کد خبر: ۴۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی مسؤول پرداخت مطالبات کارگران نیست، اما مسؤول مراعات حال آنها به عنوان شهروندان ایرانی و رزمندگان خط مقدم جبهه اقتصادی است تا صدمه‌ای نبینند.

به گزارش آوای نشاط، سردار ایوب سلیمانی در گفت‌وگو با برنامه 20 شبکه پنج با اشاره به اتفاقات چند روز پیش هپکو اظهار کرد: در هپکو اتفاقی رخ داد که نیروی انتظامی کاملا آن را کنترل کرد، اما در نهایت اتفاقی روز حادثه رخ داد که متاسفانه برخی از روی ناآگاهی نکاتی را مطرح کردند که پس از تماشای اتفاقات رخ داده گفته‌های پیشین خود را اصلاح کردند.

وی افزود: آن روز نیروی انتظامی از صبح مراقب اوضاع بود و با جمعیت صحبت کرد، شورای تامین استان تصمیم گرفت که کارگران شرکت هپکو  روی ریل قطار نیایند و مسیر ترانزیتی را نبندند، نیروی انتظامی این موضوع را به کارگران گوشزد کرد اما آنها باز روی ریل رفتند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: در نهایت هم قطارهایی که از قم و هم قطارهایی که از مسیر مخالف حرکت کرده بودند با هزاران مسافر متوقف شدند،‌ وقتی شورای تامین در مصوبه ساعت 12 ظهر آن روز اعلام کرد که نیروی انتظامی جمعیت را از روی ریل خط راه آهن جمع کند، باز از استاندار و شورای تامین درخواست کردیم که به روش خودمان عمل کنیم و بلافاصله پس از  تصویب برخورد نکنیم.
سلیمانی بیان کرد: برهمین اساس فرماندهان انتظامی مذاکرات را از بلندگو به صورت فردی برای کارگران مطرح و آنها را توجیه کردند، حتی موضوع به مصوبه دوم شورای تامین هم کشیده شد.
وی خاطرنشان کرد: با سعه‌صدر آمدیم و این وضعیت را ادامه دادیم، زیرا مصمم بودیم و هستیم که به مردم صدمه وارد نشود، به عنوان پلیس و یک شهروند اطلاع داشتیم و می‌دانیم که این کارگران حق و حقوقی دارند که داده نشده است.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: نیروی انتظامی مسؤول پرداخت مطالبات کارگران نیست، اما مسؤول مراعات حال آنها به عنوان شهروندان ایرانی و رزمندگان خط مقدم جبهه اقتصادی است تا آنها صدمه نبینند.
سلیمانی افزود: تا ساعت 19:30 صبر کردیم حتی از سوی برخی مسوولان استانی و کشوری انتقادهایی به ما شد که شما تعلل می‌کنید، گفتیم که هیچ مشکلی در برخورد و نیرو نداریم بلکه می‌خواهیم کار به صحت و سلامتی ختم شود.
وی تصریح کرد: وقتی با مشکل جدی مسافران دو طرف مواجه شدیم، باز با کارگران مذاکره کردیم، با مذاکره و توجیه‌ کارگران  از حدود 500 نفری که روی ریل حضور داشتند، کمتر از 100 نفر روی ریل باقی ماندند و بیش از 400 نفر از ریل خارج شدند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: به کارگران گفتیم که در جاهای دیگر با آنها کاری نداریم، اما خط قرمز نیروی انتظامی صدمه زدن به اموال عمومی است، خطر قرمز کنونی نیروی انتظامی نیز باز کردن مسیر مسدود قطار و خالی کردن ریل راه آهن است.
سلیمانی خاطرنشان کرد: پس از حضور نیروی انتظامی در محل تمام تلاش خود را برای خاتمه این مسئله بدون زد و خورد کردیم و تنها یک نفر که در درگیری صدمه دیده بود راهی بیمارستان شد.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی یک جمعیت 500 نفری را از صبح مدیریت کرد تا به آنها صدمه‌ای وارد نشود هرچند که سنگ به سوی پرسنل نیروی انتظامی پرت شد و تعدادی از آنها نیز صدمه دیدند.


انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: