کد خبر: ۳۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
دادستان تهران:
 علی القاصی گفت: پرونده سکه ثامن در خصوص دو اتهام اعم از کلاهبرداری مشدده و پولشویی تحقیقاتش کامل شد و قرار مجرمیت و کیفرخواست آن صادر شده و پیش‌بینی می‌کنیم پرونده در اواسط هفته آینده به دادگاه ارسال شود.

به گزارش آوای نشاط، علی القاصی در جمع خبرنگاران درباره بازداشت پورمختار نماینده همدان و آزادی او با وثیقه گفت: بازداشت و آزادی آقای پورمختار با قید وثیقه صحت ندارد .

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره زمان ارسال پرونده سکه ثامن به دادگاه گفت: اقدامات خوبی در جهت استیفای حقوق مالباختگان انجام شده و بحشی از اموال شکات در مرحله تحقیقات که توقیف شده بود و بخشی نقد و بخشی غیرمنقول بود، با عنایت ویژه مقام معظم رهبری برای تسریع در پرداخت و استیفای حقوق مالباختگان و پیگیری های رییس قوه قضاییه وجوه نقد بین شکات پرداخت شد و تمام طلبکاران حدود یک سوم از بدهی خود را دریافت کردند و بخشی از اموال غیرمنقول تشریفات لازمش برای مزایده و فروش آنها در حال انجام است و با دادسرای مربوطه صحبت کردیم تا این کار با سرعت بیشتری انجام شود تا بتوانیم بخش دیگری از پول طلبکاران را پرداخت کنیم.

ارسال پرونده سکه ثامن اواسط هفته آینده به دادگاه

وی افزود: پرونده سکه ثامن در خصوص دو اتهام اعم از کلاهبرداری مشدده و پولشویی تحقیقاتش کامل شد و قرار مجرمیت و کیفرخواست آن صادر شده و در حال تنظیم و تایپ است و پیش بینی می‌کنیم پرونده در اواسط هفته آینده به دادگاه ارسال شود.

القاصی درباره ارسال پرونده سکه ثامن به دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی تصریح کرد: این موضوع در حال بررسی است و اگر اتهام متهمان مشمول اخلال در نظام اقتصادی شود به دادگاه ویژه ارسال می‌شود و این بخش از پرونده مفتوح است اما در حال حاضر پرونده با دو اتهام کلاهبرداری مشدده و پولشویی هفته آینده به دادگاه ارسال می کنیم.

پگاه آهنگرانی به دلایل اتهام امنیتی و جرم عمومی ممنوع الخروج شده است

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره ممنوع الخروجی پگاه آهنگرانی بازیگر سینما گفت: این فرد به دلایل اتهام امنیتی و جرم عمومی ممنوع الخروج شده است.

پرونده مهناز افشار براساس شکایت شکات مفتوح و در حال رسیدگی است

القاصی درباره آخرین وضعیت پرونده مهناز افشار گفت: این فرد خارج از کشور است و چند شاکی دارد و پرونده اش براساس شکایت شکات مفتوح و در حال رسیدگی است و هنوز تصمیمی در مورد آن گرفته نشده است.

احضار یکی از متهمان پرونده هفت تپه

وی درباره آخرین وضعیت پرونده هفت تپه گفت: این پرونده آخرین مرحله تحقیقاتش را طی می کند و یکی از متهمان اصلی پرونده را طی چند روز گذشته احضار کردیم و تحقیقات در خصوص این متهم در حال انجام است و متهم با قرار بازداشت موقت تحت نظر است و بعد از تکمیل تحقیقات پرونده به دادگاه برای صدور حکم ارسال می شود. این پرونده در دادسرای تهران در حال بررسی است.

فاطمه صالحی در سیستم قضایی پرونده‌ای ندارد

دادستان تهران درباره بازداشت فاطمه صالحی دختر سرلشگر صالحی گفت: این خبر صحت ندارد و بررسی کردیم این فرد در سیستم قضایی ما پرونده ای ندارد.

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: