کد خبر: ۳۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
«مایکل مالوف» از مقام‌های سابق پنتاگون گفت که سعودی‌ها هیچ سندی درباره منشاء موشک‌هایی که به تاسیسات نفتی(آرامکو) آنها اصابت کرد، ارائه نکرده‌اند.

به گزارش آوای نشاط، مالوف روز پنجشنبه در گفت‌وگو با شبکه راشا تودی اظهار داشت که ایران به عربستان و سعودی‌ها هشدار داده که هر گونه اقدام نظامی با پاسخ آن کشور مواجه می‌شود.
وزارت دفاع عربستان سعودی روز چهارشنبه با برگزاری کنفرانس خبری با تکرار اتهامات واهی خود، ایران را به دست داشتن در حمله به تاسیسات آرامکو متهم کرد.
«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در این کنفرانس خبری گفت: عربستان سعوی توانایی دفاع از زیر ساخت‌های خود را دارد.
مالکی مدعی شد: ایران تلاش کرد تا واقعیت ها را مخدوش کند. حمله به آرامکو از یمن نبود بلکه از شمال به جنوب صورت گرفته است.
مالوف درباره این اظهارات گفت: سعودی‌ها هیچ چیزی ارائه نکردند که نشان دهد منشاء موشک‌هایی که به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو اصابت کرد، کجا بوده است.
جنبش انصار الله یمن، شنبه گذشته در واکنش به تجاوز نظامی سعودی و محاصره یمن و ادامه حملات هوایی سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه‌های «بقیق» و «خریص» در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد که در نتیجه ۵۰ درصد تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد و بهای نفت در بازار جهانی افزایش و شاخص بورس عربستان بیش از ۲ درصد کاهش یافت.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن رد اتهام‌زنی های بی اساس مبنی بر نقش داشتن ایران در انجام حملات به تاسیسات نفتی آرامکو تاکید کرد: اگر تهدیدی علیه ایران مطرح شود، با همان قاطعیتی که به تجاوز اندک پهپاد آمریکایی پاسخ دادیم، جواب خواهیم داد.

انتهای پیام/
 
منبع: ایرنا
برچسب ها: آوای نشاط ، مالوف ، آرامکو
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: