کد خبر: ۳۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن رد اتهامات تکراری و مردود مطرح شده در بیانیه کمیته عربى در قاهره، تلاش بی ثمر برخى کشورهاى عربى در طرح ادعاهاى بى اساس را اصرار بر استمرار اشتباهات سیاسى گذشته خواند.

به گزارش آوای نشاط، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن رد اتهامات تکراری و مردود مطرح شده در بیانیه نشست دوازدهم کمیته عربى در قاهره علیه جمهوری اسلامی ایران ، تلاش بی ثمر  برخى کشورهاى عربى در طرح ادعاهاى بى اساس را اصرار بر استمرار اشتباهات سیاسى گذشته خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران تکرار اتهامات بی اساس علیه حاکمیت ابدى بر جزایر سه گانه خود در خلیج فارس و فرافکنى برخی کشورهای عرب ناکام  در سیاست منطقه ای را دلیل ناتوانی آن ها در درک واقعیت های منطقه و جهان می داند.

موسوی همچنین از اینکه برخی به جاى تکیه بر قدرت کشورهاى حوزه خلیج فارس، ادعاهاى واگرایانه، بى پایه و غیر مستند در خصوص امنیت کشتیرانى در این پهنه حیاتى و مطرح شده از سوی بیگانگان را با عجز خویش مورد استقبال قرار می دهند، ابراز تاسف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اصرار بر اشتباهات بی حاصل گذشته  را در شرایطی که منطقه نیازمند عقلانیت و واقع بینی است حرکت در مسیری غلط دانست که نتیجه ای جز افزایش مشکلات در منطقه به دنبال نخواهد داشت.

به گزارش فارس، کمیته وزارتی چهارجانبه کشورهای عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین بار دیگر ایران را به مداخله در امور کشورهای عربی متهم کرد.

کمیته وزارتی چهار کشور عربی در بیانیه مذکور خود همچنین ایران را نقض توافق هسته‌ای متهم کرد و از این کشور خواست به تعهدات ذیل برجامی خود و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در این رابطه و برنامه موشکی خود پایبند باشد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، این کمیته همچنین خواست اظهارات مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص کشورهای عربی را دخالت در امور این کشورها خواند و آن را محکوم کرد.

عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات در نشست دیروز خود با طرح این ادعای خود که ایران خطوط کشتی‌رانی در آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای سرخ را تهدید می‌کند، بر ضرورت مقابله قاطعانه و با قدرت در برابر هرگونه تلاش‌های ایران تأکید کردند.

این کمیته بار دیگر جزایر سه‌گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را «جزایر اشغال شده» امارات عربی متحده خواند و اظهارات مقامات ایران در خصوص این جزایر ایرانی را محکوم کرد.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: