کد خبر: ۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
وزیر انرژی و منابع اردن پیش‌بینی کرد که صادرات گاز رژیم صهیونیستی به این کشور سال ۲۰۲۰ مطابق با توافقنامه امضا شده بین دو طرف، آغاز شود.

به گزارش «آوای نشاط»، «صالح الخرابشه» وزیر انرژی و منابع اردن تأکید کرد که کشورش به اجرای توافقنامه خرید گاز از رژیم صهیونیستی ادامه خواهد کرد.

الخرابشه اظهار داشت که انتظار می‌رود اوایل سال ۲۰۲۰ پس از پایان مراحله لوله‌کشی برای انتقال گاز، پمپاژ گاز از اسرائیل به اردن نیز آغاز شود.

وی در مصاحبه با روزنامه قطری «العربی الجدید»، افزود که در حال حاضر برخی اقدامات مربوط به پروژه لوله‌کشی انتقال گاز به اردن در حال انجام است.

شرکت برق اردن در سپتامبر ۲۰۱۶ توافقنامه‌ای را به منظور واردات مایحتاج گاز مصرفی این شرکت از اسرائیل را امضا کرده است و به موجب این توافقنامه، اردن به مدت ۱۵ سال گاز از اسرائیل به ارزش حدود ۱۵ میلیارد دلار وارد خواهد کرد که حدود ۱۴ درصد از مایحتاج شرکت برق اردن را تأمین می‌کند.

امضای این قرارداد گازی در حالی است که اردن با فعالیت‌های مردمی و حزبی در مخالفت با خرید گاز از رژیم صهیونیستی مواجه است و علاوه بر آن تعدادی از صاحبان زمین‌هایی که خطوط لوله گاز از زمین آنها عبور کرده، با طرح دولت مخالف هستند.

در همین رابطه «جمال قموه» عضو کمیته انرژی مجلس نمایندگان اردن از اصرار دولت برای انجام معامله خرید گاز از رژیم صهیونیستی با وجود درخواست‌ها برای لغو این توافقنامه ابراز شگفتی کرد.

قموه اظهار داشت: دولت گزینه‌های جایگزین زیادی برای تأمین گاز طبیعی دارد که از جمله آن ازسرگیری واردات گاز از مصر پس از چندین ساله وقفه است و گزینه دیگر نیز واردات گاز از طریق بندر العقبه است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: