کد خبر: ۳۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
یک دیپلمات ارشد روس با اشاره به بازگشت صدها عضو داعش به اروپا، گفت ممکن است این افراد عملیات تروریستی انجام دهند.

به گزارش آوای نشاط، معاون وزارت خارجه روسیه در مصاحبه‌ای گفت اعضای گروه تروریستی داعش که به اروپا بازگشته‌اند، ممکن است دست به حملات تروریستی بزنند.

«اولگ سیرومولوتوف» معاون وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس»، گفت: «تروریسم یک مشکل عمومی است و شمار فزاینده حملات تروریستی در جهان، از جمله در کشورهای غربی، این موضوع را تایید می‌کند.»

این دیپلمات روس در ادامه اظهار داشت: «آمریکا، اروپا، آسیا و دیگر کشورهای توسعه یافته از حملات تروریست‌ها در امان نیستند، زیرا طی سال‌های گذشته حدود دو هزار شبه نظامی که در کنار گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق جنگیده بودند، به اروپا بازگشته‌اند.»

طبق آمار یک مرکز مطالعاتی در انگلیس، از زمان تشکیل داعش تا سال ۲۰۱۸، حدود ۱۳ هزار اروپایی برای پیوستن به این گروه تروریستی به سوریه و عراق رفته‌اند. به نوشته وبگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی» سازمان ملل اعلام کرده که بیش از ۴۰ هزار نیروی خارجی از ۱۱۰ کشور برای حضور در داعش به سوریه و عراق رفته‌اند. از این میان ۷۲۵۲ نفر از اروپای شرقی و ۵۹۰۴ نفر از اروپای غربی به داعش پیوستند.

وزیر دفاع آمریکا نیز به تازگی در سفر به لندن از دولت انگلیس درخواست کرد برای جلوگیری از ظهور مجدد داعش، زندانیان داعشی دارای تابعیت بریتانیایی را تحویل بگیرد.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا که هفته گذشته به لندن سفر کرد به دولت انگلیس هشدار داد باقی ماندن داعشی‌های انگلیسی در عراق و سوریه، امنیت این منطقه را به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، داعش ، اروپا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: