بر اساس آن خواستار اعمال تحریم‌های گسترده‌ای علیه ترکیه از جمله تحریم مقامات ارشد این کشور نظیر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه شده بودند.

روز پنجشنبه نیز ده‌ها نفر از اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند که طرحی را برای اعمال تحریم‌هایی علیه ترکیه ارائه خواهند داد.

«لیز چنی» از اعضای برجسته جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا بامداد جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد:«رئیس جمهور اردوغان و رژیم وی باید با پیامدهای جدی به دلیل حملات بی رحمانه به متحدان کُردی‌مان در شمال سوریه مواجه شوند.»

رئیس جمهور آمریکا نیز شامگاه پنجشنبه در پیامی در توئیتر درباره واکنش آمریکا به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه نوشت: «ما یکی از این سه گزینه را پیش رو داریم: هزاران نظامی بفرستیم و از لحاظ نظامی پیروز شویم، ترکیه را با تحریم‌ها و مسائل مالی به شدت هدف قرار دهیم یا اینکه برای رسیدن ترکیه و کردها به توافق میانجی‌گری کنیم.»

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: