کد خبر: ۳۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
یکی از فرماندهان حشد الشعبی با اشاره به اینکه عراق هیچ نیازی به حضور نظامیان آمریکایی ندارد، اعلام کرد سفر رهبر جریان صدر عراق به تهران، حامل پیام بسیار مهمی است.

به گزارش آوای نشاط، «احمد الاسدی» سخنگوی پیشین سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق و از فرماندهان برجسته این سازمان، اعلام کرد که امروز الحشد و نیروهای مسلح عراق، خط مقدم ملت عراق برای مبارزه با تروریسم هستند.

الاسدی در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین» با اشاره به حملات پهپادی به مواضع الحشد الشعبی، تأکید کرد که موضوع پهپادها، یکی دیگر از نمودهای حمله به ملت عراق است، ولی دو پهپاد دشمن بر فراز مقرهای الحشد الشعبی در استان‌های «دیاله» و «صلاح الدین» سرنگون شد تا از هر گونه حمله پهپادها جلوگیری به عمل آید.

 وی با اشاره به اینکه حملات رژیم صهیونیستی به مواضع الحشد الشعبی به منزله اعلان جنگ است، اظهار داشت که این حملات از سوی یک رژیم اشغالگری صورت می‌گیرد که به رسمیت شناخته نمی‌شود.

 این فرمانده الحشد، با بیان اینکه این سازمان بخشی از سیستم نظامی عراق است، تصریح کرد، الحشد تابع قوانین عراق است و نمی‌تواند بدون موافقت و نظارت فرمانده کل نیروهای مسلح یا دولت عراق، دست به هیچ اقدامی در داخل یا خارج از عراق بزند.

الاسدی با تأکید بر اینکه پهپادهایی که به مواضع الحشد حمله کردند، اسرائیلی هستند، درباره نقش آمریکا در این حملات اعلام کرد: «هیچ انسان عاقلی قانع نمی‌شود که پهپادهایی از خارج از مرزهای عراق وارد مرزها شوند... نیروهای مسلح عراق را هدف قرار دهند، و از همان جایی که آمده بودند، بازگردند، ولی نیروی هوایی آمریکا اطلاعی از آن نداشته باشد. گفتیم که احتمالا چراغ سبزی وجود داشته وشاید [نیروهای آمریکایی] آگاه بوده‌اند، ولی ممانعت نکرده‌اند». 

وی با اشاره به اینکه در جلسه آتی پارلمان عراق که شنبه آتی برگزار می‌شود، مسئله حضور نیروهای خارجی و به ویژه نیروهای آمریکایی بررسی خواهد شد، خاطر نشان کرد که بسیاری از طیف‌ها و فراکسیون‌های سیاسی خواستار اتخاذ موضع صریحی در قبال این حضور خارجی هستند؛ زیرا اگر این حضور، به حمایت از حاکمیت عراق، کمک نکند و حریم هوایی این کشور، آشکارا نقض شود، نیازی به این حضور وجود ندارد.

سخنگوی پیشین الحشد درباره حضور نیروهای ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در عراق گفت: «ما بر این باوریم که به این حضور، هیچ نیازی وجود ندارد؛ به ویژه پس از اینکه پیروزی بزرگ [در برابر داعش] حاصل شد و اکنون دو سال از آن می‌گذرد. فرماندهی نیروهای مسلح عراق بقایای این عناصر را در بیابان‌ها و غارها تعقیب می‌کنند».

حضور مقتدی صدر در تهران پیام آشکاری بود

الاسدی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به حضور «مقتدی صدر» رهبر جریان الصدر عراق در حسینیه امام خمینی (ره) تهران و قرار گرفتن وی در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، پرداخت و اعلام کرد: «این سفر، همزمان با عکس یا ویدئویی که شامگاه روز عاشورا بوده، نیست، و بر اساس اطلاعات من، چند هفته از آن سفر می‌گذرد».

وی ادامه داد: «شاید [این سفر]، یک سفر خانوادگی بوده که جزئیات آن را نمی‌دانم. فکر می‌کنم بیش از دو ماه پیش بوده است... موضع مقتدی صدر در خصوص جمهوری اسلامی، فکر می‌کنم، مواضع معین و آشکاری باشد... برای نخستین بار نیست که صدر در ایران حضور دارد. در سالهای 2008، 2009 و 2010 حضور داشته و بیش از سه سال، در جمهوری اسلامی اقامت داشته است».

 این فرمانده الحشد همچنین تصریح کرد: «گاهی مواضع وی با نظر جمهوری اسلامی در خصوص مسائل داخلی عراق، همخوانی ندارد... ولی یقینا روابط وی با سران جمهوری اسلامی، جدید و تازه نیست، بلکه روابط برجسته‌ای با بسیاری از سران جمهوری اسلامی دارد».

الاسدی با اشاره به اینکه روابط صدر با رهبر انقلاب مشخص است و این مسئله، در عکسی که وی در کنار رهبر انقلاب اسلامی نشسته، مبرهن است، خاطر نشان کرد: «همه ما می‌دانیم که هر گاه این مناسبتها علنی می‌شود، ترتیب نشستن مهمانها، یک امر عادی یا تصادفی نیست، بلکه مسئله مربوط به اهمیت مهمان و روابط و نزدیکی وی با [حضرت آیت الله] خامنه‌ای است. همه این پیام‌ها، در این عکس و ویدئویی که منتشر شد، مشخص است».

وی با بیان اینکه «ما از این ظاهر شدن، بسیار خرسندیم»، اعلام کرد: «یقینا زمانی که شاهد این نزدیکی مادی و معنوی و بدنی بین مقتدی صدر و [حضرت آیت الله] خامنه‌ای، با حضور حاج قاسم سلیمانی هستیم، بسیار خوشحالیم. یقینا پیام روشنی است. به ویژه با [توجه به] تنش مستقیمی که با رژیم صهیونیستی به مرز درگیری مستقیم رسیده است».

الاسدی در پایان خاطر نشان کرد: «زمانی که به مواضع نیروهای مسلح عراق حمله شده، تنش در منطقه صورت گرفته، یک محور به نام محور مقاومت وجود دارد که رهبری آن، بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و از آن حمایت می‌کند... به هر حال، اینها پیامهایی است که تمام عراقی‌ها، مسلمانان و محبان جمهوری اسلامی و مقتدی صدر را خوشحال می‌کند».

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: