کد خبر: ۳۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
سازمان "زیرو فساد" از مصادره اموال و دارایی‌های همسر عمر البشیر، رئیس جمهور برکنارشده سودان و اعضای خانواده او و همچنین اموال متعلق به ۳۷ تن از شخصیت‌های نظام سابق خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، سازمان مردمی "زیرو فساد" اعلام کرد: محاکمه شخصیت‌های نظام سابق که در جنایت‌های فساد دست داشته‌اند، ظرف روزهای آتی آغاز خواهد شد.

این سازمان همچنین اعلام کرد: اموال و دارایی‌های وداد بابکر، همسر عمر البشیر و اعضای خانواده او و همچنین اموال متعلق به ۳۷ تن از شخصیت‌های نظام سابق مصادره شده است.

در همین راستا، المثنی ابو عیسی، سخنگوی سازمان "زیرو فساد" خاطرنشان کرد که ۷۱ پرونده مربوط به فساد را به دادگاه ارجاع داده است.

ابوعیسی درخصوص عبدالرحمان الخضر، رئیس بخش سیاسی حزب کنگره مردمی سودان که در اوایل ماه جاری میلادی به خارج از کشور فرار کرده است، تصریح کرد: وی در خارطوم مرتکب فساد شده است و اقدامات لازم برای احضار وی از هر مکانی که در حال حاضر در آنجا اقامت دارد، اتخاذ می‌شود.

وی تاکید کرد که سازمان زیرو فساد بر فساد مسؤولان ریز و درشت موسسات دولتی نظارت دارد و به ارجاع تمامی مفسدان به عدالت پایبند است.

مقامات سودانی همسر عمر البشیر را تحت حبس خانگی در "الفخم" واقع در محله "کافوری" در خارطوم قرار داده‌اند.

در تاریخ ۱۱ آوریل سال جاری میلادی ارتش سودان عمر البشیر را که از سال ۱۹۸۹ زمام امور را در دست داشت، عزل کرد. این کودتا به دنبال اعتراضات گسترده در بحبوحه وضعیت اقتصادی وخیم صورت گرفت. ارتش سودان یک شورای نظامی انتقالی برای اداره کشور تشکیل داه است.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: