کد خبر: ۳۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰
وزیر کار و امور بازنشستگی انگلیس از سمت خود استعفا داد و با این کار بحران برگزیت در کابینه نخست‌وزیر جدید این کشور را پیچیده‌تر کرد.

به گزارش آوای نشاط، همزمان با افزایش مخالفت‌ها در انگلیس با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا و سخت‌تر شدن اوضاع برای «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور، از لندن خبر می‌رسد که یک وزیر دیگر کابینه وی استعفا داد.

«امبر راد» وزیر کار و امور بازنشستگی بریتانیا بامداد یکشنبه از سمت خود استعفا داده و جایگاه ناظمی حزب محافظه‌کار در پارلمان را نیز کنار گذاشت.

به نوشته روزنامه «گاردین» راد در اعتراض به نحوه هدایت برنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا توسط جانسون از سمت وزارت استعفا داده است. وی همچنین جایگاه ناظمی حزب محافظه‌کار در پارلمان انگیلس را نیز به دلیل اخراج ۲۱ نماینده از این حزب توسط جانسون کنار گذاشت.

وی در نامه استعفای خود خطاب به جانسون نوشته که معتقد است هدف دولت او نه به دست آوردن توافقی مناسب برای برگزیت، بلکه خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا - که برای لندن بسیار زیان‌بار نیز خواهد بود - هدف اصلی دولت است.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس چهارشنبه شب طرحی را به تصویب رساندند که از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق با این اتحادیه جلوگیری می‌کند. جانسون که قبلاً گفته بود به دنبال آن است که به هر قیمتی، حتی بدون توافق با اتحادیه اروپا برگزیت را در روز ۳۱ اکتبر محقق کند، تصویب این طرح در پارلمان را مخل مذاکراتش با بروکسل دانسته است. 

روز گذشته (شنبه) نیز یکی از مقامات قضایی سابق انگلیس هشدار داد در صورتی که نخست‌وزیر این کشور از قانون تبعیت نکرده و برگزیت را به تاخیر نیندازد ممکن است زندانی شود. 

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: