کد خبر: ۳۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
هشت گروه فلسطینی یک طرح ابتکاری مشترک برای تحقق وحدت و پایان دادن به دودستگی‌ها با استناد به توافقنامه‌های قبلی آشتی ملی در قاهره و بیروت ارائه کردند.

به گزارش آوای نشاط، هشت گروه فلسطینی در بیانیه‌ای مشترک دیدگاه ملی فراگیر برای تحقق وحدت و پایان دادن به دوستگی‌ها و یک جدول زمانی برای اجرای این توافقنامه ارائه کردند.

این گروه‌ها با اشاره به اینکه مصر تلاش‌های خود برای آشتی فلسطینیان را طی چند هفته آینده ازسر می‌گیرد، ابراز امیدواری کردند که این طرح به پایان دادن به دودستگی‌ها کمک کند.

بنابر گزارش شبکه فلسطین‌الیوم، در این بیانیه آمده است که نسخه‌ای از این طرح به مصر و سرلشگر «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات این کشور، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب، «محمود عباس» رئیس کمیته مرکزی جنبش فتح و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ارسال شده است.

گروه‌های فلسطینی همچنین خواستار حمایت گسترده مردمی و نهادهای فلسطینی از این طرح به عنوان گام مهم در جهت تحقق آشتی و پایان دادن به دودستگی‌ها شده و تحقق وحدت ملی را برای سروسامان دادن به وضعیت داخلی فلسطین، تدوین استراتژی ملی برای مقابله با رژیم اشغالگر و طرح‌های آن علیه مسئله فلسطین، ضروری دانستند.

این هشت گروه فلسطینی عبارتند از: جنبش جهاد اسلامی، جبهه خلق برای آزادی فلسطین، جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، حزب الشعب فلسطین، جنبش ابتکار ملی فلسطین، اتحاد دموکراتیک فلسطین(فدا)، جبهه الشعبیه (فرماندهی کل) و طلائع حرب التحریر الشعبیه(الصاعقه).

 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: