کد خبر: ۳۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
جام جهانی بسکتبال
تیم ملی بسکتبال کشورمان در آخرین بازی خود در جام‌جهانی بسکتبال مقابل فیلیپین به برتری رسید و با توجه به شکست چین مقابل نیجریه جواز صعود به المپیک 2020 را کسب کرد.

به گزارش آوای نشاط، تیم ملی بسکتبال کشورمان در آخرین بازی خود در جام جهانی بسکتبال که برای کسب یکی از رتبه‌های 21 تا 24 و صعود به المپیک بود امروز از ساعت 16:30 به مصاف فیلیپین رفت و موفق شد با پیروزی در این دیدار راهی المپیک شود.

برای این مسابقه مهران شاهین طبع تیمش را با ترکیب یخچالی، جمشیدی، نیکخواه‌بهرامی، حسن‌زاده و حدادی راهی میدان کرد.

ملی پوشان کشورمان بازی را خوب آغاز کردند و از حریف پیش افتادند، اما پرتاب های سه امتیازی فیلیپینی‌ها در بهترین حالت خود قرار داشت و اجازه ندادند اختلاف زیاد شود و در نهایت کوارتر اول با حساب 30 بر 24 به سود ایران خاتمه یافت. بهنام یخچالی با 11 امتیاز، پرامتیازترین بازیکن ایران بود و در سوی مقابل نیز آندره بلچ با 6 امتیاز این عنوان را در اختیار داشت.

کوارتر دوم هم با برتری کشورمان آغاز شد شاگردان مهران شاهین طبع هر لحظه اختلاف را زیاد می‌کردند. انگیزه بازیکنان برای پیروزی در این بازی زیاد بود و این را می‌شد از چهره و عملکرد آنها متوجه شد. حدادی  زیر سبد را یک تنه از آن خود کرده بود و صمد نکیخواه بهرامی و محمد جمشیدی هم در امتیازآوری موفق نشان دادند تا نتیجه 18 بر 10 به سود ایران شود.

10 دقیقه سوم در حالی آغاز شد که فیلیپین عملا حرفی برای گفتن نداشت و ملی پوشان ایران هر لحظه مسیر صعود به المپیک را طی می‌کردند. اختلاف زیاد شده بود و حدادی با توجه به همین اختلاف روی نیمکت استراحت می‌کرد. 27 بر 16 نتیجه این کوارتر بود که به سود ایران خاتمه یافت.

با توجه به نتیجه دیدار نیجریه و چین، صدای پای المپیک هر لحظه برای بسکتبال ایران به صدا درمی‌آمد. شاگردان مهران شاهین طبع اختلاف را به 30 امتیاز هم رسانده بودند.

برتری ملی‌پوشان تا اواخر بازی با همین اختلاف ادامه داشت و در نهایت این بازی با نتیجه 95 بر 75 به سود ایران تمام شد و با توجه به شکست چین مقابل نیجریه با نتیجه 86 بر 73 بسکتبال ایران برای دومین بار جواز صعود به المپیک را از آن خود کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: