کد خبر: ۳۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
چین در واکنش به دیدار وزیر خارجه آلمان با جوشوا وونگ فعال جنبش اعتراضی هنک‌کنگ، سفیر آلمان در پکن را احضار کرد. جوشوا وونگ که مدتی بازداشت بوده پس از آزادی و سفر به آلمان، شامگاه دوشنبه، نهم سپتامبر در مراسمی در برلین با وزیر خارجه و شماری از نمایندگان پارلمان فدرال آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش آوای نشاط، سفیر چین در برلین اعلام کرد، سفیر آلمان در پکن به وزارت خارجه چین احضار شده تا «ناخشنودی عمیق» دولت این کشور به خاطر ملاقات هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان با جوشوا وونگ، از رهبران جنبش اعتراضی هنگ‌کنگ به او ابلاغ شود.

جوشوا وونگ که مدتی بازداشت بوده پس از آزادی و سفر به آلمان، شامگاه دوشنبه، نهم سپتامبر در مراسمی در برلین با وزیر خارجه و شماری از نمایندگان پارلمان فدرال آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، سفیر چین در برلین با اعلام خبر احضار همتای خود در پکن، دیدار هایکو ماس و جوشوا وونگ را رویدادی خواند که به گفته او، بر روابط دوجانبه دو کشور تأثیری منفی خواهد گذاشت.

دولت چین بارها از دولت آلمان خواسته بود به این فعال جنبش اعتراضی در هنگ‌کنگ اجازه سفر به این کشور را ندهد.

جوشوا وونگ روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی از دولت آلمان خواست خشونت پلیس علیه معترضان و سوء‌استفاده از قدرت در هنگ‌کنگ را محکوم کند.

او همچنین از دولت آلمان خواسته است که از ادامه صادرات تجهیزاتی که مورد استفاده پلیس هنگ‌کنگ قرار می‌گیرد، خودداری کند. جوشوا وونگ نسبت به تبدیل شدن هنگ‌کنگ به یک حکومت پلیسی هشدار داد.

چین ملاقات هایکو ماس با فعال جنبش اعتراضی هنک‌کنگ را نشانه «بی‌احترامی» برلین به چین توصیف کرده بود.

وزیر خارجه آلمان در مراسمی که در ساختمان پارلمان فدرال برگزار شد، پس از گفت‌وگو با جوشوا وونگ همراه او مقابل دوربین خبرنگاران قرار گرفت.

سفیر چین در برلین اظهار کرد، پکن مدارک زیادی در اختیار دارد که دخالت کشورهای خارجی در ناآرامی‌های هنگ‌کنگ را اثبات می‌کند.

وزارت خارجه آلمان در واکنش به انتقادهای چین از دیدار هایکو ماس با فعال مشهور جنبش اعتراضی هنگ‌کنگ، تاکید کرده که ملاقات سیاستمداران آلمانی و فعالان جنبش مدنی امری «کاملا طبیعی» است. هایکو ماس نیز تصریح کرده که دولت آلمان همواره به دفاع از آزادی بیان خواهد پرداخت.

انتهای پیام/
 
منبع: ایسنا
برچسب ها: آوای نشاط ، چین ، هنگ کنگ ، آلمان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: