کد خبر: ۳۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
واکنش عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به افزایش قیمت عوارض آزادراه ها:
ناصر موسوی لارگانی با انتقاد از افزایش قیمت عوارض بزرگراه های کشور تصریح کرد: دولت از یک طرف ادعا می کند که به دنبال کاهش هزینه‌های زندگی مردم است و از طرف دیگر یکباره عوارض را بالا می‌برد که این افزایش قیمت بر روی قیمت نهایی سایر کالاها نیز تأثیر می گذارد.

به گزارش آوای نشاط، ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی؛ در خصوص افزایش نرخ عوارض آزادراه های کشور اظهار داشت: در درجه اول باید دید وضعیت آزادراه های کشور چگونه است که لازم است گله مندی خود را نسبت به شرایط آزادراه های کشور اعلام کنم.

وی در ادامه افزود: متأسفانه نور، آسفالت، حفاظ های بزرگراه‌ها و امکانات آنها در حد عوارضی نیست که از مردم اخذ می‌شود اما نه تنها کیفیت را بهتر نکردند، بلکه عوارض تردد از این بزرگراه‌ها را نیز افزایش دادند.

عضو کمیسیون اقتصادی همچنین تصریح کرد: برخی از بزرگراه‌های کشور آنقدر ناهمواری دارند که نه تنها به خودروها آسیب جدی می رساند بلکه باعث تصادفاتی در این جاده ها هم شده و امنیت بزرگراه های کشور پایین آمده است.

موسوی لارگانی با بیان اینکه مردم اگر عوارض می دهند انتظار دارند آزادراه های کشور با راه های فرعی تفاوت داشته باشد تصریح کرد: در حال حاضر وصعیت نور که یک موضوع اساسی برای آزادراه های کشور است اصلا مناسب نیست. عدم روشنایی باعث بروز تصادفاتی شده که غالب آنها منجر به فوت سرنشینان خودرو شده است.

وی در ادامه افزود: اگر آزادراه های کشور ایمن باشند و یا از امکانات کافی برخوردار باشند، مردم با میل و رغبت عوارض خود را پرداخت می کنند؛ اما در شرایطی که کیفیت بزرگراه‌های کشور بهبود نیافته است این افزایش قیمت عوارض برای مردم قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی با انتقاد از افزایش قیمت عوارض بزرگراه های کشور تصریح کرد: دولت از یک طرف ادعا می کند که به دنبال کاهش هزینه‌های زندگی مردم است و از طرف دیگر یکباره عوارض را بالا می‌برد که این افزایش قیمت بر روی قیمت نهایی سایر کالاها نیز تأثیر می گذارد.

 

افزایش عوارض جاده‌ای نرخ حمل و نقل عمومی را افزایش می‌دهد

موسوی لارگانی با بیان اینکه در برخی از محورها این افزایش قیمت تا 40 درصد هم رسیده تصریح کرد: این افزایش قیمت برای کامیون ها بیشتر است به طوریکه در یک مسیر 200 کیلومتری بالغ بر 30 هزار تومان عوارض پرداخت می کنند و همین مساله باعث بالا رفتن نرخ حمل و نقل جاده ای می شود.

وی در ادامه افزود: افزایش قیمت عوارض آزادراه های کشور باعث افزایش تردد خودروها در جاده های فرعی و غیر استاندارد می شود که همین مساله آمار تصادفات و سوانح جاده ای را تا حد زیادی بالا برده و امنیت مردم را به خطر می اندازد.

عضو کمیسیون اقتصادی همچنین تصریح کرد: اگر افزایش قیمتی هم صورت بگیرد باید متناسب با درآمدهای مردم بوده و پولی هم که از مردم اخذ می شود برای رفع ایرادات آزادراه های کشور هزینه شود وقتی مردم خدمات متقابل را ببینند طبیعی است که نسبت به این افزایش قیمت ها اعتراضی نخواهند داشت.

موسوی لارگانی با اشاره به آمار زیانبار کشته ها در جاده های کشور تصریح کرد: این تعدا کشته در جاده ها اثرات بسیار بدی بر جامعه دارد و برای دولت نیز به صرفه تر است که مردم از آزادراه ها تردد کنند به همین جهت باید افزایش قیمت عوارض آزاد راه ها متناسب با جیب مردم باشد.

وی با بیان اینکه به اندازه جنگ تحمیلی در جاده های کشور کشته می دهیم تصریح کرد: نیروی انسانی که در جاده ها از بین می رود خسارت محض به کشور است؛ از طرف دیگر افزایش قیمت عوارض منجر به افزایش قیمت کالاهایی است که از استانی به استان دیگر حمل و نقل می شوند و ضرر این اتفاق بیشتر متوجه مردم است چرا که هزینه نهایی کالاها بیشتر شده و این افزایش قیمت دوباره در شرایطی که تقریباً قیمت ها در حال ثبات است دوباره بازار را به هم می ریزد.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: