کد خبر: ۳۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۳
درگیری‌های جدید بین «شورای انتقالی جنوب» یمن با دولت منصور هادی به رغم سفر اخیر هیأت این شورا به عربستان سعودی، در استان شبوه (جنوب) آغاز شد.

به گزارش آوای نشاط، درگیری‌ها بین نیروهای تحت امر امارات با نیروهای دولت منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن، به رغم سفر هیأتی از شورای انتقالی جنوب این کشور همچنان ادامه دارد.

شبکه الجزیره به نقل از منابع محلی در یمن شامگاه پنجشنبه (۳۱ مرداد) اعلام کرد که نیروهای «النخبه الشبوانیه» وابسته به شورای انتقالی جنوب در منطقه «عتق» واقع در استان «شبوه» (جنوب یمن و شرق استان عدن) با نیروهای منصور هادی شدیدا درگیر شده‌اند.

نیروهای «الحزام الامنی» شورای انتقالی جنوب یمن نوزدهم مرداد شهر عدن را بعد از چهار روز درگیری با نیروهای دولت منصور هادی به اشغال خود درآوردند و این نیروها و دولت مذکور را از این شهر فراری دادند.

به رغم مخالفت دولت منصور هادی و درخواست عربستان سعودی از شورای انتقالی برای گفت‌وگو، نیروهای این شورا به عملیات نظامی خود در شرق استان عدن ادامه داده و استان «ابین» را به کنترل خود درآورند.

درگیری‌ها در استان شبوه در حالی آغاز می‌شود که هیأت شورای انتقالی جنوب (مورد حمایت امارات) به رهبری «عیدروس الزبیدی» سه‌شنبه این هفته وارد جده شد. سفر این هیأت به درخواست رسمی وزارت خارجه سعودی بود.

هیأت مذکور دیروز با «خالد بن سلمان»، وزیر دفاع سعودی و سفیر سابق ریاض در واشنگتن در شهر جده دیدار و گفت‌وگو کرد.

العربیه نوشته است که بن‌سلمان از این هیأت به دلیل قبول دعوت ریاض و سفر به جده قدردانی کرده است. وزیر دفاع سعودی طی این دیدار از هیأت شورای انتقالی خواسته است که به جای جنگ و درگیری در جنوب یمن با دولت منصور هادی، به گفت‌وگو روی آورده و با این دولت علیه انصارالله در شمال متحد شوند.

دولت منصور هادی حوادث شهر عدن را «کودتای از پیش‌ طراحی شده امارات» علیه خود می‌داند و طی بیانیه‌ای که سه‌شنبه این هفته بعد از نشست کابینه منتشر کرد، خواستار مقابله با شورشیان مسلح مورد حمایت ابوظبی شد . این دولت بارها از عربستان‌سعودی خواسته برای مقابله با نیروهای مورد حمایت ابوظبی، متحد ریاض در حمله به یمن، به این دولت کمک کند.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: