کد خبر: ۳۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷
وزارت کشور یمن (دولت نجات ملی) اعلام کرد که عامل ترور برادر رهبر انصارالله با سازمان اطلاعات عربستان سعودی در ارتباط بود.

به گزارش آوای نشاط، وزارت کشور یمن (دولت نجات ملی) اعلام کرد که «محمد علی قاید ضاوی»، عامل اصلی عملیات ترور شهید «ابراهیم الحوثی»، برادر رهبر انصارالله یمن را طی عملیاتی اطلاعاتی شناسایی کرده و او را از پای درآورده است.

در بیانیه وزارت کشور یمن آمده است که ضاوی ۵۴ ساله عامل شهادت ابراهیم حوثی به همراه محافظش «محمد العیانی» بوده است.

شبکه المسیره شامگاه چهارشنبه (۲۰ شهریور) به نقل از وزارت کشور یمن خبر داد که این وزارتخانه در یک عملیات «امنیتی و اطلاعاتی منحصر به فرد» ساعت ۷:۲۴ عصر دیروز سه‌شنبه در شهر مأرب موفق شده است عامل ترور شهید حوثی را از پای درآورد.

وزارت کشور یمن می‌گوید تحقیقات و اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که عامل ترور با استخبارات عربستان سعودی (وزارت اطلاعات) در ارتباط بوده و این کشور عامل اصلی ترور برادر رهبر انصارالله یمن و محافظ او است.

وزارت کشور یمن تأکید کرده است که عملیات دیروز نشان می‌دهد که نیروهای این وزارتخانه می‌توانند به عمق مناطق تحت اشغال نیروهای متجاوز نفوذ کرده و جنایتکاران را به سزای اعمال خود برسانند. این وزارتخانه همچنین قول داده به زودی سرنوشت بقیه عاملان «جنایت ترور» شهید ابراهیم الحوثی و کسانی را در این ترور دست داشتند، برملا کند.

وزارت کشور یمن در بیانیه امشب خود، در باره انجام عملیات مشابه هشدار داده و تأکید کرده است که نیروهای تحت امر آن می‌توانند در هر جایی از یمن که باشد، اخلالگران و برهم‌زنندگان امنیت را پیدا کرده و آن‌ها را مجازات کنند.

شهید ابراهیم الحوثی (۴۱ساله) هیجدهم مرداد ماه در حمله عناصر مزدور عربستان سعودی در اطراف شهر صنعاء ترور و به شهادت رسید. وزارت کشور یمن از همان ابتدا، عربستان سعودی و «عناصر مزدور» وابسته به این کشور را عامل ترور وی معرفی کرده و قول انتقال داده بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: