کد خبر: ۳۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
یک کارشناس علوم قرآنی گفت: روزه داری در ماه محرم از جایگاه بالایی برخوردار بوده اما مستحب است و متقیان می‌توانند تا روز هشتم محرم روزه بگیرند، اما روز نهم و دهم محرم حکم روزه مکروه است.

به گزارش آوای نشاط، مهدی شریعتی‌تبار کارشناس علوم قرآنی پیرامون اعمال روز‌های منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: روزه داری در ماه محرم از جایگاهی بالایی برخوردار بوده اما مستحب است و متقیان می‌توانند تا روز هشتم محرم روزه بگیرند، اما روز نهم و دهم محرم حکم روزه مکروه است.

وی در همین راستا ادامه داد: «پیامبر اکرم(ص)» در خصوص روزه در ماه محرم می‌فرمایند: هرکس در ابتدای ماه محرم روزه بگیرد خداوند خواسته هایش را برآورده می‌کند همانگونه که حضرت ذکریا روزه و نماز  بجا آورد و خداوند خواسته ایشان را برآورده کرد همچنین در ماه محرم دادن اطعام و نذری به نیازمندان ثواب بسیاری دارد.

شریعتی تبار پیرامون دیگر اعمالی که می‌توان در ماه محرم بجا آورد بیان کرد: در این ماه توجه به حادثه بزرگ کربلا همواره مطرح بوده و اعمالی نیز برای آن بیان شده است، محزون بودن در این ماه و به یاد «سید الشهداء(ع)» بودن به ویژه در تاسوعا و عاشورا بسیار سفارش شده است.

وی تصریح کرد: «امام رضا (ع)» در باره محزون بودن پدر گرامیشان می‌فرمایند: در ماه محرم پدرم موسی بن جعفر (ع) هرگز شاد و خندان دیده نمی‌شد و هر چه زمان به سمت عاشورا و تاسوعا نزدیک می‌شد پدرم غمگین‌تر بودند این بخاطر ظلمی بود که بر خاندان «ائمه معصومین(ع)» گذشته بود.

این کارشناس علوم قرآنی به ادعیه‌ای که همواره در روزهای نزدیک به تاسوعا و عاشورا بر آن توصیه شده است اشاره و خاطرنشان کرد: خواندن زیارت عاشورا که از که از زبان «امام باقر (ع)» بیان شده است در روزهای نزدیک به تاسوعا و عاشورا ثواب بسیار فراوانی دارد و در بین دعا‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و همواره مورد تاکید بسیار قرار داشته است.

انتهای پیام/ 

 

منبع: میزان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: