کد خبر: ۴۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
انکولوژیست آمریکایی فاش می‌کند؛
تحقیقات متوالی به اثبات رسانده اند که خطاهای پزشکی عامل اصلی مرگ و میر در آمریکا هستند. خدمات سلامت ملی انگلیس که بیش از هر نهاد دیگری مایه مباهات انگلیسی ها است، صدها میلیون نسخه اشتباه تجویز می کند و سالانه باعث مرگ هزاران نفر می شود.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از تیتر یک، قصور پزشکی، حادثه زیان آوری است که حتی با وجود دانش پزشکی موجود می تواند جان افراد بسیاری را به خطر بیندازد. حتی گاهی غفلت در نسخه پیچی‌ها و ارائه داروی اشتباه به بیماران نیز بر این فاجعه دامن می زند.

در این خصوص، گزارشی از آمار خطاهای پزشکی در آمریکا، انگلیس و اروپا گردآوری کرده ایم تا بیشتر به فاجعه ای که حتی در دل کشورهای پیشرفته اتفاق می افتد، واقف شویم.

آمریکا

"دیوید گورسکی" انکولوژیست آمریکایی با طرح این سؤال که آیا خطاهای پزشکی واقعاً سومین علت مرگ و میر در آمریکا هستند؟ نوشت، با توجه به مقاله های منتشر شده توسط چندین دانشگاه معتبر باید بدانید که خطاهای پزشکی سومین عامل مرگ و میر در آمریکا هستند که حتی بسیاری از پزشکان مایل نیستند این آمار به دست مردم برسد.

در این مقالات، آمار سالانه 250،000 یا حتی 400،000 مرگ و میر به دلیل خطاهای پزشکی که در واقع سومین عامل مرگ و میر پس از بیماری قلبی (635،000 مرگ در سال) و سرطان (598،000 مرگ در سال) هستند را مشاهده می کنید.

یک مطالعه از "جان هاپکینز" تخمین می زند که 250،000 تا 400،000 مرگ در سال به دلیل خطاهای پزشکی است. تنها 2.7 میلیون مرگ و میر در سال در آمریکا وجود دارد و این یعنی در صورت دقیق بودن این تخمین ها، 9 تا 15 درصد از کل مرگ و میرها ناشی از اشتباهات پزشکی است.

این اعداد معنایی ندارند، زیرا آمار از این هم بدتر است. این مطالعه خاص به بررسی مرگ و میرها در داخل بیمارستان پرداخته و آن را حدود 715،000 نفر در سال ثبت کرده است. در صورت دقیق بودن این برآوردها، خطاهای پزشکی بین 35 تا 56 درصد از کل مرگ و میرهای داخل بیمارستان را به خود اختصاص می دهند. این اعداد و ارقام بسیار غیر قابل تصور هستند.

متأسفانه این تحقیقات طی گذشت 3 سال از انتشار به اثبات رسانده اند که خطاهای پزشکی سومین عامل مرگ و میر در آمریکا هستند. این تعداد، 5 تا 10 برابر بیشتر از تعداد افرادی است که در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند.

گورسکی طی توئیتی نوشت: "خطاهای پزشکی سومین علت مرگ در آمریکا نیستند. بلکه یک سوم تا نیمی از مرگ ها در بیمارستان ها به خاطر اشتباهات پزشکی است."

تلاش برای تعیین میزان مرگ و میر ناشی از خطای پزشکی در سال 2000 با جدیت از سوی مؤسسه پزشکی "To Err Is Human " که تخمین زد میزان مرگ و میر ناشی از اشتباهات پزشکی 44،000 تا 96،000 (تقریباً 1 تا 2 برابر بیشتر از آمار مرگ در اثر تصادفات) است، آغاز شد. در همان زمان، در واکنش به این تحقیق، انقلاب بهبود کیفیت (QI) و اجرای آن در هر بیمارستان شروع شد.

من به مدت 3 سال در زمینه بیماران مبتلا به سرطان سینه همکار QI سراسر کشور بودم. همانطور که "مارک هوفنگل" در توئیتر برآورد کرد، مرگ بر اثر دارو همچنان در حال افزایش است. تعداد آنها از 100،000 به 200،000 رسید و اکنون به اندازه 400،000 هم رسیده است. این آمار در وب سایت های مربوطه بیشتر است.

 

به عنوان مثال، "گری نول" به منظور نوشتن مقاله ای با عنوان "مرگ به وسیله پزشکی" با "کارولین دین"، ​​"مارتین فلدمن"، "دبورا راسیو" و "دوروتی اسمیت" همکاری کرد و تخمین زد که تعداد کل مرگ و میرهای ناشی از استروژنیک که می تواند دلیلی برای مرگ در آمریکا باشد، تقریبا 800،000 در سال است. اگر این تعداد واقعی باشد، تقریباً یک سوم از کل مرگ و میرها در آمریکا را شامل می شود.

اصولا وقتی صحبت از این برآوردها می شود، به نظر می رسد همه در حال رقابت هستند تا ببینند چه کسی می تواند بیشترین مرگ و میر ناشی از خطاهای پزشکی را زیر سؤال ببرد.

انگلیس و اروپا

یک گزارش مهم نشان می دهد که خطاهای دارویی خدمات سلامت ملی (NHS) سالانه به 22،000 مرگ در سال می انجامد.

براساس گزارش مهمی که توسط دولت تنظیم شده، خدمات سلامت ملی که بیش از هر نهاد دیگری مایه مباهات مردم انگلیس است، صدها میلیون نسخه اشتباه تجویز می کند و سالانه باعث مرگ 22،300 نفر می شود.

این خطاها شامل؛ عدم نظارت بر بیماران هنگام مصرف داروهای قوی، ارتباط ضعیف بین پزشکان عمومی و بیمارستان ها و دادن داروی اشتباه به بیماران است. در واقع، داروهای بیماران مبتلا به بیماری های جدی در بیمارستان با عواقب مهلک و مرگباری همراه است.

تحقیقی که توسط دانشگاهیان دانشگاه های منچستر، شفیلد و یورک انجام و منتشر شده، نشان می دهد که سالانه بیش از 230 میلیون خطای دارویی در NHS اتفاق افتاده است.

در این گزارش آمده است: "ما تخمین می زنیم که سالیانه 61.4 میلیون و 4.8 میلیون خطا در انگلستان رخ می دهد که به ترتیب، صدمه متوسط ​​یا شدید بر بیمار وارد می کند. به طور متوسط ​، 712 مرگ در سال قطعا با واکنش های نامطلوب دارویی که علت اصلی مرگ و میر است، مرتبط بودند."

رؤسای خدمات سلامت ملی گفتند که راه حل پایدار برای این امر نیاز به بودجه مناسب و پرسنل کافی برای ارائه خدمات به بیماران دارد.

تعداد مرگ و میرهای ناشی از خطاهای دارویی بین 1700 تا 22،303 متغیر است.

نویسندگان این تحقیق گفتند که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه سایر سیستم های بهداشتی از امنیت بیشتری برخوردار باشند وجود ندارد، اما اکنون خدمات سلامت ملی (NHS) به فرآیندهای بهتری برای شناسایی خطاهای دارویی و جلوگیری از بروز آنها در آینده احتیاج دارد.

آلمان

آلمان نیز از جمله کشورهایی است که علیرغم پیشرفت در زمینه های مختلف تکنولوژی از اشتباهات پزشکی که منجر به مرگ بیماران می شود، مبرا نیست.

جدول زیر بر اساس نوع خطا، توزیع اشتباهات درمانی پزشکی در آلمان را نشان می دهد:

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: