کد خبر: ۳۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به مخالفت اکثریت نمایندگان مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی، پیش‌بینی می‌شود طرح تشکیل این وزارتخانه در مجلس باز هم رد شود.

به گزارش آوای نشاط، علی اکبر کریمی در مورد بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی در هفته جاری در مجلس شورای اسلامی، گفت: این طرح  همان طرحی است که جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مجلس ارائه داده بودند و در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح و در دستور صحن علنی قرار گرفته بود. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بیان داشت:  طرح تشکیل وزارت بازرگانی حدود چند هفته قبل در دستور کار مجلس بود اما بنا به درخواست دولت و هماهنگی با هیات رئیسه مجلس از دستور کار صحن  مجلس خارج شد و بررسی آن به بعد موکول شد که اکنون دوباره در دستور کار قرار گرفته است. 

وی بیان داشت: بررسی طرح تفکیک وزارت بازرگانی طبق روال عادی مجلس است و طبق آیین‌نامه، این طرح باید در صحن علنی تعیین تکلیف شود البته یا باید طراحان آن اعلام انصراف کنند یا کلیات آن در صحن علنی مجلس رد شود تا طرح مذکور منتفی شود. 

کریمی اظهار داشت: اطلاعات ما حاکی از آن است که مواضع نمایندگان در مجلس همچنان مخالفت با این طرح است و تغییر محسوسی در نظرات آنها ایجاد نشده است بنابراین با طرح مجدد تشکیل وزارت بازرگانی در صحن مجلس پیش‌بینی می‌شود تا دوباره طرح با مخالفت اکثریت نمایندگان مجلس مواجه شود. 

وی با اشاره به انتزاع وظایف بخش بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی و انتقال این وظایف به وزارت صمت اظهار داشت: دولت مدعی است این تصمیمات در شورای هماهنگی سران سه قوه اتخاذ شده است که ما نمایندگان مجلس برای آن توجیهی نداریم. 

کریمی اظهار داشت: دولت تاکنون دوبار لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به مجلس را ارائه داده که هر دو بار از سوی نمایندگان مجلس این لایحه رد شد و پیش‌بینی می‌شود طرح تشکیل وزارت بازرگانی هم در مجلس دوباره رد شود. 

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: