کد خبر: ۴۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
گردونه گردشگری با چرخش معجزه آسای خود ما را به سوی نپال، سرزمینی کوهستانی در بالاترین نقطه جهان سوق می دهد.

به گزارش آوای نشاط، گردونه گردشگری با چرخش معجزه آسای خود ما را به سوی نپال، سرزمینی کوهستانی در بالاترین نقطه جهان سوق می دهد. نپال را در ناحیه جنوبی آسیا، به گونه ای می یابیم که قسمت اعظم رشته کوه بلند قامت هیمالیا، آن را در بر گرفته است. کشور نپال را با مردمان آرامش طلب و مسالمت جویش، می شناسیم. سرزمین افسانه ای که تا 16 سالگی دختران را به عنوان الهه، در آن می ستایند. در بررسی از کشور نپال که بلندترین قله رشته کوه هیمالیا (Himalaya)  یعنی اورست (ٍEvetest) را در آغوش گرفته است، همراه ما باشید.

گذری به دنیای نپال (Nepal)

شما کشور Nepal را به صورت سرزمینی حاصلخیز و برخوردار از تپه های کوهستانی با پایتختی کاتماندو می بینید. گرچه اقتصاد کشور بوسیله کشاورزی و صنعت تأمین می شود، ولی جاذبه های گردشگری سهم زیادی در چرخش اقتصاد بر عهده دارند. تازه باید بدانید که زبان کشور، نپالی و واحد پول نپال روپیه می باشد. در همسفری با تور نپال ریسمون، به تماشای جاذبه های نپال، بروید.

 لومبینی (Lumbini)

مکان پرچاذبه لومبینی که در حال حاضر به عنوان مکانی برای زائران بودایی، به حساب می آید، در قلب یک پارک کوچک قرار گرفته است. در هر صورت اگر علاقه ای به معماری، سبک بناهای تاریخی و سنت های بودایی دارید، به تماشای این جاذبه بروید. ضمناً با تماشای این مکان می توانید، از چند معبد دیگر هم که در پیرامون لومبینی قرار دارد، بازدید نمایید.

 

سرزمین نپال، در محاصره ای از بلند قامت ترین کوههای جهان

موزه پاتان (Patan Museum)

این موزه به عنوان یکی از بهترین موزه های جنوب آسیا، معروف شده است. در موزه پاتان نپال، شما می توانید آثار بسیار با ارزش و جذابی را  از هندوها و بودایی ها ببینید که از پایتخت نپال  بدست آمده است. قطعات ساخته شده از برنز و مس در این موزه وجود دارد، که بسیار پرقدر است. ضمناً اگر احساس خستگی یا گرسنگی به سراغتان آمد، به کافه داخل موزه جهت رفع خستگی مراجعه نمایید.

سرزمین نپال، در محاصره ای از بلند قامت ترین کوههای جهان

بازار آسان (Asan Market)

در مقوله گردشگری اگر مسئله خرید از یک بازار بسیار قدیمی آنهم در قلب کاتماندو باشد، دیگر جای خود دارد. شما در بازار آسان یک منطقه پرهیاهو و پرجنب و جوش را، خواهید دید که از زنده بودن درون آن، شاداب می شوید. در این منطقه تاریخی که آکنده از تاریخ، معابد و گنبدها می باشد، سیر تاریخ را همراه با خرید ادویه جات محلی، صنایع دستی هنری نپالی ها، لوازم ویژه عروسی در Nepal و ... به تماشا بنشینید.

 

پارک ملی چیتوان (Chitwan National Park)

صبر کنید، هنوز دیدنی ها تمام نشده است. قرار است به تماشای یکی از بهترین پارکهای ملی جنگلی، در جنوب آسیا بروید. مکانی که در آنجا با تورهای ویژه، از نزدیک قادر به تماشای ببر بنگال، پلنگ وحشی، خرس قطبی و تمساح خواهید بود. در این پارک همچنین با نحوه زندگی، انواع مختلف پرندگان نیز آشنا می شوید. تازه گوزن تک شاخ را نیز می توانید، تماشا کنید. در پارک از یک فیل سواری مهیج ،در کنار خانواده بهره ببرید. حتی می توانید لذت یک قایقرانی روح افزا در رودخانه  را نیز، بخود نوید دهید.

پارک ملی چیتوان

سرزمین نپال، در محاصره ای از بلند قامت ترین کوههای جهان

دریاچه فوا (Fewa Lake)

اگر در سفر جذاب به نپال نیاز به آرامش دارید، دریاچه فوا، بهترین گزینه است. سوار بر یک قایق پارویی کوچک، در دریاچه معرکه فوا پارو بزنید. تنها نگاه به سپیدی های برفی کوهستان، در دریاچه جنگلی مسکنی قوی برای همه افکار ناخوشایند است که در این سفر باید بدور انداخت. ضمناً با یک پیاده روی جانبخش، به ازدیاد قوای بدنی خود نیز کمک کنید. 

عبادتگاه طلایی، هیرانیا وارنا ماهابیهار (HIRAVNYA VARNA MAHABIHAR)

تعجب نکنید، این خانقاه که به طلایی مشهور است، سراسر از برنج و برنز ساخته شده و اثری از طلا در آن نمی یابید. معماری زیبای طلایی رنگش، یک جاذبه ای تماشایی است. تازه حیاط زیبا و هیجان انگیز عبادتگاه  با مجسمه های عجیب و غریب، نیایشگاه را بیشتر قابل توجه می سازد.

سرزمین نپال، در محاصره ای از بلند قامت ترین کوههای جهان

معبد طلایی

سخن پایانی:

پس از یک تجربه جدید و مسرت بخش در تور نپال، ریسمون، ما اطمینان داریم که خواهان شرکت در تورهای جهانگردی زیادی با ریسمون خواهید شد. بنابراین فرصت دیداری هیجان انگیز و جذاب از کشور تاریخی نپال را با تور نپال ریسمون، به خود ارمغان دهید.

 
انتهای پیام/
 
برچسب ها: آوای نشاط ، نپال ، گردشگری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: