کد خبر: ۳۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
لعیا جنیدی:
معاون حقوقی رئیس جمهور، با بیان اینکه میلیون‌ها ایرانی در جنگ جهانی اول با توطئه انگلیسی‌ها کشته شده‌اند، از مهیا بودن شرایط برای پیگیری حقوقی این مسئله خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، نشست هم‌اندیشی در مورد امور حقوقی با حضور لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور در سالن شهدای دولت با حضور استاندار کرمانشاه، معاونین، مدیران کل و رؤسای ادارات مختلف برگزار شد.

معاون حقوقی رئیس جمهور در این نشست پس از استماع نقطه نظرات و پیشنهادات چند تن از مسئولین، با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمانشاه اظهار کرد: کرمانشاه استانی با طبیعت زیبا و نشانه‌های بزرگ تمدنی است وهرجا مدنیت باشد،‌ علم حقوق هم هست؛ در واقع مدنیت با حقوق پیوند خورده است.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از هر دولتی زبان حقوق ترویج شده است؛ زبان حقوق، بخش مهمی از ساختار قدرت نرم کشور و یکی از زبان‌های آن است.

جنیدی با بیان اینکه باید از بخش خصوصی در تصویب برخی مصوبات نظرخواهی کرد، وعده داد: پیشنهادات مطرح شده در مورد بانوان توسط مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه را پیگیری می‌کنم و سعی می‌کنیم اعتبارات لازم در مورد بانوان را در نظر بگیریم.

معاون امور حقوقی رئیس جمهور با اشاره به سخنان علیرضا گودرزی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه در مورد فصل سوم قانون اساسی، تأکید کرد: این فصل از قانون اساسی بسیار مهم و بنیاد و  بنیان حقوق شهروندی است و از لحاظ فلسفه و هدف و از نظر ماهوی برتر از سایر قوانین است.

وی تصریح کرد: هدف از حکومتداری با دستگاه عریض و طویلش، دفاع از حقوق شهروندی، آزادی و شکوفایی استعدادهای مردم است؛ در غیر اینصورت، حکومتداری به زحمتش برای کارگزاران و هزینه اش برای مردم نمی‌ارزد.

جنیدی با تایید انتقادات و صحبت‌های استاندار کرمانشاه در مورد بروکراسی‌های زاید که مانع رشد و توسعه است ، بروکراسی اداری را «فرآیند غیرضرور سنگین» خواند که باید به دنبال تغییرش بود.

معاون حقوقی رئیس جمهور از بخش خصوصی و بخش‌های مختلف دولتی که از ناحیه طرف‌های خارجی دچار خسارت می‌بینند، خواست که گزارش‌هایشان را شفاف و همراه مستندات به این معاونت ارائه دهند تا دعاوی آنها را به نحو موفق پیش ببرند.

جنیدی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به کشته شدن میلیون‌ها ایرانی در جریان جنگ جهانی اول با توطئه انگلیسی‌ها، بر لزوم مستندسازی از این جنایت تاکید کرد و گفت: در این زمانه شرایط برای  پرداختن به این موضوع فراهم است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، جنیدی ، انگلیس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: