کد خبر: ۳۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
روزنامه امت چاپ پاکستان در گزارشی اعلام کرد در اجلاس شورای مرکزی طالبان برای خروج نیروهای آمریکایی ظرف مدت 14 الی 17 ماه موافقت شده و تمام اختیارات به «ملا برادر» واگذار شده است.

به گزارش آوای نشاط، روزنامه امت چاپ پاکستان در گزارشی اعلام کرد در اجلاس شورای مرکزی طالبان برای خروج نیروهای آمریکایی ظرف مدت 14 الی 17 ماه موافقت شده و تمام  اختیارات به ملا برادر واگذار شده است.

زلمی خلیل زاد در سفر به قطر به توافق قطعی نرسید اما قرار است بعد از سفر به افغانستان برای امضای قرارداد نهایی آتش بس و صلح با طالبان به توافق برسد.

ملا هبت الله رهبر طالبان اعلام کرده خواهان صلح با آمریکا است و حتی اگر غیر از برادر تمام خانواده خود را از دست می داد آینده مردم افغانستان را ترجیح می داد بنابراین مذاکره را ادامه خواهد داد.

این در حالی است که «عبدالسلام ضعیف» سفیر پیشین طالبان در پاکستان نیز اعلام کرده بود توافق میان طالبان و امریکا تا چند روز دیگر نهایی می شود.

اعلام جدول خروج نیروهای خارجی از افغانستان، تضمین‌دادن مبنی بر استفاده‌نشدن از خاک افغانستان علیه آمریکا، برقراری آتش‌بس و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، موارد عمده توافقنامه صلح است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: