کد خبر: ۴۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
ارتش ترکیه به رغم هشدارهای تهدیدآمیز رئیس‌جمهوری آمریکا، یکی از پایگاه‌های «نیروهای دموکراتیک سوریه» در شمال شرقی این کشور را هدف قرار داد.

به گزارش آوای نشاط، هزاران جنگجوی وابسته به گروه تروریستی «ارتش آزاد سوریه» و ارتش ترکیه، شامگاه دوشنبه از مرز مشترک ترکیه و سوریه به شهر «جرابلس» در حومه شمال شرقی حلب وارد شدند.

یک منبع وابسته به گروه تروریستی «ارتش آزاد سوریه» تصریح کرد، حدود 8 هزار تن از شبه‌نظامیان گروه‌های معارض به همراه نیروهایی از ارتش ترکیه، که مجهز به صدها خودروی زرهی از جمله تانک‌ها هستند، از دروازه «کرکمیش» ترکیه به سمت شهر مرزی «جرابلس» در حومه شمال شرقی عبور کردند و از آنجا عازم جنوب شهر جرابلس و سپس محور خط مقدم با «نیروهای دموکراتیک سوریه»( قسد) در حومه شهر «منبج» شده‌اند.

این منبع، که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان افزود، این نخستین گروه از شبه‌نظامیان «ارتش آزاد سوریه» است که با ارتش ترکیه در جنگ علیه قسد در شرق فرات حضور خواهد داشت.

منبع مذکور افزود بعد از ورود این تجهیزات نظامی و همچنین استقرار نیروهای در خطوط مقدم با قسد در شمال منبج، این نیروها منتظر ساعت صفر برای حرکت به سمت شهر منبج هستند.

ترکیه، جمعه گذشته رهبران گروه‌های معارض در «ارتش ملی» و «جبهه آزادی‌بخش ملی» را گرد هم آورد و از ادغام تمامی این نیروها در «ارتش ملی» خبر داد که در نبردهای شرق فرات مشارکت خواهند کرد.

همزمان خبرگزاری «اسپوتنیک به نقل از منابع محلی گزارش داد، یگان‌های زرهی ارتش ترکیه با عبور از گذرگاه مرزی «کیلیس»، به منطقه جرابلس وارد شده و در حال حرکت به سمت ریف شمالی منبج هستند.

خبرگزاری رسمی ترکیه «آناتولی» نیز گزارش داد وزارت دفاع ترکیه نیز با صدور بیانیه‌ای از اتمام تدارکات و آماده‌سازی‌ها برای عملیات در سوریه خبر داده و گفت به نیروهای مسلح این کشور اجازه تشکیل گذرگاه تروریستی در مرزهای جنوبی ترکیه را نمی‌دهند.

با این حال، خبرگزاری رسمی سوریه( سانا) گزارش داد ارتش ترکیه به پایگاهی در منطقه «تل الطویل» در مجاورت شهر «المالکیه» در حومه شمال شرقی استان الحسکه را هدف قرار داد، که این پایگاه وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» است.

گزارش‌های اولیه حاکی‌ است که این حمله ارتش ترکیه به مواضع قسد «هیچ‌گونه تلفات انسانی نداشت»، و طبق گزارش منابع رسانه‌ای، یکی از رهبران قسد اعلام کرده است که شمار زیادی از افراد «نیروهای دموکراتیک سوریه» از حومه شمالی دیر الزور، اردوگاه‌ها و زندان‌های داعش به سمت مرزهای ترکیه عقب‌نشینی کرده‌اند.

به دنبال اعلام «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه مبنی بر قریب‌الوقوع بودن عملیات نظامی کشورش در شمال سوریه، کاخ سفید، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، ترکیه به زودی به شمال سوریه حمله خواهد کرد و ما نگران سرنوشت هم‌پیمانان کرد در این منطقه هستیم.

همزمان، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به ترکیه هشدار داده که در صورت حمله آنکار به شمال سوریه اقتصاد آنکارا را نابود خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: